No täältähän löytyi ketju, joka on justiinsa meikäläiselle... Samanlainen ukko se riekkuu meidänkin talossa. Meillä ukko ottaa ja lähtee ryyppäämään kun siltä sattuu tuntumaan. Se keksii mitä ihmeellisimpiä tarinoita päästäkseen lähtemään. Kerran sillä muka meni myöhään kaverillaan, kun joku naapuri sai sydärin ja hänen piti sitten lähteä medihelin kanssa sairaalaan... ja minä kehtasin olla sitten semmosesta vihainen. Voi räkä! #&%?$!* kaikki, mutta kun valehtelee mitä tahansa että oikeuttaisi jotenkin juomisensa.
Nyt syynä lähtöön oli se, kun teini-ikäinen sanoi häntä pari viikkoa sitten kusipääksi. Asia käsiteltiin jo tuolloin, mutta pakkohan se oli kaivaa esille, kunnei muuta keksinyt.
Minä haluaisin, että mies lähtisi pois. Haluaisin todella. Tämä jatkuva varasuunnitelmien teko, yksin vastuun kantaminen ja ainoana aikuisena perheessä toimiminen todella syö voimat loppuun. MIhinkään ei voi luottaa, mitkään suunnitelmat ei pidä kutinsa ja mitään suunnitelmia ei voi yleensäkään yhdessä tehdä. Rahaa ei ole koskaan laskuihin, mutta kaljaan sitä riittää. Mihinkään ei ole varaa lähteä, mutta ukko kyllä voi tempaista vaikka laivareissun yksinänsä. Ja minun vapaa-aikani???? Mitä se on????