seurasinpa sivusta tänään mielenkiintoisen välikohtauksen..

• Viestiketjun aloittaja ennakkoluulo
  • Ensimmäinen viesti
ennakkoluulo
olin lenkillä ja näin seuraavanlaisen tilanteen:

n.3kymppinen mies oli lenkillä tanskandogin kanssa ja vastaan tuli nainen kahden pikkukoiran kanssa (veikkaan et oli jotain terriereitä, toinen oli aivan pentu).
Terrierit sai hepulin kun näkivät dogin ja jollain ilveellä pääsivät karkuun naiselta. Aikuinen terrieri hyppäsi suoraan dogin kaulaan kiinni, doggi uikutti ja sai ravistettua terrierin irti ja läppäs sen tassullaan sivuun, mutta ei hermostunut tai alkanut rähjäämään. Sitten se pentu hyökkäsi doggia kohden, mutta kompuroi ja kaatui selälleen dogin eteen, jolloin terrierien omistaja alkoi huutaa raivopäänä tälle dogin taluttajalle, että katso saatana vähän mitä se sun koiras touhuaa,se syö ton mun koiran tee jotain!!! ja doggi tuijotteli lauhkeena maisemia kun se pentu keräili itseään siinä maassa.. dogin taluttaja sanoi hieman hymyillen, että ei tää kyllä ketään syö, on lauhkea kun lammas, toisin kun noi sun koiras jotka käy kiinni.. tää nainen repes huutaan et hän tekee valituksen tollasesta jättikoirasta joka on vaaraksi muille!!
se dogin omistaja hoiti asian tosi asiallisesti, mut teki kyllä mieli mennä mottaan sitä terrierien omistajaa... ja kyllä, olin kyylä, oli pakko seurata sivusta keskustelu loppuun :D

Zoe-F
:D
Mulla kävin niin, että olin kesällä käymässä kaverin juhlissa, ja koira pääs livahtamaan autosta (keskikokonen seropi) ja juos sinne väkijoukon keskelle tutustumaan kaikkiin.
Kaverin siskon kaks pikkukoiraa sitten ei oikeen tykänny tästä reviirille tunkeutumisesta, vaan toinen hyökkäs häntään roikkumaan ja toinen kurkkuun.
Mun koira siinä ihmeissään sitten pyöri ympyrää ja yritti karistaa näitä takiaisia kun kaverin sisko juos paikalle ja alko kirkumaan että "Kenen tää hullu rakki on?!? Viekää toi rakki pois mun koirien kimpusta!!" yms.
Kyllähän mä sen oman koirani siitä veinkin pois heti kun väliin kerkesin, jäi vaan jotenkin mieleen ja huvittamaan toi.

meidän koiran kimppuun kävi aikoinaan 2 chihhulia jotka oli vapaana!hyökkäsivät päälle ja meidän koira kiinni niin ei päässyt kunnolla puolustautumaan.sanoin muutaman sanan kyllä omistajalle :kieh:

vieras
Mulle kävi yks päivä niin, että olin koiran kanssa lenkillä (iso koira) ja käveltiin ohi (toiselta puolen tietä, että varmasti mennään kaikkien mielestä riittävän kaukaa) naisesta, joka talutti pientä lhasa apso (en osaa kirjottaa rotua varmaan oikein) näköstä koiraa. Jep, myönnän, mun koira murisi hieman, mutta ei hyökkinyt tms ja oli TÄYSIN hallinnassa (ja varmaan näyttikin siltä, koska seurasin aivan vierelläni koko ajan) niin nainen otti pikku koiransa (joka räksytti kauheasti) syliin ja alkoi paasata mulle että en saa kävellä siinä ison koiran kanssa kun pienet koirat ei sitten voi kulkea maassa vaan ne pitää sylissä ulkoiluttaa! Ja siis en edes antanut koiran haistella/pysähdellä/jäädä pissalle ollessamme liki naista+koiraa koska oltiin reippailemassa ja siinä kohdin paljon talojen portteja ym mihin en anna ikinä pissata.... Eli ihan nopea ohitustilanne missä kaikki meni ok mut mulla vaan oli naisen mielestä liian iso koira!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja from ......:
missäspäin tämmönen doggi ja mies on nähty :) tunnen meinaan samanlaisen parivaljakon :) ihana sylikoira se rohjo :D
länsi-suomessa...

muillakin siis vastavia kokemuksia, nyt ymmärrän täysin sen miten mun kaveri aina ärisee siitä et sille motkotetaan lenkeillä yms ihan vaan siks et sil on iso koira joka teoriassa vois syödä pienet puudelit..

mutta niinhän se vaan menee, et just terrieritkin on paljon äksympiä ja arvaamattomampia kun 70kiloset tanskandogit!!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle kävi yks päivä niin, että olin koiran kanssa lenkillä (iso koira) ja käveltiin ohi (toiselta puolen tietä, että varmasti mennään kaikkien mielestä riittävän kaukaa) naisesta, joka talutti pientä lhasa apso (en osaa kirjottaa rotua varmaan oikein) näköstä koiraa. Jep, myönnän, mun koira murisi hieman, mutta ei hyökkinyt tms ja oli TÄYSIN hallinnassa (ja varmaan näyttikin siltä, koska seurasin aivan vierelläni koko ajan) niin nainen otti pikku koiransa (joka räksytti kauheasti) syliin ja alkoi paasata mulle että en saa kävellä siinä ison koiran kanssa kun pienet koirat ei sitten voi kulkea maassa vaan ne pitää sylissä ulkoiluttaa! Ja siis en edes antanut koiran haistella/pysähdellä/jäädä pissalle ollessamme liki naista+koiraa koska oltiin reippailemassa ja siinä kohdin paljon talojen portteja ym mihin en anna ikinä pissata.... Eli ihan nopea ohitustilanne missä kaikki meni ok mut mulla vaan oli naisen mielestä liian iso koira!
tossa ne mummelit tekee aina virheen (ja muutkin) kun nostaa sen koiransa syliin.. sillon se koira oppii, et tässä on nyt jotain epäilyttävää, eli karhunpalvelus... :(

noh
sinuna ap en olisi tyytynyt kyyläilyyn, vaan olisin sanonut sille naiselle että anteeksi vaan mutta sinun koirasihan ne pääsivät irti ja hyökkäsivät tämän toisen kimppuun.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
sinuna ap en olisi tyytynyt kyyläilyyn, vaan olisin sanonut sille naiselle että anteeksi vaan mutta sinun koirasihan ne pääsivät irti ja hyökkäsivät tämän toisen kimppuun.
en kokenut tarpeelliseksi mennä siihen väliin, se dogin omistaja oli kuitenkin niin asiallinen ja osasi tyynen viileästi iskeä sille kimittävälle naiselle jauhot kurkkuun.. kerta toisensa jälkeen :D

vieras
Heh, tuttu tilanne. Meidän kultaisen noutajan kimppuun hyökkäsi tuollainen kissankokoinen terrieri. Ekaksi takajalkaan, mistä kultsi vaan hieman hämmästyi, sitten kaulaan. Meillä myös pieni seropi, joten kultsi ei niin siitä ärtynyt. lähinnä ravisteli itseään. Me yritettiin sitten saada sen terrierin kaulapannasta kiinni, kun sillä omistajalla ei ollut mikään kiire.

No, se terrieri yritti näykätä meitäkin, joten jätettiin yritykseksi sen kiinni saaminen. Kultsimme ärähti muutaman kerran, mutta terrieri ei tajunnut varoitusta. Meidän koira sitten kaatoi sen selälleen ja piti sitä suullaan paikallaan. Ajattelimme, että okei - siinä se nyt oli ja komensin meidän koiran irti ja pidin sitä pannastaan. Koira irrotti ja saman tien terrieri TAAS kurkussa. Uudestaan sama juttu - terrieri "kitaan" ja maahan selälleen. Annettiin olla sillai hieman pidempään ja sitten irti. Eikös tämä pieni jääräpää hyökännyt päälle KOLMATTA kertaa, mutta silloin sen omistaja tuli vihdoinkin paikalle ja sai sen (pienten vaikeuksien jälkeen) hallintaansa.

Omistaja ja terrieri lähtivät vähän matkan päähän ja me tarkastimme tietysti koiramme, ettei ole kurkussa haavoja tms. Menin sitten varmistamaan terrierin omistajalta, että eihän pikkukoirallekaan käynyt kuinkaan. Ei, ei käynyt, mutta sain kuulla, että oli minun vikani, että ne tappelivat niin pitkään. Se, kun minä otin koirani pois ja pidin siitä kiinni antoi sille voimaa, joten tappelu kesti kauemmin...

Mielessä kävi, että minä luulin lähinnä estäneeni koiraani syömästä sitä pientä kirppua. Mutta painoin tämän mieleeni ja mikäli sama terrieri vielä tulee päälle, niin en mene millään tavoin väliin ettei koirani saa lisää voimia. Täytyyhän terrierinkin saada reilu mahis!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja matamiko:
meidän koiran kimppuun kävi aikoinaan 2 chihhulia jotka oli vapaana!hyökkäsivät päälle ja meidän koira kiinni niin ei päässyt kunnolla puolustautumaan.sanoin muutaman sanan kyllä omistajalle :kieh:
Joo, chihuahuat on aika hurjia... meillä moinen ärähti jos isompi koira tuli tuttavuutta tekemään, ja parit isot koirat oppivat kiertämään kaukaa kun kohdattiin...

pilkunviilaaja
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
aikamoinen tapaus, mutta pakko sanoa ettà kaikki terrierit eivàt ole àrhàkòità
joo eikä kaikki tanskandogit ole lauhkeita, mutta eiköhän nyt jokainen sen itsekin ymmärrä et ei voi yleistää juuri minkään asian kohdalla..

Mamma italiana
Alkuperäinen kirjoittaja pilkunviilaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
aikamoinen tapaus, mutta pakko sanoa ettà kaikki terrierit eivàt ole àrhàkòità
joo eikä kaikki tanskandogit ole lauhkeita, mutta eiköhän nyt jokainen sen itsekin ymmärrä et ei voi yleistää juuri minkään asian kohdalla..
kyllà. kommentoin vain sillà terriereillà on yleensà vàhà àksyn maine

Yhteistyössä