Selasin aikani huutista ja täytyy vain ihmetellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maomao

Aktiivinen jäsen
23.05.2010
4 535
12
38
Ensinnäkin paketeissa monta eri kokoa vaatteita - ei jaksa alkaa selaamaan, moniko menee nyt päälle, moniko on jo valmiiksi liian pieni, pitääkö alkaa säilömään.

Kenkiä joka paketissa - suurin osa kuluneita, linttaanastuttuja ja tietysti väärää kokoa. Nostaa kivasti postikuluja, jos useammat tällaiset.

"Tällaisia kulahtaneita mukaan, menee vielä pihalla" - siis anteeksi? Mulla ainakin on pihavaatteita muutenkin, en ajatellut ostaa niitä lisää.

Turha kai etsiäkään siistiä perusvaatetta, yhtä kokoa/paketti, kohtuullisella hinnalla.

Argh.. |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Ensinnäkin paketeissa monta eri kokoa vaatteita - ei jaksa alkaa selaamaan, moniko menee nyt päälle, moniko on jo valmiiksi liian pieni, pitääkö alkaa säilömään.

Kenkiä joka paketissa - suurin osa kuluneita, linttaanastuttuja ja tietysti väärää kokoa. Nostaa kivasti postikuluja, jos useammat tällaiset.

"Tällaisia kulahtaneita mukaan, menee vielä pihalla" - siis anteeksi? Mulla ainakin on pihavaatteita muutenkin, en ajatellut ostaa niitä lisää.

Turha kai etsiäkään siistiä perusvaatetta, yhtä kokoa/paketti, kohtuullisella hinnalla.

Argh.. |O |O

Toi on niin totta. Ja useimmiten ne kivimmat vaatteet on paketissa, jossa on lisäksi 2 kokoa liian pieniä vaatteita. Joo eipä tule valmiiksi pieniä vaatteita osteltua.

Joo ja mua ärsyttää ne muutaman kymmenen vaatteen paketit, joissa joka vaatteesta on about kolme kuvaa. Hei haloo, jostain perusbodystä kuva edestä, takaa, ja sitten vielä lähikuva... "Nuppineulanpään kokoinen reikä tuossa kainalon alla" jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niinpä mä ostakin kaikki suoraan kaupasta. Ja alennusaikoihin. Saan uutta ja priimaa jopa halvemmalla.

Samoin, nyt vaan ajattelin katsoa oisko tuolla jotain, kun ei pääse kauppoihin vähään aikaan shoppailemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Toi on niin totta. Ja useimmiten ne kivimmat vaatteet on paketissa, jossa on lisäksi 2 kokoa liian pieniä vaatteita. Joo eipä tule valmiiksi pieniä vaatteita osteltua.

Näin just paketin 60cm-122cm :laugh: :laugh:

Joo mikä siinä on että pitää änkeä kaikki kaapista löytyneet samaan pakettiin? Se joka ostaa vauvanvaatteita ei todennäköisesti halua seuraavien 5 vuoden kokoja kaappiin odottamaan. Ja kukaan ei halua ostaa liian pieneksi jääneitä.

Ärsyttää sekin että otsikossa on että koko vaikka 92cm ja sit kun pakettia lukee niin puolet onkin 86cm. Just kun ollaan menty 86cm koon ohi, niin mitä tuollaisilla kamoilla tekee? Ei niin mitään? Miksi ei jo otsikkoon sit laita sitä että 86-92cm?

Alesta saa kuitenkin aina uuden ja monesti halvemmalla ku kirppikseltä tai huutonetistä... Itse kierrätän kaikki meidän lastenvaatteet niitä tarvitseville ja ostan alesta uuden tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsvaan:
Onko 68-80 cm hirmu paha? Ei ole kenkiä mukana.

Toi nyt vielä menee, mutta kannattaa ottaa huomioon vuodenaika. Esim jos oma lapsesi on käyttänyt 68cm toppapukua ja 80cm kevätpukua, niin sellainen joka ostaa syksyksi lapselleen vaatteita ei tuolla yhdistelmällä mitään. Koska syksyllä tarvitaan ensin välikausipukua ja sitten vasta toppavaatteita...

Miksei vois olla sellasia pieniä paketteja, tyyliin kahdet housut, kaksi paitaa (tai bodya) ja yhdet kengät tai hattu tms jotka kaikki sopisivat hyvin yhteen? Sellanen setti ikäänkuin. Sellaset olis kivoja. Itse olen miettiny, että vois huutiksessa sellasia myydä tyttären kasvaessa. Jos vaikka kahdellakympillä sais myytyä sellasen setin missä on hyväkuntoiset (ryhdikkäät, ei tahroja tai kulumia) paidat ja housut jotka sopivat hyvin yhteen. Itse en halua ihan yksittäin ostaa, mutta en todellakaan maksa satoja euroja jostain jättipaketista josta käytettäisiin ehkä kolmasosaa vaatteista...

Saman oon huomannu.
Ja lisäksi olen huomannut, että käytetyistä rattaista pyydetään ihan hurjia hintoja. Brion poneissa monesti lähtöhinta lähelle 100? ja siihen jos lisää lähetyskulut, niin kylläpä kannattaa kun uutena saa tarjouksessa 139?..

Menny ihan rahastamiseks koko homma tuollakin.:/

Ja paketeissa sopiva koko väli mun mielestä on esim. 62-68cm, 74-86cm jne,,

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuulis:
Saman oon huomannu.
Ja lisäksi olen huomannut, että käytetyistä rattaista pyydetään ihan hurjia hintoja. Brion poneissa monesti lähtöhinta lähelle 100? ja siihen jos lisää lähetyskulut, niin kylläpä kannattaa kun uutena saa tarjouksessa 139?..

Menny ihan rahastamiseks koko homma tuollakin.:/

Ja paketeissa sopiva koko väli mun mielestä on esim. 62-68cm, 74-86cm jne,,

Minusta vauvalle voi ostaa esim. kahta kokoa kerrallaan, mutta isommalle ei oikein enää viitsi. Esimerkiksi jos esikoinen nyt käyttää kokoa 122, en haluaisi ostaa pakettia 122/128 - saati sitten 116/122..

Ja tuo rahastus on kyllä järkyttävää. Ymmärrän ettei se ole kirppis, mutta joku järki tuohonkin, varsinkin kun myydään käytettyjä vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja opera:
Miksei vois olla sellasia pieniä paketteja, tyyliin kahdet housut, kaksi paitaa (tai bodya) ja yhdet kengät tai hattu tms jotka kaikki sopisivat hyvin yhteen? Sellanen setti ikäänkuin. Sellaset olis kivoja. Itse olen miettiny, että vois huutiksessa sellasia myydä tyttären kasvaessa. Jos vaikka kahdellakympillä sais myytyä sellasen setin missä on hyväkuntoiset (ryhdikkäät, ei tahroja tai kulumia) paidat ja housut jotka sopivat hyvin yhteen. Itse en halua ihan yksittäin ostaa, mutta en todellakaan maksa satoja euroja jostain jättipaketista josta käytettäisiin ehkä kolmasosaa vaatteista...

No jos olis paketissa 2 housut, 2 paitaa ja vaikka se yks hattu, niin en kyllä kahtakymppiä maksais.

mulla oli myynnissä vauvalle yhdellä lapsella olleita nykyaikaisia ehjiä ja siistejä vaatteita paketissa max kahta kokoa, ei kenkiä tai muuta turhaa tai rikkinäistä. Ei ollut edes kalliita mutta kukaan ei huutanut...

Alkuperäinen kirjoittaja eräsvaan:
Onko 68-80 cm hirmu paha? Ei ole kenkiä mukana.

En laittaisi samaan, meillä olisi odotettu reilu vuosi isoimpien käyttöä.

Muutenkin paketissa ei tarvisi olla kuin yhtä kokoa vaatteita tai korkeintaan kahtarinnakkaiskokoa, 68-74 tai 62-68. Kenkiä ei kannata laittaa mihinkään pakettiin jo ihan senkin takia, että toinen 80 cm vaatteita käyttävä tarvii koon 19 kengät, kun toinen taas koon 24 kengät, joten todella pieni todennäköisyys, että ne kengät on missään vaiheessa sopivat. Ja ylipäätään ei niissä paketeissa tarvi olla sata vaatetta. Parempi laittaa ne muutamat hyvät ja heittää suosiolla roskiin ne kulahtaneet ( tai viedä Konttiin jos uskoo että ne sinne kelpaa), hinta ei taatusti nouse niillä kulhtaneilla yhtään, vaan päinvastoin siitä pienemmästä mutta laadukkaammasta paketista voi saada enemmän ilman huonoja.

Mä myyn aina useampaa kokoa, eli tyyliin 98, 100 ja 104 cm vaatteet samassa paketissa.

Ja nimenomaan isoja paketteja.

Ja ne menee aina kaupaksi tosi kivaan hintaan.

Kenkäpaketit teen erikseen, ja nekin menee aina kaupaksi ihan hyvään hintaan.

Mua ärsyttää myös tuo, että vaikka paketissa ei olisikaan kuin kymmenkunta vaatetta, niin kuva laitetaan vaan muutamasta vaatteesta. Ja nuo "nää siniset housut sopii upeasti tän vihreä-vaaleanpunaraitaisen paidan kanssa, vaikka toisessa onkin Bamse- kuva ja toisessä Hello Kitty"- tyyliset kuvailut vois jättää ihan suosiolla pois... Varsinkin kun noiden kahden "vian yhdistelmiä löytyy paljon.

Kattokaa vähän millä alustalla niitä kuvia otatte. Se vaaleanpunainen Bamse-lakana on varmaan hirmu hieno siellä teidän makkarissa, mutta sen päällä ei kyllä saa mitään selvää punaisista, valkoisista tai vaaleanpunaisista vaatteista...

Joo, ei kenkiä paketteihin munkaan mielestä!

Yhteistyössä