selvästikkään ei kannata olla rehellinen missään virallisissa lapuissa, siinä häviää aina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
miten sinä ilmottaisit työmatkakulut, tai siis mihin loppusummaan sinä pääsisit näillä tiedoilla.

14 kertaa kuukaudessa, 60km diesel autolla joka kuluttaa sen 5,6l/100km ja diesel on maksanut nyt sen 1,5€/l

mun mielest esim verottaja ei kysy onko auto disel vai ei. eli sille vain annetaan ne kilometrit. niillä joku oma kerroin.

eli itseilmottaisin vain kilometrit ja käytössä oma auto.

ei ole veroilmoitukseen, siis nyt kyse on vain siitä että piti ilmoittaa paljonko menee kuukaudessa työmatkoihin ja aloituksessa on ne tiedot joiden mukaan laskin.. (koska olen rehellinen ihminen ja nuo on ne faktat millä mennään)

tietenkin kilometrit ja että oma auto käytössä.
niillä on omat kertoimet miten ne otetaan huomioon.
Mäkin voisin pistää 30km/ päivä , pyörälä polttoaineena suklaa , yksi levy per päivä .

[QUOTE="huoh";26105297]Siis häh? Etkö osaa ite laskea?[/QUOTE]

siis tokihan mä osaan tuon laskea, ja olen laskenut
kiinnostaakin tietää miten muut sen laskevat ja mihin loppusummaan päätyvät tälläisillä tiedoilla..

[QUOTE="vieras";26105272]Ei verottajaa kiinnosta onko bensa vai diesel, kuinka paljon se syö ja paljonko polttoaine maksaa[/QUOTE]

olen hyvin tietoinen miten verottajalle nuo ilmoitetaan, kyse ei ole veroilmoituksesta

[QUOTE="Neith";26105375]siinä että kun ilmoittaa rehellisesti tulonsa,asumiskustannukset ja sen missä suhteessa laina on puolison kanssa ja todelliset matkakustannukset kuukaudessa niin joutuupi maksamaan enemmän kuin se joka ei selvästi ole ollut yhtä rehellinen tässä.. nim. elarit muuttuvat 10€...[/QUOTE]

A)mitä väliä on elareilla ja matkustuskustannuksilla
B) eiks noissa kaikkissa virallisissa papereissa vähän niinkuin pakko olla rehellinen muuten saatta poliisit soitta ovikelloa:)

Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26105386:
Kela laski mun työmatkakustannukset samoin kuin verottaja. Eli siellä tietääkseni käytetään verottajan kanssa samaa senttisummaa. Lievästi sanottuna otti päähän, koska pitkä työmatkani vähensi ihan kiitettävästi maksettavaa äitiys- ja vanhempainrahaa.

Joten jos Kelalle niitä ilmoittelee, ei auta ns. oikeat kustannukset.

niin, mutta saat siitä verovähennystä, tai siis sait siinä vuonna!!!

vinkkinä: ole aina rehellinen, pikkujututkin ovat virallisissa papereissa vakavia.

nimimerkillä kokemusta on, kävin kahtena peräkkäisenä päivänä toisessa kaupungissa työhaastattelussa. kun olin ensimmäisenä päivänä saapunut kaupunkiin ensimmäinen haastattelu peruuntui ja siirtyi seuraavalle päivälle. jouduin siis itse maksamaan kulut kummaltakin päivältä ja merkitsin matkakorvayslappuihin edellisen päivän haastattelupäiväksi saadakseni molemmat korvaukset, jäin kiinni ja asia siirtyi poliisille ja oikeushommiin.

A)mitä väliä on elareilla ja matkustuskustannuksilla
B) eiks noissa kaikkissa virallisissa papereissa vähän niinkuin pakko olla rehellinen muuten saatta poliisit soitta ovikelloa:)

kun niitä elareita pitäisi laskea uudelleen ja piti täyttää sitten lappusia missä kyseltiin noita tuloja ja menoja.. ja koska mä ilmoitin kaikki luvut niinkuin ne on, niin näppärät laskurit sitten laski että mun maksukyky on huomattavasti paljon parempi kuin etävanhemman.. eli elarit nousis 10€ jos se olis edes sellainen summa mitä lähdettäisiin muuttamaan.. vastapuoli siis ei ole ilmoittanut ihan samalla lailla noita kulujaan ilmeisesti.. eli rehellisyydellä ei muuttanut mitään

[QUOTE="Neith";26105455]kun niitä elareita pitäisi laskea uudelleen ja piti täyttää sitten lappusia missä kyseltiin noita tuloja ja menoja.. ja koska mä ilmoitin kaikki luvut niinkuin ne on, niin näppärät laskurit sitten laski että mun maksukyky on huomattavasti paljon parempi kuin etävanhemman.. eli elarit nousis 10€ jos se olis edes sellainen summa mitä lähdettäisiin muuttamaan.. vastapuoli siis ei ole ilmoittanut ihan samalla lailla noita kulujaan ilmeisesti.. eli rehellisyydellä ei muuttanut mitään[/QUOTE]

jos toine on valehdellut ja sinulla on todisteet siitä,mikset ilmoita kelle se nyt ikinä kuuluukkaan...
kyll kannatta silti olla aina rehellinen, vaikk välillä tuntu silt että elämä on epäoikeudenmukainen

Yhteistyössä