Selventäkää nyt tyhmälle noita postikuluja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton tapaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton tapaus

Vieras
Haluaisin myydä huutonetissä noita meidän vauvojen pieneksi jääneitä vaatteita, mutta oon aivan hukassa noiden postikulujen kanssa. Ja yleensäkin postitusten kanssa.

Mitä kannattaa lähettää kirjekuoressa, mitä sitten pakettina (postilta saa ilmeisesti jotain laatikoita?)?

Mitkä ne painorajat on, mitä voi lähettää missäkin ja mitä ne maksaa?

JA ennenkun kukaan kehottaa menemään postin sivulle tölläämään, niin kerrottakoon että olen käynyt. Noloa, mut en mä silti tiedä miten lähettäsin esim. semmoisen vaatepaketin mihin tulis vaikka 2 bodyä, pari t-paitaa ja vaikka huppari...

Auttaisiko joku?

no alle 3cm paksut lahetykset menee kirjeenä.sitten alle 250g painava mut yli tuon 3cm menee maxi-kirjeenä.tai sit yli 250g mut alle 500g myös maxina.ja sitä enemmän painavat pakettina.

yks mitä kannattaa tehdä niin kääriä vaatteet esim ohkaiseen muovipussiin ja teipata tiukasti päälle niin saa paljon litteämmäksi kun pelkkään kuoreen laittamalla. tavalliseen kirjekuoreen menee montakin bodyä kun mahdollisimman ohuesti pakkaa kuoreen. kun tuota hetken tekee niin oppii :)

Tommosta pikkusta vaatepakettia on turha kaupata, kun postarit nousee isoks.
Joko myy kerralla ison satsin ja laittaa kaikki pahvilaatikkoon (joita saa ilmatteeks kaupoista).
Tai sitten myy yksittäin tai kaksittain. Pieneen helpostikuoreen (0,90e) mahtuu yks body/paita/ohuet housut jne.. ja jos lähettää kaks vaatetta, ni laittaa johonkin isoon kirjekuoreen ja maksaa n.1,50e.

Litistäminen ja halvalla pakkaaminen on kaiken aa ja oo :)
Ei ne vaatteet mee postituksessa yhtään huonommaks, vaik ne ois pakattu, jo kerran matkalla olleeseen kirjekuoreen.

On se semmosta askartelupaskartelua välillä toi huutisjuttujen pakkaaminen, mut kokemus opettaa :)

Onnea myynteihin!

Yhteistyössä