Selkäsärkyä vai supistuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv39
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv39

Vieras
Viikkoja on tänään tasan 39, pari yötä on ollut selkäsärkyä ja joitain supistuksia parin tunnin ajan, jotka ovat kuitenkin loppuneet. Viime yönä selkää särki kovemmin, teki ihan kipeää ja päivälläkin särky on jatkunut. Kuitenkaan välttämättä vatsa ei aina kovetu selkäsäryn tahtiin, joten mietityttää onko kuitenkin vain tavallista särkyä. Supistuksia tulee jonkin verran ja ne tuntuvat jo joltain, mutteivät varsinaisesti vielä satu.
Onko aivan turha odotella vielä synnytyksen käynnistymistä, vai voivatko supistukset tosiaan tuntua vain selkäpuolella? Luulisi kuitenkin vatsan kovettuvan supistuksen aikana?

Mulla esikoisesta synnytyssupistukset alkoivat nimenomaan selkäkivuilla, enkä heti alkuun edes tajunnut että synnytys on lähellä. Jossain vaiheessa ne "selkäkrampit" alkoivat tulla säännölliseen tahtiin aaltomaisesti, niin sitten hoksasin mistä on kyse. Toisesta ja kolmannesta lapsesta supistukset tuntuivat enemmän alavatsalla ja reisissä.

Mulla tosiaan kaksi aiempaa synnytystä ovat alkaneet vesien menolla ja supistukset vasta pari tuntia niiden jälkeen, eikä tosiaan ole ollut mitään edeltäviä oireita ennen vesien menoa. Nyt olenkin hiukan ihmeissäni tämän säryn kanssa, ei oikein jaksaisi "turhien" kipujen kanssa valvoa taas ensi yötä, jaksamista auttaisi kovasti jos voisi uskoa synnytyksen lähenevän pikapuoliin

Mulla oli koko päivän selkäsärkyä enkä mitenkään erikoisesti siitä ajatellu. Supistukset alko klo 23 illalla. Ja vasta myöhemmin (lapsen syntymän jälkeen) ajattelin, et tuo selkäsärky oli ehkä ekoja oireita alkavasta synnytksestä.

Oli nykyisen kuopuksen loppuodotus yhtä selkäkipua, mutta sisulla käveltiin esikoisen kanssa leikkipuistoon säkenet vaan sinkoili silmistä... Ja 39+2 sitten teki jo tosi tiukkaa ja seuraavana yönä olikin jo menoa... Vedet meni sitten vasta salissa.

Yhteistyössä