serustelevat, kuka teillä maksaa ehkäisyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun elämäni on ollut helppoa ja tasa-arvoista, ainakin mitä ehkäisyasioihin tulee :)
Samaa toivon myös sinulle.

PS. Minä muuten puhun seurustelukumppaneista, sinä puolisoista.

Kuten aiemmassa viestissä sanoin, puolisolla tai seurustelukumppanilla ei ole suurta eroa (vastuu on molemmilla, mutta käytännössä seurusteluvaiheessa monet eivät ole vielä jakaneet tätä asiaa, mikä on ihan jees jos se on sitä molemmille).

Uskon toki, että elät omasta mielestäsi tasa-arvoisesti, toisille se tasa-arvo tarkoittaa vankkumatonta itsenäisyyttä. Ja saat toki elää juuri niinkuin haluat. Se ei kuitenkaan ole mikään perustelu sille, ettei seurustelusuhteessa miehen kuuluisi osallistua ehkäisykuluihin, vaikka sinulle tämä olikin kunnia-asia ja kokisit miehen osallistuminen painostuksena. Minusta seurustelukumppanit voivat hyvinkin auttaa tosiaan monilla tavoilla ilman painostusta ja painostaa voi ilman apua. Nämä ovat kaksi erillistä asiaa.

Viimeksi muokattu:
Mies ilmoitti heti alussa, etta teettaa vasektomian, silla emme todellakaan halua lapsia ja minulle eivat hormonaaliset ehkaisymenetelmat sovi ja kierukasta on huono kokemus (kasvoi kiinni kohdun seinamaan) enka suostu nukutettavaksi sterilisaatioon, Essure-menetelmakaan ei onnistu. Eli mies maksaa.

Minusta se, jolle mahdollinen raskaus on suurempi katastrofi on viime kadessa se, joka on vastuussa. Aina ei yhteisvastuu vain toimi...

Kuten aiemmassa viestissä sanoin, puolisolla tai seurustelukumppanilla ei ole suurta eroa (vastuu on molemmilla, mutta käytännössä seurusteluvaiheessa monet eivät ole vielä jakaneet tätä asiaa, mikä on ihan jees jos se on sitä molemmille).

Uskon toki, että elät omasta mielestäsi tasa-arvoisesti, toisille se tasa-arvo tarkoittaa vankkumatonta itsenäisyyttä. Ja saat toki elää juuri niinkuin haluat. Se ei kuitenkaan ole mikään perustelu sille, ettei seurustelusuhteessa miehen kuuluisi osallistua ehkäisykuluihin, vaikka sinulle tämä olikin kunnia-asia ja kokisit miehen osallistuminen painostuksena. Minusta seurustelukumppanit voivat hyvinkin auttaa tosiaan monilla tavoilla ilman painostusta ja painostaa voi ilman apua. Nämä ovat kaksi erillistä asiaa.

En ala tässä yhteydessä arvioida, kuinka tasa-arvo tai se, mitä sinä tasa-arvon ajattelet olevan, toteutuu sinun omassa elämässäsi, koska mielestäni se on ketjun aiheen puitteissa asiatonta.

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että seurustelukumppanit voivat sopia hyvin monista asioista haluamallaan tavalla. Olenkin pyrkinyt kuvailemaan puhtaasti omia tuntemuksiani asian tiimoilta.

Ja lopuksi annan vastavuoroisesti myös sinulle luvan elää elämääsi niin kuin haluat :) Eikös tunnukin hyvältä moinen jalomielisyys ;)

Ja lopuksi annan vastavuoroisesti myös sinulle luvan elää elämääsi niin kuin haluat :) Eikös tunnukin hyvältä moinen jalomielisyys ;)
Ei sitä tarvitse antaa, eikä se ole mitenkään jalomielistä.

Ensimmäisessä viestissäsi vihjailit kuinka mies voi käyttää ehkäisyn tukemista naisen painostusvälineenä, mikä toimi argumenttina miehen osallistumista vastaan - ainakin sinun tapauksessasi (joskin mielestäni esitit argumentin kuitenkin aika yleispätevänä).

Tuossa väitteessä ei kuitenkaan ole mitään järkevää pohjaa, sillä painostaa ja kiristää voi mistä vaan, eikä sillä ole oikestaan paljonkaan tekemistä juuri tämän asian kanssa. Vaikka mies toivoisi tai jopa painostaisi käyttämään hormonaalista ehkäisyä, ei nainen ole siihen velvollinen. Ja jos hän kokee toivomisen tai painostamisen ikävänä, voi hän tehdä (ja toivottavasti tekeekin) asialle jotakin. Ja jos nainen kokee, ettei voi lakata käyttämästä itselleen huonosti sopivaa tai muuten vain ikävää ehkäisymenetelmää, niin ongelma taitaa olla isompi kuin se, kuka pillerit (tai muun ehkäisyn) kustantaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Myry vaan
Ei sitä tarvitse antaa, eikä se ole mitenkään jalomielistä.

Ensimmäisessä viestissäsi vihjailit kuinka mies voi käyttää ehkäisyn tukemista naisen painostusvälineenä, mikä toimi argumenttina miehen osallistumista vastaan - ainakin sinun tapauksessasi (joskin mielestäni esitit argumentin kuitenkin aika yleispätevänä).

Muistin virkistämiseksi tässä se viesti, jossa mielestäsi esitän argumentin "aika yleispätevänä":

"Minä tuntisin itseni... hmm... maksulliseksi, jos mieheni maksaisi gynekäyntini ja mahdolliset pillerini. En pysty paljon henkilökohtaisempia kuluja kuvittelemaan."

Ja tässä taas ote sinun minulle osoitetusta viestistäsi, jossa minun mielestäni mennään hivenen tarpeettoman yleistävälle tasolle:

"Teidän omituisuutenne ei kuitenkaan ole mikään syy sille, että muiden pitäisi kärsiä epätasa-arvosta sen takia, koska te ette halua ottaa vastaan edes sitä, mikä teille kuuluisi."

Onneksi kuitenkin jätät tämän suuren tasa-arvomissiosi keskellä pienen porsaanreiän, josta minäkin pääsen läpi.

"Ja jos siihen on varaa, niin mikäs siinä."

Sivumennen sanoen: kauhistuttaa ajatella, että jollakulla suomalaisella naisella olisi halua hormonaaliseen ehkäisyyn, muttei varaa sitä hankkia, koska hänellä ei ole maksukykyistä miestä kustannuksia jakamaan.

Yhteistyössä