Seuraavan kerran kun mietitte mitä suolaista vierasvaraksi (vinkkivinkki)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Niin kokeilkaas tätä. Söin maan mainiointa patonkia kesällä Turussa ja nyt ajattelin itse testata saisinko yhtä hyvää. Kyllä sain, ellen jopa parempaa :p .

Eli esipaistettu patonki (itselläni oli semmoinen täysjyvä) halkaistaan ja molemmille pinnoille sivellään vihreää pestoa. Sitten tomaattia (itse laitoin halkaistuja kirsikkatomaatteja), mozzarellaviipaleita, auringonkukansiemeniä (tai pinjansiemeniä), tuoretta basilikaa ja ripaus vielä parmesanraastetta.

Ja eikun uuniin ja syömään :p :p . Ei tietenkään mikään laihisherkku mutta ai että kun hyvää :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
täytit ns. raakana ja sitten vasta uuniin? Syödäänkö kylmänä vai lämpimänä?

Juu, raakana täytin ja sitten uuniin :). Me syötiin kahvivieraan kanssa lämpiminä, mutta nyt söin jämät kylmänä.

Hyvää kylmänä, vielä parempaa lämpimänä :p

Itse olen tehnyt sillain että esipaistettu patonki halki siihen valkosipulituorejuustoa, paistettua/maustettua jauhelihaa, tomaattia, suolakurkkua ja juustoraastetta...uuniin...njamm! :)

Yks mun tuttava teki kahvipöytään ranskanleivästä herkullista tarjottavaa. Se oli halkaissut leivän ja laittanut väliin voita ja valkosipulia ja oreganoa. Tosi hyvää oli sekin :p

Yhteistyössä