Sepramin poistuminen elimistöstä, auttakaa tyhmää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietteliäs"

Vieras
Missä ajassa vois kuvitella että Sepram (ssri-lääke) poistuu elimistöstä? En osaa laskea, enkä käyttää järkeä... Wikipedia sanoo et sitalopraamin puoliintumisaika on noin 35 tuntia. Lääkkeen paketissa 1½ vuorokautta.

Eli siis tarkoittaako tuo sitä et se olis poistunut elimistöstä kolmen päivän kuluessa?

Kyselen tätä asiaa ihan sen takia, että se kiinnostaa. Mulla on käytössä ko. lääke vielä hetken (purku menossa kun en sitä enää tarvitse) ja mulla on välillä ollut maksa-arvot koholla ja lääke kai poistuu pääosin maksan kautta, joten mietin sitäkin et jos kohta menen maksakokeisiin ja olen lopettanut kolme päivää ennen niitä noiden lääkkeiden syönnin, niin voinko olettaa et niillä ei ole enää merkitystä maksa-arvoihin?

Ymmärsikö kukaan mitä ajan takaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Hömm;29085097:
Eikös 35h ole aikalailla sama kun tuo puolitoista vuorokautta? :p

Onhan se, mut öööööö.... laitoin sen siihen hmmmm, jostain syystä! :) Joku olis kuitenkin tullut sanomaan et "wikipediaan ei voi luottaa", jos en olis laittanu pakkausselosteen mainintaa.

Mutta hei, vastauksia mun kyssään!??! :D

Puoliintumisaika tarkoittaa aikaa minkä ajan kuluessa lääkkeen määrä on puolet alkuperäisestä.
Eli 35h jälkeen lääkkeestä on elimistössä jäljellä puolet siitä mitä nielaistiin.

No elimistössä citalopramia on pitkään JOS sitä ollaan käytetty säännöllisesti esim. muutamia viikkoja. Ja maksa-arvoihin ei vaikuta noin nopeasti, siis arvoja alentavasti.

t.labbisn.

Niin tosiaan, mä aloin miettimään sitä et kun olen vuosikausia syönyt tuota lääkettä ja nyt muutaman kuukauden pienentänyt annosta, et onko mun elimistössä nyt sitte vuosikausia vielä tuota lääkettä sen lopettamisenkin jälkeen?

Yhteistyössä