Selkäkivun (välilevynpullistuma epäily) takia magneettikuvauksessa käyneitä?!

• Viestiketjun aloittaja kuyhkhjkhjk
  • Ensimmäinen viesti
kuyhkhjkhjk
Olen siis menossa magnettikuvaukseen selän takia, joka on oireillut jo 15v. Nyt on mukana hermokipu jalassa ja voiman katoaminen.
Mutta siis selkä on aivan kuin välillä pois paikaltaan ja välillä paikallaan. Varsinkin jos menen aamulla kovalle lattialle makaamaan, se rutisee "paikalleen"

Minkälainen sellainen magneettikuvaus on?
Jos menen sinne laitteeseen makaamaan, niin selkähän voi näennäisesti näyttää ihan terveeltä :/

Nap
Minä kävin reilu vuosi sitten. Ihan kamala kokemus, toivottavasti en enään ikinä kyseiseen laitteeseen joudu. Ja ihan sen ahtauden takia. Olisin toki kai saanut rauhottavaa ennen sitä, mutta kun en saanut ketään mukaan, joka miut olisi sieltä kotiin saatellut.

Ja senkin takia oli vaikea siinä selällään pysyä, kun juurikin selällään makaaminen sattuu niin vietävän paljon.

ap.
Toki siellä varmasti se mahdollinen väliveyvika näkyy, mutta mietin vain jos onkin jotain muuta.
Että joku siellä menee pois paikaltaan ja kun siihen laitteeseen menen makaamaan, niin varmasti menee takaisin paikalleen (seisominen on usein tuskallisinta)

No se selviää siellä sitten, mutta ajattelin kysellä.
Ollaanko siellä vain selällään, vai otetaanko kuva myös kylkiasennossa?

miunmau
Kyllä ne ulos turskahtaneet tavarat näkyvät, vaikka kuinka olisit asetellut selkäsi suoraan.

Laita vaan silmät kiinni ennen kuin menet siihen kuvauskoneeseen, niin ei tule ahtaan paikan kammoa :)

"Piukkis"
Mulla kyseisessä laitteessa makaaminen oli ihan ok-kokemus, ei sattunu yms. Voi olla että isompi kokoisella voi olla ahdastakin siinä putkessa, mutta mä olen aika laiha ja putkessa oli tilaa yllinkyllin. Eli ei tullut ahtaanpaikan kammo siellä.. Ainoastaan kova meteli sielö oli, mutta kuulokkeet vaimentaa tätäkin ja sinne saa haluamansa radiokanava, mikä kuuluu kyllä tosin vain Vaimeesti tämän metelin alta. Niin ja pieni veto/ tuulen vire kävi, että jos on kovin viluinen, suosittelen että pyydät peiton. Joku puolituntia siinä meni, ei paha!!

vieras,
Mun miehellä hoidettiin issiaksena ja välilevyn pullistumana selkä ja jalka vaivoja seitsemän vuotta, kävi kuvissakin yms. kunnes eteen sattui taitava fyssari, joka tutki selän ja totes nikamien luutuneen yhteen. Eihän se selkä koskaan parane, mutta sai sen niin liikkuvaksi ja kivuttomaksi kuin mahdollista. Tarkoitan vaan sitä, ettei kannata sitten ihan sokeasti luottaa lääkärin lausuntoihin ja vaihtoehtoista hoitoa kannattaa aktiivisesti kokeilla.

Kyllähän niistä kuvista lääkäri pystyy tulkitsemaan ymmärtääkseni myös paljon muutakin, riippuen tietenkin miten monta kuvaa otetaan. Ja tosiaan vaikka mitään ei selviäisikään suosittelen mäkin tosiaan etsimään jotain kokenutta fyssaria, niin sitäkin kautta voi apu löytyä. Kuinka kauan tätä jalan hermosärkyä, voimattomuutta on ollut? Onko sitä kaikenaikaa vai vaihtelevasti?

ap.
Kiitos paljon vastauksista!:) Paljon on selkävaivaisia täällä.
Hermosärkyä on nyt ollut 4 kuukautta n. Eikä siihen auta tutun panacodit tai lihasrelaxantitkaan.

En ajatellutkaan suostua leikkaukseen tms. Mutta kunhan nyt vihdoin katsovat mitä siellä on.
Liikunta ja jooga on tähän asti auttaneet. Mutta 30 ikä tekee tehtävänsä kun ei enää hyvä kuntokaan pidä kasassa.

Vetää kyllä synkäksi kun joinain päivinä vaan särkee.

Nap
Miulla tuo on jotenkin sillain, että ei ota mihinkään hermoon kiinni, eikä tarvitse lekurin mukaan leikata, mikä on ihan hyvä vaan :D

Viime kesänä kävin pitkälti toistakymmentä kertaa fyssarilla, niin hierontaa, akua kun sähköäkin sinne tuupattiin, ja sen jälkeen on ollut paljon helpompaa.
Välillä tuossa nyt oli semmonen kausi, että särkeili, mutta sekin sitten onneksi meni ohi.

Yhteistyössä