sen mä voin vielä jotenkin niellä et kaveri tekee MULLE ohareita..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakiovieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vakiovieras

Jäsen
29.11.2009
963
0
16
mutta että LAPSELLEKIN |O

lupasi mun lapselle, että maanantaina tulee meille pelaan pleikkaa.
lapsi on laskenu perjantaista asti öitä ja ollut kun tulisilla hiilillä.
laitoin sit kaverille viestiä, et monelta tuut niin se vastas et ei pääse kun pitää mennä uuden miesystävän vanhemmille syömään |O

se on alkanu tekee noita ohareita uuden suhteen myötä, lupailee ja sopii kaikkee ja sit onkin miehensä kanssa :headwall:
ei siinä, olkoon, mut ei sit tarvii lupailla mitään.

pistää niin vihaks kun lapsi tuolla ihan pettyneenä katsoo piirrettyjä.
laitoin aika kitkerän viestin kaverille ja takas tuli et onhan tässä aikaa pelailla sit kun ****** (sen mies siis) lähtee armeijaan |O
joo ei sovi sit enää meille!!

(joo on aika nuori tää mun kaveri, 23v ja sen uus poikaystävä on vielä nuorempi..)

Mun entinen kaveri, jo kolmissakymmenissä, tekee samaa.

Silloin, kun se pässi meni lupaamaan tuolloin nelivuotiaalle lapselleni että vie tämän synttäreiden kunniaksi HopLopiin tai Caribiaan, eikä lunastanut lupaustaan, niin meni viimeinenkin maku koko ihmiseen.

kaipa tuon ikäiselle poikakaveri on tärkeämpi. Ota se huomioon ja kerro ajoissa lapselle, että ei se oo varmaa, että ystäväsi pääsee vaikka on luvannut.
eihän toi kivaa oo, mutta ymmärrän kyllä ystävääsi.

Alkuperäinen kirjoittaja harmi:
kaipa tuon ikäiselle poikakaveri on tärkeämpi. Ota se huomioon ja kerro ajoissa lapselle, että ei se oo varmaa, että ystäväsi pääsee vaikka on luvannut.

Mitä ymmärrettävää on lupausten pettämisessä?
Mun mielestä anteeksiantamatonta.

No aikuisen ihmisen ei pitäisi lapselle luvata (no ei aikuisellekaan) että tulee jos ei meinaa pitää lupaustaan.

No oliskos ihan poissuljettua käydä keskustelu kanssaan, miten lapsi turhan lupauksen otti & kuitata, ettei näitä tarvita sitten jatkossa enää yhtään? Oli nyt kuinka lapsellinen tahansa, jos sitä ei sanota suoraan, niin eihän tuo voi koskaan oppia. Jos taas tekee tuon kertaojennuksen jälkeenkin, niin siinä voi toivotella jo huitsin kuikkaan koko tyypin.

Lapsia tarvitse kiusata.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

No aikuisen ihmisen ei pitäisi lapselle luvata (no ei aikuisellekaan) että tulee jos ei meinaa pitää lupaustaan.

no ei pitäis ei, mutta noin se vaan joskus menee.

mä olen kyllä useamman kerran sille sanonut hyvinkin suoraan, että jos se mulle lupaa jotain (esim.nyt vaikka et mennään sillon ja sillon shoppaileen tai leffaan tai jotain) ja mä perheellisenä ihmisenä järjestän itselleni vapaata kuullakseni että hän onkin ******:n kanssa, niin ei vetele. nytkin laitoin siihen viestiin, että lapsi on todella pettynyt ja toivon että et enää lupaa sille mitään. siihen vastas et onhan täs aikaa kun ****** menee armeijaan!
onhan se noinkin, mutta kyllä vähän tulee sellanen olo et kaverit kelpaa sitten kun poikaystävä ei ole paikalla.. nuori lempi joo, mut mä en siedä tollasta.

Jotkut ihmiset ei vaan koskaan opi ettei lupauksia rikota!!! On sitten nuori tai vanha.

Mun mies on vähän sellainen! Kyse ei ole suurista, mutta esim. aikataulut sillä pettää AINA. Jos hän sanoo jonkin ajan niin siihen voi lisätä heti vähintään puolet lisää. Olen sanonut sille, että lapselle hän ei saa niitä temppujaan tehdä. Lapsi nyt 1,5 v ja vielä ei ole tullut vastaan tilanteita, jossa lupaustaan rupeisi pettämään. Oon koittanut pitää kiinni pienistäkin jutuista, että hän huolehtisi siitä että lupaukset pitää lapselle nyt ja tulevaisuudessakin.

Yhteistyössä