Selviäisitkö useamman lapsen kanssa 1200e/kk?

neljä lasta mullakin
ei sitten millään. Asumismenot on liian isot kokonaistuloihin nähden !

Jos todellakin 12oo jää käteen kk:ssa ja siitä vielä maksettava vuokra 800....

Ei kyllä onnistu. Onhan bussimaksut, vaatekulut, pesuaineet, saippuat, shampoot, vielä syömisten lisäksi, jotka on pakko ostaa.

Ruoan vielä saisin, mutta mitään muuta ei jäisikään. Ehkä taaperoiden/leikki-ikäisten kanssa pärjäisi, mutta ei enään koululaisten. Toisaalta noin pienillä tuloilla saisi jo asumistukea ja varmaan sossustakin avustuksia... paitsi että ainakin näillä seuduin pitäisi varmasti vaihtaa halvempaan kämppään, jotta sitä asumistukea täyden määrän saisi.

Alkuperäinen kirjoittaja neljä lasta mullakin:
ei sitten millään. Asumismenot on liian isot kokonaistuloihin nähden !

Jos todellakin 12oo jää käteen kk:ssa ja siitä vielä maksettava vuokra 800....

Ei kyllä onnistu. Onhan bussimaksut, vaatekulut, pesuaineet, saippuat, shampoot, vielä syömisten lisäksi, jotka on pakko ostaa.
Halvemmalla ei saa kämppää, tai saa, mutta niissä ei uskalla lasten kanssa asua, kokeiltu on.. Kituutetaan välillä, toisinaan saa jotain säästöönkin. Nyt vielä iski tilanne, ettei tullut elareita ollenkaan tälle kuulle, eli 0e jää oikeastaan..

Mietin vaan kun jonkun mielestähän mulla on ruhtinaallisesti joka kk rahaa käytössä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
miksei tullut elareita :eek:
Kun exän piti käydä allekirjoittamassa joku lappu joulukuussa (saan siis kaupungilta ne maksut) eikä ollut käynyt.. Eli mulle tulee vasta maaliskuussa elarit, kun aika on helmikuun lopussa. Näin sanottiin |O Toivon kyllä että saisin edes ne helmikuun elarit ns. takautuvasti.

vieras
Me ei ainakaan pärjättäisi, ei sitten millään. Johan tuo loppusumma menee muihin laskuihin, ainakin meillä menisi, vakuutukset ym... sitten vielä vaatteet ym kulut, no way.

tyttöjen äiti
Mun mielestä on ei kyllä riitä millään ainakaan nykyisten ruokien hinnalla. Nimittäin, jos sattuu, että esim.menet kauppaan ja joudut ostamaan esim. pyykkiainetta, tiskiainetta, shampoota ja muutman päivän ruuat. Lapsille vaatteet ja vielä lisäksi jos joku sairastuu. Lääkkeet yms. Ei kyl riitä siis mitenkään....Jos ei sitten saa tosi paljon apua joltain esi.kaikki vaatteet tulis joltain käytettynä jen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Yksi aikuinen, kolme lasta, nuorin vaipoissa, asumismenot 800e/kk, ei sisällä sähköä. 400e jää siis vuokran ja veden jälkeen.
No en kyllä suostuis noin suuriin asumismenoihin. Selviäisin 1200?lla kyllä kolmen kanssa. Asuisin vuokra-asunnossa ja saisin asumistukea. Niin että asumismenoja olisi enää joku 200-300? omaaosuutta. Vielä jäisi se alle tonni, siitä pois puhelinlaskut, sähkö, netti, autovakuutukset. Jäisi ruokiin ja muuhun enemmän, en ikinä eläis noin tiukilla vaan asuakseni kalliisti.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
En, onneks noilla tuloilla sais toimeentulotukea lisäksi.
Just meinasin ehdottaa, että jos ap kävisi kysäisemässä toimeentulotukea.
Noup, ei tipu. Mulla on siihen liian hyvät tulot eikä koko vuokraa hyväksytä, vaikka tietävät kyllä asuntotilanteen.

Hyvin tällä pärjäilee, mutta mietin vaan, että pääsispä joskus töihin.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
En, onneks noilla tuloilla sais toimeentulotukea lisäksi.
Just meinasin ehdottaa, että jos ap kävisi kysäisemässä toimeentulotukea.
Noup, ei tipu. Mulla on siihen liian hyvät tulot eikä koko vuokraa hyväksytä, vaikka tietävät kyllä asuntotilanteen.

Hyvin tällä pärjäilee, mutta mietin vaan, että pääsispä joskus töihin.. :)
Voi että. :( Koita sinnitellä. :hug:

Yhteistyössä