Selittäkää Posti-Malisen ajatusmaailma? Saa millin vuodessa, silti ei voi golfata omilla rahoillaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En vaan käsite tuollaisen ihmisen ajatusmaailmaa ja moraalia. Rahaa on, mutta silti pitää firman rahoilla ostaa itselleen golf-osake. Miksi?

"yhtiö hankki osakkeen Suomen kalleimmalta kentältä Sarfvikista noin 30 000 eurolla"

"Sarfvik oli de facto Heikki Malisen omassa käytössä. Johtoryhmästä kukaan muu ei ole eikä tuolloin ollut aktiivinen golfin harrastaja."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/21f1b33f-90e7-48d7-8fdd-f651787dae94

"Malinen ansaitsi viime vuonna yli 82 000 euroa kuukaudessa."

https://www.iltalehti.fi/talous/a/2d6bac1a-b17d-4416-883f-b284e3227a27

Kun rahasta tulee itsetarkoitus niin se on "peliä". Jokainen säästetty sentti on tuloa ja suuret numerot palkitsevat vaikka itse rahalla ei ole enää merkitystä. Se on addiktio.

Kun ihminen on tietynlainen voi hän ajatella: Sen minkä toiselle antaa on itseltä pois. Kaikki omaisuutta kartuttava mikä on saatavilla, otetaan vastaan ja vähän enemmänkin jos vain voi, oli se sitten toisia kohtaan väärin tai ei. Omaisuutta ei ole koskaan riittävästi. Toiset saavat tyytyä vähempään, niin minä saan enemmän vaikka olisivatkin puutteessa.

Kun ihminen on tietynlainen voi hän ajatella: Sen minkä toiselle antaa on itseltä pois. Kaikki omaisuutta kartuttava mikä on saatavilla, otetaan vastaan ja vähän enemmänkin jos vain voi, oli se sitten toisia kohtaan väärin tai ei. Omaisuutta ei ole koskaan riittävästi. Toiset saavat tyytyä vähempään, niin minä saan enemmän vaikka olisivatkin puutteessa.
Poikeaako tämä jotenkin sosiaalituilla elevästi työnvieroksujista? Ei heitä vaivaa vaikka heidän tukensa on maksettu veroja maksavan työssäkäyvän pussita. Ja ajattelevat että ei minun tartte töissä käydä, käyköön ne jota kiinnostaa.

Ihan samaa sakkia ovat ja vuositasolla nielevät paljon paljon suuremman summan valtiolta kuin Malinen (yhteenlaskettuna kaikki työnvälttelijät)

Poikeaako tämä jotenkin sosiaalituilla elevästi työnvieroksujista? Ei heitä vaivaa vaikka heidän tukensa on maksettu veroja maksavan työssäkäyvän pussita. Ja ajattelevat että ei minun tartte töissä käydä, käyköön ne jota kiinnostaa.

Ihan samaa sakkia ovat ja vuositasolla nielevät paljon paljon suuremman summan valtiolta kuin Malinen (yhteenlaskettuna kaikki työnvälttelijät)
Siis oikeasti. Älä viitsi. Tuo ukkeli on täysin omaa luokkaansa röyhkeydessään. Kuka idiootti kadehtii kaikkein vähäosaisimpia? Saat itse vastata.

Posti niinkuin muutkin firmat omistaa golf-osakkeita siksi, että voisivat kutsua VIP-asiakkaita pelaamaan. Pelikaverin kanssa on sitten mukavempi tehdä bisnestä kuin ventovieraan kanssa. Herrojen hirvenpyyntireissuilla on sama tarkotus.

Siis oikeasti. Älä viitsi. Tuo ukkeli on täysin omaa luokkaansa röyhkeydessään. Kuka idiootti kadehtii kaikkein vähäosaisimpia? Saat itse vastata.
Sama ihmisluonnehan siellä on taustalla. Eletätään itsensä tai sit maksatetaan harrastus muilla. Ei nää ihmisluonteet poikkee toisistaa lainkaan. Ei tartte puhua parempi tai vähempi osasaisista. Kättä osataan laittaa toisen taskuun.

Yhteistyössä