Selviääkö valmiiksi itsestään huolehtiva, timmi ja hoikka nainen raskaudesta vähemmin ulkonäkövaurioin kuin sohvaperuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielenkiinnosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Anne";27806665]Kiva että sain itse vaikuttaa siihen kuika iso maha minulle tuli ja kuinka hyvin nahkani sen kesti.
No eipä kestänyt... Urheilen, olen hoikka, silti on löysää arpinahkaa vyötäröllä, millähän jumpalla se lähtisi..[/QUOTE]

Tämä juuri on tässä aiheessa ärsyttävää, siis et sinä Anne vaan se, miten sinäkin koet mahasi raskauden jälkeen. Kaikilla se vaan ei pysy sileänä, eikä varmaan ole mihinkään kiveen kirjoitettu, että sen pitäisi pysyä?

Jos ja kun toisilla maha on edelleen litteä ja sileä, se voi olla sitä ilman omaakin ansiota ;)

Tämä juuri on tässä aiheessa ärsyttävää, siis et sinä Anne vaan se, miten sinäkin koet mahasi raskauden jälkeen. Kaikilla se vaan ei pysy sileänä, eikä varmaan ole mihinkään kiveen kirjoitettu, että sen pitäisi pysyä?

Jos ja kun toisilla maha on edelleen litteä ja sileä, se voi olla sitä ilman omaakin ansiota ;)

Kyllähän minä tiesin että raskausarpia voi tulla ja rasvasin hulluna. Vatsat on hyvässä kunnossa kun käyn ahkeraan salille mutta onhan tuo silti hieman riepaiseva kohta itsessäni. Paita päällä seisoessa tosin ihan ok :D
Kun tietää paljonko itse on asian eteen tehnyt ja silti, niin kyllä sekin hieman ärsyttää kun toitotetaan että pitäkää huoli ja hyvin selviää ilman mitää kun jotain taikarasvaa laittaa esim :D

itse olen normaalipainoinen, en mitenkään erityisen aktiivinen liikkuja ja välillä syön mitä sattuu, molemmissa raskauksissa kiloja tuli tasan 7 ja kaikki jäivät sairaalaan, mulla ei tullut yhtään raskausarpia mihinkään, vatsa pömpötti muutaman viikon synnytyksen jälkeen. Mulle ainakin lekuri korosti tiukasti, ettei vatsalihaksia tule tehdä ennenkuin kohtu on palautunut kokonaan, puhui jotain kohdun laskeuman vaarasta tms. mikä tulee jos aloittaa liian aikaisin vatsalihakset.

Ei, vaan sohvaperuna selviää paremmin. Sohvaperunalla jos on jo valmiiksi kiloja, niin eipä se raskaus juuri ulkonäköä muuta.

Luin kerran jonkin jutunkin, jossa eräs ihminen sanoi olevansa ulkonäöltään ruma, mutta samalla paljon onnellisemmassa asemassa, kuin monet kauniit ihmset. Hän perusteli onnellisuuttaan sillä, että kun nämä kauniit alkavat iän kuluessa "rupsahtamaan", niin hän ei samalla tavalla "rupsahda" koska on ruma jo valmiiksi. :)

Arvatkaapa miltä tuntuu kun himotreenaaja joka on tottunut syömään terveellisesti tuleekin raskaaksi eikä pysty enää mihinkään... Olen rupsahtanut 20 kiloa ja 20 vuotta tänä aikana.

En enää koskaan vähättele kenenkään raskauksia. Tämä on mulle kolmas ja täysin erilainen kuin edelliset.

[QUOTE="vieras";27807976]Ei, vaan sohvaperuna selviää paremmin. Sohvaperunalla jos on jo valmiiksi kiloja, niin eipä se raskaus juuri ulkonäköä muuta.

Luin kerran jonkin jutunkin, jossa eräs ihminen sanoi olevansa ulkonäöltään ruma, mutta samalla paljon onnellisemmassa asemassa, kuin monet kauniit ihmset. Hän perusteli onnellisuuttaan sillä, että kun nämä kauniit alkavat iän kuluessa "rupsahtamaan", niin hän ei samalla tavalla "rupsahda" koska on ruma jo valmiiksi. :)[/QUOTE]

Hieno tekosyy, Hermiina.

No onhan siinä nyt eroa ihan vaan jo siinäkin mielessä, etä jos vaan loikoilet yhdeksän kuuta, tulee kiloja varmasti enemmän kuin jos harrastat jonkin sortin liikuntaa päivittäin saman ajan. Hullua edes kuvitella muuta.

[QUOTE="vieras";27808398]Entäs ruokavalio?[/QUOTE]

No ihan sama juttu sen kanssa. :D Kisko sipsejä ja pullaa yhdeksän kuukautta tai syö monipuolisesti terveellisesti.

Ei raskaus vauvoineen tuo kiloja edes kymmentä ja niistä muutama katoaa synnytyksen yhteydessä. Kaikki muu on sit kyllä ihan itse syötyä tai laiskotellen lihottua.

[QUOTE="Tiksu";27806231]Minulla lääkäri totesi synnytystapa-arviota tehdessään, että "Ompas tiukat lantiopohjan lihakset, voi olla hankala synnyttää".. lapsi oli perätilassa ja sektioon jouduin. Olin joogannut vuosia päivittäin...
Nahkan löystyminen ja raskausarvet johtuvat kudostyypistä, eikä siihen voi liikunnalla vaikuttaa.
Olen myös kuullut, että jos on oikein tiukat vatsalihakset, sekin hankaloittaa synnyttämistä, eli järki käteen kaikessa.[/QUOTE]

Minäkin arvelen ensimmäisen synnytyksen olleen vaikea hurjan tiukkojen vatsa- ja muidenkin lihasten takia. Mutta: kolmannenkaan lapsen jälkeen vartalo ei ollut kärsinyt raskauksista. Esim. vatsa aivan timmi. Tosin voin kiittää geenejä siitä, ettei arpia tullut, eivätkä rinnatkaan kärsineet.

Ystävälläni, joka on himourheilija, oli suorastaan liian tiukat vatsalihakset ja synnytys oli siksi vaikea. Mutta kaikille normaalisti liikkuville luulisi liikunnasta olevan aina hyötyä.

Vatsanahkasta sen sijaan ei voi päätellä, kuka huolehtii itsestään ja miten :(. Se saattaa jäädä kelle hyvänsä.

No ihan sama juttu sen kanssa. :D Kisko sipsejä ja pullaa yhdeksän kuukautta tai syö monipuolisesti terveellisesti.

Ei raskaus vauvoineen tuo kiloja edes kymmentä ja niistä muutama katoaa synnytyksen yhteydessä. Kaikki muu on sit kyllä ihan itse syötyä tai laiskotellen lihottua.

Hormonitoiminta! Se ihan OIKEASTI vaikuttaa siihen, miten painoa tulee.

Ensimmäisen raskauteni aikana söin paljon, kaikkea. Myös karkkia ja muuta kaloripitoista. Istuin päivät koulussa. Painoa tuli 17 kg.

Toisen raskauden aikana söin terveellisesti, liikuin paljon (fyysinen työ, jota tein ihan äitiyslomaan saakka) ja vältin makeaa. Painoa tuli 16 kg.

Minä olen kyllä päässyt kiloistani ihan vaan imettämällä. Olen normaalipainoinen, 60kg ja 165cm.

Yhteistyössä