Selkäkipu

Moi!

Osaako joku sanoa mikä olisi hyvä liikuntalaji selkäkipuun? Pelkkä kävely ei ole auttanut! Entäs kokemuksia tukivöistä, onko niistä OIKEASTI mitään apua? Mun alaselkä TAPPAA mut jo tässä vaiheessa, viikkoja takana 19 ja risat...
 
Minä olen itse tehnyt muutamia selkäjumppaliikkeitä seisten, eli esim. kädet tuettuna pään päällä taivutellut varovasti molemmille sivuille, eteen/taakse sekä myös 'pyöritellen' yläkroppaa ympäri.

Nämä tarpeeksi tehtynä lämmittää mukavasti selkää, ja siitä on ainakin minulla ollut ihan hyötyä.
 
Miulla on auttanu venyttely. Eli venyttelen 2-3 kertaa päivässä peruslihasryhmät eli etu- ja takareidet, lonkankoukistajat, pakarat, kyljet, ojentajat, hartialihakset ja yläselän lihakset. Kun on lihakset kireenä, niin tuntuu selkäki paljon kipeemmältä. Mulla on siis ristiselkä se ongelma. Kevyet selkälihasliikkeet on kans miullaki toiminu hyvin. Teen alaselän lihaksia niin että koukkuselinmakuulta nostan peppua ylös. Sit teen myös ennen venyttelyjä yläselän kiertoliikkeitä seisten ja hartioiden ja koko käsien pyörittelyä. Tuo koko setti kestää 15-20 minuuttia eli melko lyhytkestoisia venytyksiä teen. Tuntuu koko selkä vetreämmältä eikä sit särje niin kauheesti. Sit se mikrossa lämmitettävä jyväpussi on kans ihanan tuntunen selälle.
 
Varmaan riippuu paljolti tukivyöstä, onko apua. Mulla on Anita-merkkinen, hankittu lastentarvikeliikkeestä ja vielä näillä loppuviikoilla (rv 35 menossa) mahtuu masu mainiosti mukaan :) Lienee yksilöllistä tämäkin.
 

Yhteistyössä