Selkäydinpunktio.. epiduraali..

  • Viestiketjun aloittaja juu
  • Ensimmäinen viesti
juu
Apuja.. Kertokaa miltä tuntuu?
Eikö esin synnytyksissä laitettava epiduraali laiteta samaan paikkaan kun mistä selkäydin näyte otetaan?

Pitäisi mennä piikitettäväksi.. :/
mutta taidan jänistää.. :ashamed:
:xmas:
 
vieras
Mulle laitettiin synnytyksessä epiduraali, eikä kyllä tuntunu missään. Oli siinä vähän muita kipuja :whistle: Sit kerran jalkaleikkausta varten laitettiin spinaali, se tuntui ilkeeltä, kun ei ensi yrittämällä onnistunu :/ Mut ei senkään pitäisi oikein laitettuna tuntua juurikaan. Muistaakseni :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle laitettiin synnytyksessä epiduraali, eikä kyllä tuntunu missään. Oli siinä vähän muita kipuja :whistle: Sit kerran jalkaleikkausta varten laitettiin spinaali, se tuntui ilkeeltä, kun ei ensi yrittämällä onnistunu :/ Mut ei senkään pitäisi oikein laitettuna tuntua juurikaan. Muistaakseni :)
Niin no juu.. enpä ajatellut kovin tarkkaan et siinä synnytyksen keskellä taitaa yleensä olla niin kipeä ettei mikään kovin kipeältä tunnu.

Mulla myös ongelma että en pysty taipumaan juuri istuma asentoa enenpää kumaraan. Eikös siinä pitäisi mennä vähän sikiö asentoon? Selkä siis mulla ei taivu tippaakaan. :( .. :/

Mun pitkäaikainen kammo on ollut jo pelkkä ajatus siitä että neulalla tökättäisiin selkärankaan.. ja nyt sitten muka pitäisi vapaaehtoisesti mennä tökittäväksi. :x *yäk*

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle laitettiin synnytyksessä epiduraali, eikä kyllä tuntunu missään. Oli siinä vähän muita kipuja :whistle: Sit kerran jalkaleikkausta varten laitettiin spinaali, se tuntui ilkeeltä, kun ei ensi yrittämällä onnistunu :/ Mut ei senkään pitäisi oikein laitettuna tuntua juurikaan. Muistaakseni :)
Niin no juu.. enpä ajatellut kovin tarkkaan et siinä synnytyksen keskellä taitaa yleensä olla niin kipeä ettei mikään kovin kipeältä tunnu.

Mulla myös ongelma että en pysty taipumaan juuri istuma asentoa enenpää kumaraan. Eikös siinä pitäisi mennä vähän sikiö asentoon? Selkä siis mulla ei taivu tippaakaan. :( .. :/

Mun pitkäaikainen kammo on ollut jo pelkkä ajatus siitä että neulalla tökättäisiin selkärankaan.. ja nyt sitten muka pitäisi vapaaehtoisesti mennä tökittäväksi. :x *yäk*
Toi onkyl hankala jos ei selkä taivu, sen kun pitäs olla mahd pyöreä. Ei se tosin mahankaan kanssa ollu kovin helppoa ja vielä ne supistukset olla liikkumatta.
 
Epiduraali synnytyksessä ei tuntunut yhtään miltään niin muihin tuskiin verrattuna. Sektioon mentäessä on kaksi kertaa laitettu spinaali, eikä sekään varsinaisesti sattunut. Pari sähköiskun kaltaista hermosävähdystä on tuntunut, mutta ei mitenkään kamalia.
 

Yhteistyössä