Selittämätön / eka ivf

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kozmic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kozmic

Jäsen
14.09.2008
185
0
16
Hey,

Me ollaan selittamattomia, yritysta noin 5v, ensi vkolla eka ivf. Olen jotenkin vaan mielestani tata koko ajan lykannyt kun aina olen yrittanyt vaan pysya sen hetkisessa hoidossa.

Nyt sitten rupesi stressaamaan kun tuntuu ettei olekaan tarpeeksi tietoa asiasta...

Kun meista ei ole mitaan vikaa loytynyt toistaseksi, 4 inssia takana, ekaa yritetaan ... niin siis aapuah voiko ne ensi viikolla todeta etta jotain kriittista vikaa on mihin ei ole mitaan tehtavissa???

Luin jostain etta ekassa ivfssa oli todettu etta folleissa ei ollutkaan ikina ollut tumaa.

Stressi iski !! :(

No ensin stressi pois, se ei paranna tilannetta.
Mä en ole kuullut ainuttakaan tommosta tilannetta, vaikka olen siis hoitoja tahkonnut läpi, tietäen toki mikä on vikana. Mutta, siis en stressais tommosta, kuitenkin aika harvinaista.
Ajattele mielummin, sitä ensimmäisenä kunnon mahdollisuutenasi raskautua.
Tsemppiä!!

Terveisin, 6 vuotta lapsettomuudesta kärsinyt ja kolmannen ICSIn kolmannesta pakastesiirrosta tyttärensä saanut :)

Hei! Saatte ehkä tietää, mutta eikö se helpota tilannetta? Eka ivf on silti vasta harjoittelua, joten tuskin mitään lopullista välttämättä löytyy. Ivf:ssä on monta heikkoa lenkkiä. Ovatko munasolut kypsiä ja tuleeko niitä tarpeeksi, hedelmöittyvätkö, ja jakautuvatko alkiot ja pysyvät hengissä.. ja minkälaatuisia alkioita tulee... päästäänkö siirtoon.
Pointtina siis se, että ei se ivf välttämättä kerro juuri teidän mahdollisuuksistanne, vaan enemmän siitä hoitoprosessin onnistumisesta. Lääkkeistä, lääkemääristä, aikatauluista.. yms. Tietysti se voi myös näyttää ongelman selvästi, mutta sitten sitä ainakin voidaan hoitaa, jos on hoitoa olemassa!
Mutta tsemppiä! Stressi helpotti ainakin meillä ekan ivf:n jälkeen, vaikka se ei ihan täydellisesti onnistunutkaan.

Me ollaan miehen kanssa myös selittämättömiä ja 4 inssiä takana. Miehellä hieman alentunut liikkuvuus ja siittiöiden muoto, mutta sen ei kuulemma pitäisi vaikuttaa paljon raskautumiseen, joten meidät todettu selittämättömiksi. Meillä ensimmäinen IVF viikolla 32 ja sumutetta olen käyttänyt kohta kaksi viikkoa. Jostakin syystä itse en ota yhtään paineita itse IVF:stä tai sen mahdollisesta onnistumisesta. Nyt kun kerroit oman tilanteesi, niin ajattelin, että onko minussa jotain vikaa kun en yhtään vielä osaa jännittää. Noudatan vain lääkärin antamaa aikataulua ja ohjeistusta. Päivä kerrallaan ja tulevaisuus tuo tullessaan mitä tuo...

Kiitos vastauksista :)

Jepulis, mitas tassa stressaamaan! onhan se tietty niin, etta paree se on jossain vaiheessa tietaa jos joku mattaa, jotta voi sitten ehka sille yrittaa tehdakin jotain...

Perjantaina punktio ; kattotaan ny sit

:|

Noh, minä ja mies olemme selittämättömiä, jo yli kaksi vuotta nyt. Mitään vikaa ei löydy, eikä löytynyt myöskään ekassa ivf:ssä. Munasoluja oli paljon ja kaikki alkiot huippuluokkaisia, jakaantuivat hyvin yms. Lääkärit olivat kauhean positiivisia, kun 1 ivf ja 2 passia epäonnistuivat, heillä meni vähän sormi suuhun, että miksiköhän..

Hei Feith83 ; onko teilla nyt sitten toinen ivf suunnitteilla ?
Punktio meni mulla ihan ookoo eilen ; saatiin 15 alkiota joista nyt on 14 hedelmoittynyt (puolet tehtiin varmuuden vuoksi ICSIna) ja katotaan nyt sitten maanantaina etta millon siirretaan. Eli siis ainakaan toistaseksi ei ole mitaan isoa vikaa loytynyt, joka tietty on perskulen hyva - - mutta mekin kun 5 vuotta ollaan yritetty niin vahan hammentaa... kai sitten vika on kiinnittymisessa... hmm hmm...

Hei kozmic! Oli suunnitteilla, itse asiassa piti olla jo parin vk päästä, mutta nyt tulin toisiin ajatuksiin. MEnee kamalasti rahaa eikä ole tuloksia, olen jo niin väsynyt tähän. Miten te onnistuitte kestämään tätä 5 vuotta?
Hyvä saalis, kerro lisää kun pääsette siirtoon. Mun lääkäri sanoi itse asiassa, että tuskin on kiinnittymisestä kyse, todennäk. munasolut eivät ole hyviä, vaikka näyttävätkin hyviltä. OLen tutkinut itsessäni kaiken, mikä vaikuttaa kiinnittymiseen (nykytieteen mukaan), kilpparin, vasta-aineet yms.:). Kaikki ok...

Hey Faith83, kiitos kannustuksesta :flower:

Niin en oikein itsekaan tajua miten tama aika on nain mennyt. Vissiin oikeestaan ensimmaiseen 1,5 vuoteen en asiasta mitenkaan 'hataantynyt' kun oli niin paljon muutoksia elamassa ja ajattelin etta tama meidan ongelma johtunee siita... sitten ekoissa tutkimuksissa kaytyani sain vastauksen etta "kylla teilla kaikki on kunnossa, karsivallisyytta vaan" - ja sitten taas jakitin vuoden talla tiedolla ennenkuin edes tajusin (tata foorumia lukiessani) ettei edes kaikkia oleellisia tutkimuksia oltu tehty esim aukiolo. :o Eli siis oikeestaan tata "totista" tutkimus-ruljanssia, clomeja, insseja, akupunktiota jne jne on kestetty 2,5 vuotta - - ja juu alan totisesti olla ihan lopussa.

Jos ei tama eka IVF + mahdolliset PASsit nyt onnistu, niin vedan kylla henkea vuoden loppuun ja yritan ehka toisen kerran ensi vuonna... vaan kun ikaa tulee 35 vuoden lopulla, niin ei kai oo varaa liikaa hengitella :|

Labrasta sanottiin tanaan (kolmas paiva punktiosta) etta 14sta hedelmoittyneesta on lahtenyt erottumaan 7 paremmin kasvavaa joilla on vahintaan 8 solua, parilla jo 16 :heart: Olen hoidoissa ulkomailla ja lekuri haluaa siirtaa 5pv viljelyn jalkeen parhaan/parhaimmat. Viela joutuu odottamaan pari paivaa ; toivottavasti ne sissit siella jaksavat!!!

Tama alku IVF on mennyt nyt jotenkin niin hyvin (hedelmoittymiset ja jakautumiset) etta alan kylla epailla tota kiinnittymis-hommaa. Mikahan ihmeen poppakonsti siihen auttaisi!? Jotenkin aina niin loputtoman avuton olo...

hey kozmic, itse asiassa ajateltuani hetken päätinkin lähteä tokaan ivf:ään:), pistelen varmaan jo ensi viikolla. Viime PAS oli maaliskuussa, joten tässä on tullut pidettyä pieni tauko.

Sun hedelmöittymiset kuulostavat hyviltä, toivon paljon onnea. Kirjoittele miten siirto menee ja muutenkin! Kiva löytää joku yhtä selittämätön kuin minä, meitä ei ole paljon ( tai siis ei ole kiva että olemme tässä, mutta ainakin on tukea).

LOISTAVAA, ONNEA JA VOIMIA TOKALLE IVF:LLE - - KEEP THE FAITH !!! =) =) =)

Mulla on huomenna siirto, laitan illemmalla kuulumisia. Uskaltaakohan niita blatokystia pyytaa kaksi kerrallaan? Kai ne tarraa paremmin kiinni noin 'keskimaarin' kun 2 paivaiset, mutta kun on tata ikaa jo, ja ilmeisesti lapsettomuuden kesto vaikuttaa kans kiinnittymiseen. Hum. Ehka lekuri saa paattaa. :saint:

En nyt ole mitenkaan loputtoman hyvin perilla asioista, mutta mietin tota etta sulla on ollut hirmu hyvia alkioita ja sitten ei muka olisikaan hyvia munasoluja. Mites sellanen voi olla mahdollista? Kuulostaa epaloogiselta. Mutta jos nyt tallaisesta on kyse, niin voisikohan sitten saada parempia tuloksia pitkalla viljelylla? Ehka sillon pystyisivat paremmin valikoimaan alkiot joilla munasolu on paras mahdollinen.

Hmm, itse asiassa ajattelin pyytää mun lekurilta samaa, että viljeltäisiin blastoiksi, kai niistä viidentenä päivänä näkyy, kuka on top ja kuka ei. Joo, kuulemma näin voi käydä, alkiot näyttävät hyviltä, mutta eivät ole sitä. Luonto on ihmeellinen. MÄ TOIVON SULLE NIIN PALJON ONNEA SIIRTOON!!

Sain tänään vastaukset sellaiseen laaja metaboolinen paneeli-testiin, jossa selvitetään aineenvaihdunnan toimivuutta, mineraalien ja vitamiinien imeytymistä ja ruoan energiaksi muuttumista. Mun gyne suositteli, kun olemme selittämättömiä ja hän ajatteli, että voitaisiin tutkia asiaa vähän laajemmin. Jos elimistössä on jotain muutakin vikaa, ehkä se voi vaikuttaa. Gyne ei ole vielä kommentoinut testituloksia, mutta mikäli ymmärsin oikein, pitää syödä b-vitamiinejä ja magnesiumia enemmän plus mulla on joku bakteeri suolistossa, ja aika laajasti. Toivon niin, että tämä olisi jokin puuttuva linkki...

Kiitos Faith83 :flower:

Wau, sullapa on fiksu gyne! Siis kokonaisvaltaista ajattelua, mahtavaa!!! Kovasti kiinnostaa miten sun tuloksia sitten analysoidaan!

Kaikki mita musta on ikina katottu on liittynyt pelkastaan alapaahan :kieh: vaikka siis just kroppaahan pitaisi ajatella kokonaisuutena!

Makin luin muutama kuukausi sitten, etta keliakia aiheuttaa lapsettomuutta ja mulla sita on suvussa (isä, seta, sisko...) eika yhdellekaan lekurille ikina edes ollut tullut mieleen kysya asiaa :/ Mullakin kun on vuosiin ollut vatsa 'jatkuvasti loro' :laugh: juoksin sitten seuraavana aamuna laakariin tekemaan sellasen pikatestin ja oli kuitenkin negatiivinen (onneksi, olisin varmaan kayny tirvasemassa gyneani - niin ja onneksi tietty kans koska onhan elama helpompaa ilman keliakiaa, mutta kun perskule niiiin kaipaa sita selitysta talle kaikelle!!!). Nyt kun tosta sun tutkimuksesta kerroit, voisin tietty olla vahan fiksumpi jos koittaisin saada tata vatsa-asiaa tutkittua enemman, koska tosiaan jatkuvat ruoansulatus vaivat varmaankin vaikuttaa ruoka-aineiden imeytymiseen... :ashamed:

heey, alkionsiirto on nyt sitten tehty - kaksi blastoa laitettiin hautumaan :heart:

ja kuusi jai viela pakkaseen :wave:

aika hyvin ; 15 muniksesta oli 14 hedelmoittynyt ja niista 8 siis viela "kelpoisia" blastoina (oli useampikin kehittynyt blastoiksi mutta niita ei vissiin kannattanut pakastaa). no tosin kylla kun klinikalla antavat pisteita 1-4 (4 on paras) siella oli ollut vain yksi 4 kolmantana paivana, kaikki muut kolmosia (=13 kpl), mutta naista 5 paivaisista en edes tieda... toivottavasti ovat kuitenkin kunnon kamaa!!! ainakin natteja olivat kun mikroskoopilla nayttivat ennen siirtoa :heart:

on kylla jotain valintaa tapahtunut 3nnen ja 5nnen paivan valilla, useampi kuitenkin tippunut pois kyydista.

oletko Faith83 saanut jo gynesi kommenteja aineenvaihdunta-kokeistasi? kovasti kiinnostaa...

tama tytto aikoo lohota loppu paivan sohvalla, rentouttaa alavatsaa ja tuijotella ihan liikaa ultra kuvaa missa nakyy pieni valkoinen lantti siina kohtaa mihin alkiot on laitettu B)
(no joo, se on vaan ilmakupla mutta kuiteskin!)

Hei kozmic, kuulostaa hyvältä:)! Haudo niitä munia, pidän peukkuja:):)

Kävin just sellaisessa ultrassa, jossa ilmenee, voidaanko ivf aloittaa ensi viikolla. Siellä näkyi jokin hemmetin iso keltarauhaskysta, joka peittää koko munasarjan. Jos ei poistu maanantaihin mennessä, hoito siirtyy..blääh.

Kysyin gyneltä, voiko mullekin blastoja laittaa, sanoi että ei kaikki alkiot kestä blastoiksi, vaikka olisi hyviä, bla bla. Meillä ei ole sellaista käytäntöä, bla bla. Lue: pelkäämme vastuuta siitä, että emme hoida muniasi tarpeeksi hyvin blastovaiheeseen.

Keltarauhaskysta!? Voi rotta!!! :o
Kuulostaa aika tiukalta maanantaihin mennessa... saitko mitaan rohtoja sita kuivuttamaan?

Harmi jos ei klinikkasi viljele blastoiksi asti. Tai siis eihan sita tieda olisiko se loppujen lopuksi parempi vai ei mutta ainakin olisi voinut ehka valita. Jostain luin, etta ne tarvitsevat blasto-viljelyyn erityiset olosuhteet ja kasvuymparistot jne ; eivat varmaan kaikki klinikat investoi - ja jos niilla ei ole tarvittavaa 'tekniikkaa', niin sitten varmaan onkin aika huonot mahikset saada alkioita kestamaan.

Mut hei, pitelen taalla peukkuja etta se tyhma keltarauhaskysta tajuaisi sielta haipya vahin aanin!

Jaksele !! :)

Uskon voimalla sitä lähettivät kuivattamaan kotiin:). Keeping the faith!

Mä pitelen peukkuja, että sun blastot kiinnittyy. Nehän kiinnittyy kuudentena päivänä ja sulle siirrettiin viispäiväisiä, onko mitään tuntemuksia? Tai siis ei todellakaan tarvii olla, mutta joillakinhan on.

Hey Faith83!

Mulla ei oo sitten mitaan tuntemuksia, ei ainoatakaan. Ei nippauksia, vuotoja, sarkyja, paineita, pahoinvointia... ei sitten mitaan! Olo on niin tavallinen kun vaan voi olla. Tissit tietty taas tursuu tosta progesteronista, nain on kaynyt joka kerta kun olen joutunut sita kayttamaan insseissakin. Nyt onneksi lekuri antoi sita Crinone-geelia jota on tosi paljon mukavampi kayttaa kun niita kuulia jotka valuvat ja tahmaavat.

Sulla on siis maanantaina uusi ultra? Kylla se keltis sielta kuivahtaa!!

Hyvaa viikonloppua :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä