sf-mitassa notkahdus!!

Olen 34 viikolla ja tähän asti sf-mitta on kulkenut tasaisesti keskikäyrän tuntumassa kunnes nyt oli tapahtunut notkahdus alaspäin! sain viikon päähän uuden mittausajan jonka jälkeen kuulemma lääkärille jos on edelleen alakantissa.. yhden keskenmenon kokeneena huolestuin ja pelko palasi takaisin, eikö tässä vielä näilläkään viikoilla uskalla nauttia raskaudesta ja uskoa että kaikki menis hyvin.. Onko teillä muilla ollut vastaavaa ja onko mahdollista että vauvalla ei olekkaan kaikki hyvin? :'(

Älä turhaan etukäteen murehdi, vauvan asento ja mittaaja vaikuttaa tulokseen. :hug: Mulla kesällä terkkatuuraaja sai yli sentin pienemmän mitan mitä lääkäri 3 viikkoa aikaisemmin... Laskeutuminen vaikuttaa myös, ja mulla maha näyttääkin heti isommalta jos vauva puskee pyllyä keskellä ylöspäin.

Olen samaa mieltä kuin annukka.
Mulla myös käynyt niin, että jos eri mittaaja, on mittakin ollut "erikoinen". Myös vauvan asento, ja mahdollinen laskeutuminen vaikuttaa sf-mittaan.
Älä siis huoli:)
Kaikkea hyvää sinulle!

Vera-84
Mulla on terkkarit ja lääkärit saanut eri tuloksia. Sen jälkeen kun vauva kääntyi pää alaspäin niin on sf-mitta pienentynyt. Hyvin potkii ja sydänäänetkin on normaalit. Myös sentutkimusalustan asento,että miten korkealla sen selkänoja on voi vaikuttaa siihen. Näin mulle ainakin selitettiin. Ne nojat on kyl aina ollut eri kohdissa kun multa on mitattu...

mulla kahdella aikaisemmalla lapsella kummallakin sf- mitta notkahtanut lopussa ja nyt tällä kolmannella kävi samoin.. kaikki ollu ok.. lapset ollu kyl pieniä 3050 ja 3250, mut mulla vissiin ne painuu niin tonne lantioon ja et se aiheuttaa notkahduksen sf- mitassa(oma ajatus). neuvolassa eivät kummallakaan noteeranneet mitenkään, sano vaan et normaalia ku lopussa ei kasva samaan tahtiin..täl vikalla en sit kysellykkään mitään ku aikasemmat normaalisti menny. masu kasvanut keskikäyrillä ja raskauden lopussa ollu alakäyrällä ja toisella jo vähän alle alakäyrän.. :heart: saa nähä kerkeekö ny kuin alas mitat vajota.. nyt vko 39+1

Yhteistyössä