sektiosta.. ja sen jälkeen.

  • Viestiketjun aloittaja tannn
  • Ensimmäinen viesti
tannn
itse jouduin sektioon 3 kk sitten ja sen jälkeen parin viikon ajan oli mahdotonta kipuilua haavan oikealla alapuolella, vihlaisi joka kerran kun nousin ylös ja itkin kun teki niin ilkeetä. Nyt siis jo 3 kk aikaa siitä ja tuntuu että se sama kohta on kipeytynyt. Ei ole kuitenkaan kovin pahaksi äitynyt,l mutta olen ajatellut mennä lääkärille sitä näyttämään jos menee mahdottomaksi. onko muilla ollut tälläista?

Sitten sellanen, onko teille sanottu sairaalassa mitään koska saisi seuraavaa alkaa odottamaan? Kovasti jo haluaisin toista ja ehkäisyä emme ole käyttäneet missään vaiheessa. koska olette seuraavan saaneet?

Kiitoksia jos joku jaksaa vastata:)
 
Nyt kun mietin niin mulla oli kans kipua vatsassa leikkauksen jälkeen ja aika pitkäänkin, mutta se oli ylempänä, oikealla puolella. Mietin että onkohan sinne jääny joku rätti tai jotain mut kyllä se sitten jossain vaiheessa helpotti, en nyt muista millon.. Tuntu vähän niinku joku olis revähtäny sieltä sisältä. Ei varmaan auttanu sua yhtään tää sepustus mutta tollanen kokemus mulla!
Mulle tehtiin siis sektio pysätyneen synnytyksen vuoksi 04/09, tulin uudelleen raskaaksi kun tyttö oli neljä kuukautta ja sillä tiellä ollaan edelleen :D nyt viikkoja 37+6. Lääkäri sanoi silloin kun tulin raskaaksi että tulin nopeasti koska joskus voi olla vaikeuksia raskautua uudelleen. En imettänyt kuin 2,5 kk niin se varmaan kans vaikutti asiaan. Ja se, että miten suositellaan toisen odottamista, vaihtelee 4 kk- 2 vuoteen, mun mielestä riippuu ihan vastaajasta. Varmaan muuten vaikuttaa sekin että tehdäänkö pysty vai vaakaviilto, mulla vaaka ja paranin siitä tosi nopeasti. Ainut vaiva tästä on raskausaikana ollut kova kutina arven lähellä, kiva raapia sitä tuolla kaduilla :LOL: :ashamed:
Toivon kyllä että tämä syntyy pian ja mielellään normaaliteitse... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tannn:
Sitten sellanen, onko teille sanottu sairaalassa mitään koska saisi seuraavaa alkaa odottamaan? Kovasti jo haluaisin toista ja ehkäisyä emme ole käyttäneet missään vaiheessa. koska olette seuraavan saaneet?
Tuohon uudelleen raskautumiseen hyvin nopeasti liittyy kohdunrepeämän riski, kun kohtu ei ehdi parantua edellisestä sektiosta joten suositus on, että raskauksien välillä olisi n. 1 vuosi.
 
tannn
mamiliini-85, kiitos "tarinasta ja sepustuksesta" :LOL: kyllä kuullosti samalta mitä mulla on ja just luin jostain et oli tullu nopeesti sektion jälkeen raskaaks niin oli ruvennu arpi kipuileen yms yms.. että joskos tässä jossain vaihees uskaltais vaikka testaillaki=) nyt oon lopettelemassa imetystä ku tuntuu että tyttö on aina niin kipee mahasta kun on saanu tissiä, et nuyt ollaan menty eilinen ja tää päivä vaan tuttelilla, nan:ia tyttö ei pysty syömään kun kaikki nousee heti ylös.. mutta, kiitoksia vastauksesta ja todellakin toivon minäkin että saisin seuraavan/seuraavat synnyttää alakautta. :p

Hyvät viikonloput kaikille! :D :flower:

muoks; miten muuten huomasit että olit raskaana? oliko jo menkat tullu ja sit ne jäi pois vai kuinka? tää kuumeilu on niin hirveetä ku aina kun on jotain pientäkin niin hetoi luulee olevansa raskaana.. :D
 
Menkat oli jo alkanu ja laskettiin miehen kanssa ovispäivää :D siitä se tärppäs, heti ensimmäisellä yrittämällä =) Mulle tuli heti vauvakuume tai meni siis joku kuukausi mutta sitten sitä alkoi ihan urakalla miettimään joka päivä.
Nyt jos pitäisi tehdä toinen niin pitäisin ehkä muutaman vuoden tauon, arki pyörii hyvin ja muutenkin haluan panostaa esikoiseen. Mutta meidän pikkuneiti tykkää lapsista ja mikäs sen parempaa kuin oma sisko tai veli =)

Ihanaa kevättä :flower:
 
Heh, minä naureskelin kättärillä kun lääkäri sanoi leikkaussalissa, että vuosi pitäisi sitten mennä ennen kuin uudestaan saisi raskautua. No, kävikin sitten niin, että tulin raskaaksi aika pian uudestaan, lasten ikäero 1v 5kk. Hyvin meni kaikki, vaikka kakkonenkin tuli sitten lopulta sektiolla.
 
Jos imetät, niin välin tulee olla 1-2 vuotta, koska imetyksen aikana limakalvot ym. eiävt toivu riittävän nopeasti. Mutta, jos et imetä niin vähempikin aika riittää. Kannattaa kuitenkin käydä gynellä ja pyytää sitä tarkistamaan kohtu ultraäänellä. Samalla kannattaa kysyä sen mielipide. Nämä asiat ovat niin yksilöllisiä, ettei niihin kukaan voi toisen puolesta vastata.
 

Yhteistyössä