seronil ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
onko kenelläkään seronil lääkitystä?sain juuri tietää et olen raskaana enkä tiedä lopetanko kyseisen lääkeen vai en!!!!!!saako lääkettä käyttää raskausaikana ja mitä se voi tehdä vauvalle?miten te muut tekisitte?tää on kamala tilanne.....

MARZA-70
Minulla on ollut paniikkihäiriö jo yli kymmenen vuotta ja olen syönyt seronil ja alprox lääkkeitä melkein koko tuon ajan.
keväällä huomasin että perheemme tulee lisääntymään loppuvuodesta joten lääkitystä vain hieman pienennettiin mutta kaikki meni tosi hyvin ja meille siis syntyi 8.12-04 terve 9 pisteen poika =)
Joten ei ainaskaan itselläni ollut ko lääkkeestä mitään haittaa.

Hei

Minä myös söin koko raskauden ajan seronilia ja myös koko imetyksen ajan. Nämä uudet SSRI-lääkkeet on plajon käytettyjä myös raskauden aikana. Kannattaa kuitenkin olla yhteydessä sinua hoitavaan lääkäriin, että hänkin tietää missä mennään. Joskus lääkitys lopetetaan n. kuukautta ennen laskettua aikaa, näin halutaan minimoida mahdolliset vieroitusoireet vauvan synnyttyä. Nämä vieroitusoireet eivät kuitenkaan ole kovinkaan yleisiä ja ne on myös hoidettavissa, ei siis mitään vakavaakin vakavempia. Itse söin ilman taukoa ja terve lapsi meillä on. Tiedän myös monia, jotka ovat syöneet seronilia tauotta ja saaneet ihan terveen vauvan.

huolestunut
voi kiitos,KIITOS!!!!olen ollut niin sekaisin kun lääkäri ilmoitti vain viestilapulla että voit jatkaa seronilia jos olet raskaana..arvelin tuolloin että en ole..enkä sitten asiaa sen tarkemmin kysellyt.mutta nyt kun masussa on todella pikku asukki,asia on ruvennut todella vaivaamaan,varsinkin kun lääkeselosteessa ei suositella käyttöä raskauden aikana..olenkin tässä miettinyt että kumpi on vauvalle pahempi,lääkitys vai äidin bulimia ja masennus..mutten tiedä kumpi... :ashamed:

Yhteistyössä