Selvisin sittenkin pikkusiskoni itsemurhasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isosisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isosisko

Vieras
Siitä on aikaa nyt 2 vuotta. Tänään puin päälleni hänen vaatteensa, jotka otin siskon asunnon raivaamisen ja siivoamisen yhteydessä talteen. Hymyilin kun katselin itseäni peilistä, hetken aikaa "näin" siinä systerin edessäni. Meni vuosi, ennenkuin pystyin edes vilkaisemaan noihin vaatteisiin tai muihin siskon tavaroihin parahtamatta itkuun.

Nyt pystyn. Kyyneleet nousi vieläkin silmiin, mutta silti saatoin jo hymyilläkkin. Ymmärrän myös monia asioita nyt paremmin, syitä, seurauksia ja kaikkea muuta. En ole enää aina vain hysteerinen kun siskosta tulee puhe. Iloitsen aina kun hän käy unissani, unien jälkeen on ihan hyvä mieli.

Joskus luulin etten selviä siitä kuolemasta ikinä, mutta selvisin. Hyvä minä :) Ja terkkuja sisko sinne pilvien päälle, ostit upean paidan silloin Lontoosta, mä näytän hyvältä siinä huomisiltana :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voimia sinulle! Miten vanhempasi ovat selvinneet tuosta? Varmasti yksi vaikeimpia asioita mitä ihminen voi kokea.

Äiti ja isä alkaa myös olla jotenkin ok. Kipeetä käy edelleen, mutta voidaan jo siskosta ääneen puhua itkemättä.

Miten siitä selviää, ettei enää koskaan voi puhua rakkaalle ihmiselle tai nähdä häntä? Ei voi koskaan soittaa tai jos puhelin soi, soittaja ei ainakaan ole hän.

Koska pystyit poistamaan siskosi puhelinnumeron puhelimestasi?

Mä en ole veljen numeroa voinut poistaa vieläkään, vaikka on reilu vuosi sitten kuollut eikä puhelin tietenkään enää edes toimisi :'( Joka päivä jossain tilanteessa miettii, että mitähän hän tästä tuumaisi tai jos tekee jotain mukavaa, surettaa, ettei hän koe tälläista. Nyt itken kun muistot ja tuska tulvii..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten siitä selviää, ettei enää koskaan voi puhua rakkaalle ihmiselle tai nähdä häntä? Ei voi koskaan soittaa tai jos puhelin soi, soittaja ei ainakaan ole hän.

Koska pystyit poistamaan siskosi puhelinnumeron puhelimestasi?

Siskon numero on edelleen puhelimessani :) Enkä koe mitään tarvetta sitä poistaakkaan.

Ei kai tämmösestä koskaan kokonaan selviä, mut oppii vaan jotenkin elämään asian kanssa.

Yhteistyössä