sen kerran kun oikeasti edes katsoin pesuohjeita...

Ostin lindexistä kummallekin lapselle semmoiset "sametti"housut. Samasta rekistä, ruskeat 98 cm pojalle ja tummanvihreät 116 cm tytölle.
Äsken laitin niitä pesukoneeseen, niin vihreät olis saanu pestä 40 asteessa ja silittää kahdella pisteellä, ruskeissa oli pesu kuudessakympissä mutta silitys yhdellä pisteellä.
Molempien materiaali 76% puuvilla 24% polyesteri.

tosi luotettavan oloiset ohjeet... :D

Maalaisjärki
Voi ristus ... mä en ikinä edes katso pesu-ohjeita ja pyykki pysyy nukattomana ja oikean värisenä.

Yleensä käytän hieno pesu ohjelmaa 30 asteessa 30 minuuttia lasten päällysvaatteille, kun eivät koskaan 98-116 cm:llä niin likaisia ole. Alusvaatteet pesen tietysti 60 asteessa.

Mitä järkeä pilata samettihousut heti uusina liialla pesulla....

vieras
Joo, ne pesuohjeet on ihan hatusta tempaistuja.
Mullakin luki valkoisten housujen lapussa, että "väriä päästävä, pestävä erillään". Ei kait valkoinen vaate nyt kuitenkaan niin kauheasti värjää muita pyykkejä.

EH
Takaa asiaan :D
Meillä on samanlaisia housuja, toiset pestään 40 ja toiset 60 asteessa ohjeen mukaan. En oo myöskään keksinyt et mistä johtuu, olen veikkaillut väriä tms. Ja ei tosissaan ole mitään kuvioita tai painatuksia noissa.

Siis kaikki sisävaatteet pesen neljässäkympissä enivei. Lajittelen tummat ja vaaleat erikseen, ettei valkosista tuu harmaita.

Ja kyl mä laitan joka päivä lapsilel puhtaat sisähousut, niissä on yleensä päivän ruokalista iltaan mennessä. Maitotahrat alkaa duoksahtaa...

Ulkovaatteita mä taas pesen vasta kun pakko, muuten vaan kropistelen kurat pois..

kukin tavallaan
Meillä pestään kaikki sisävaatteet 60 asteessa elleivät ole jotain tosi erikoista materiaalia.

Eikä ole mikään ikinä mennyt pilalle. Pesuohjeita en edes vilkaise kun ne on väärin kuitenkin.

Yhteistyössä