Seuraatteko ruoka, talous ym. menojanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menomono
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menomono

Vieras
Itse en ole seurannut ja mulla ei kyllä hajuakaan paljonko meidän perheellä menee esim. ruokaan rahaa viikossa tai kuukaudessa. Nyt tein oikein seurantataulukot kaapin oveen. Laitan siihen ruokamenot, talousmenot, vaate, apteekki, kosmetiikka, viihdemenot. Olis kiva saada vertailutietoa, että tietäis vähän eletäänkö jotenki tavallista niukemmin tai tuhlailevammin vai keskiverrosti. Ollaan siis kolmihenkinen perhe.

Me ollaan koko tämä vuosi laitettu ihan kaikki menot eurolleen ja sentilleen ylös. Ollaan myös eritelty menot tarkkaan, esim. ruoka/harrastukset/vaatteet/ravintola/auto/apteekki/lahjat..., jotta nähdään tarkkaan mihin se raha oikein menee. Ihan mielenkiintoisia juttuja sieltä nousee esiin. Vaikka jo tänä vuonna ollaan yritetty karsia ylimääräisiä menoja, niin kyllä sitä nipistettävää vielä löytyy...

Tämä just on tavoitteena, että pystyisi karsimaan turhat menot pois. Ja varmaan jo seuraaminenkin vaikuttaa sitten, että kaupassa ei niin helposti nappaa kärryyn mitä tahansa. Vaikka toisaalta en kyllä kauheasti halua alkaa tinkiä ihan perusruoan laadustakaan. Mutta kaikesta turhasta voi varmasti karsia paljonkin.

Pari kertaa vuodessa laitan kaikki kuukauden ruokaostoskuitit purkkiin, ja erittelen paljonko on mennyt esim, lihaan, nakkeihin, maitotuotteisiin, leipään, vihanneksiin & kasviksiin, hedelmiin, limsaan, pakasteisiin yms.

Yllättäviä eriä löytynyt, mulla meni tosi paljon rahaa pussissa ostettavin juustoihin.

Yhteistyössä