Seurakuntakerho ja kuri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Hei!

Asumme maalla ja lapseni käy seurakuntakerhossa. Valittaa useasti, että 3 poikaa kiusaa häntä. Eivät ota leikkeihin ja rikkovat hänen leikit.
Perhekerhossa olen huomannut seuraavaa. Pojat lällättävät lapselleni sinä et osaa mitään. Olet huono piirtäjä jne.
Viimeksi lapseni rakensi kerhossa linnaa palikoista. Tämä kolmikko särki linnan useasti ja nauroivat. Vanhemmat ja kerhotäti eivät puuttuneet asiaan mitenkään, vaikka kaikki näkivät sen.
Minä kielsin poikia ja siitä tietysti nämä äidit suuttuivat.
Hankalaksi asian tekee se, että kerhotäti on on näitten äitien kaveri.
Olenko minä tässä nyt liian tiukka ? Yleensä puutun oman lapseni tekemisiin, jos siis tuhmuuksia tekee.
Miten te hoitaisitte tämän asian?

jos keskustelu kerhotädin kanssa kerhon säännöistä ja ilmapiiristä ei auta, yhteys esimieheen, lapsityön esimieheen. poikien pitäisi pyytää anteeksi. aikuisten pysähtyä keskustestelemaan lasten kanssa miten käyttäydytään, kiusaaminen ja syrjiminen kiellettyä.

Tuohan on aivan selvää kiusaamista. Et todellakaan ole liian tiukka. Puuttuisin peliin tässä vaiheessa ennen kuin lapsi esim menee kouluun ja asia hankaloituu entisestään. Käsittämätöntä käytöstä muilta aikuisilta.. Luultavasti jäisin kerhon jälkeen juttelemaan kerhotädin kanssa ja kertoisin hänelle, kuinka lapsi itse kokee asian. Samoin voisin jutella muiden äitien kanssa, asiallisesti. Mielestäni kerhotädillä on kuitenkin velvollisuus puuttua kiusaamisiin jotka tapahtuvat hänen vetämässään kerhossa oli sitten kaverin lapsi tai ei. Ihmettelen, että vanhemmat ei puutu lapsensa toimintaan, jos selvästi huomaa, että oma lapsi kiusaa muita lapsia.

No huh huh. Tietenkään tuollaista ei saa tapahtua. Mutta käykö lapsi siis aina sinun kanssasi kehossa vaiko lisäksi yksin? Jos kehossa käydään vanhempien kanssa, niin tuskin on edes työntekijän asia puuttua ihmeemmin. Jos lapset monta kertaa rikkoisivat toisen rakennuksen, niin minä kyllä uskon, että onnistuisin sen verran ääntäni korottamaan, että asia loppuisi. Mitä tarkoitit sillä, että äidit suuttuivat. Sinulleko ja miten?

Hei!

Lapseni käy yksin kerhossa 2*/viikossa ja yhdessä käydään 2*/viikossa.
Minulla on itselläni vilkas lapsi ja saattaa tehdä kerhossa ja muuallakin tuhmuuksia. Mutta me aikuiset puutumme siihen.
Kielsin poikia ihan asiallisesti. En huutanut tai muutoin korottanut ääntäni.tms. Nämä kaksi äitiä katsoivat silloin toisiaan ja ilmeistä näki, etteivät tykänneet. Suuttuivat saattaa olla liian voimakas sana.
On siellä kerhossa ollut muutakin ikävää. Varaan keskusteluajan kerhotädiltä.
Ja tarvittaessa juttelen myös näitten vanhempien kanssa.

Kiitos kommenteista!

Yhteistyössä