sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emma

Vieras
Vähän "noloja" kysymyksiä mutta käsittääkseni sektion jälkeen ollaan se leikkauspäivä vuodepotilaana. Virtsakatetrihan laitetaan, mutta mites jos tulee kakkahätä...? Ja mites siteiden vaihdot tapahtuu?

No mulle ei ainakaan tullu kakkahätä ilman apua. Jouduin ottaan sellasia tabletteja jotka avusti asiaa. Mut voihan sen pussin kanssa liikkua jos hätä tulee. Sen kanssa mä kävin pesuilla ekana päivänä.
Hoitajat vaihtaa kyllä ne siteet haavaan..

Mä olin samana iltana jo liikkeellä, kun aamulla oli sektio. Ei ollu katetria, alusastian sain alle, kun pissahätä iski. Kun sai nousta jalkeille, kävin ihan normaalisti vessassa asioilla.
Kakkahätää ei kyl samana päivänä tullu...

mulla ei ainakaan heti kakattanu. meni pari päivää. ja sillo se katetri oli otettu jo pois. siis sitähän ei pietetä ku se vrk. eikä sektion jälkeen saa liikkua vuorokauteen ainaki mulla oli semmoset ohjeet. siis nousta ylös. :snotty:

Mulla otettiin katetri jo seuraavana iltana pois(leikattiin puoliltaöin). Eikä suoli toiminut ennenkuin otin ymmärryksettömyyttäni ulostuslääkettä kymmenkertaisen määrän (mulle sanottiin että lusikallinen 2 kertaa päivässä ja jotenkin ymmärsin että kippaan koko kipon kerralla-sattui niin pelvatasti kun haavaa pidellen kykin pytyllä-varpusparvi vaan lensi :ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Mulla otettiin katetri jo seuraavana iltana pois(leikattiin puoliltaöin). Eikä suoli toiminut ennenkuin otin ymmärryksettömyyttäni ulostuslääkettä kymmenkertaisen määrän (mulle sanottiin että lusikallinen 2 kertaa päivässä ja jotenkin ymmärsin että kippaan koko kipon kerralla-sattui niin pelvatasti kun haavaa pidellen kykin pytyllä-varpusparvi vaan lensi :ashamed: :ashamed:

Voi taivas :laugh: Anteeks.. :whistle:

Ja pakko jatkaa vielä, että eiköhän ne kätilöt ole kaiken jo nähneet, turha muiden "mielipiteitä" ajatella. Niinkuin aina, pääasia että lapsi tulee terveenä ja hyvinvoivana, riippumatta mistään muusta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja yötär:

Se EI muuten ollut hauskaa silloin, vaikka minuakin hieman jo naurattaa se
:|

Alkuperäinen kirjoittaja yötär:

Se EI muuten ollut hauskaa silloin, vaikka minuakin hieman jo naurattaa se
:|

Juu ei varmasti ollu hauskaa.. En epäile enkä halua koskaan kokeilla :whistle: . Mut en voi sille mitään että pistää suupielen nytkimään =)

Kiitos teille! Oon ens viikolla menossa juttelee tarkemmin leikkauksen kulusta yms lääkärin kanssa. Ehkä siellä selviää sitten lisää.
Ja tosiaan varmasti ne kätilöt on nähny vaikka mitä mutta jotenki silti "nolottaa" tällaset jutut.. Mutta ehkä niitä ei enää aattele kun saa käärön syliin :)

Alkuperäinen kirjoittaja emma:
Kiitos teille! Oon ens viikolla menossa juttelee tarkemmin leikkauksen kulusta yms lääkärin kanssa. Ehkä siellä selviää sitten lisää.
Ja tosiaan varmasti ne kätilöt on nähny vaikka mitä mutta jotenki silti "nolottaa" tällaset jutut.. Mutta ehkä niitä ei enää aattele kun saa käärön syliin :)

Jos sulla tosiaan on suunniteltu sektio, niin saat peräruiskeen ennen leikkausta, eli suoli tyhjennetään ennen leikkausta. Leikkauksen jälkeen et saa syödä aivan heti (suoneen menee nestettä), joten ei sitä kakkaa aivan heti ala tulla.. Katetri otetaan kyllä pois viimeistään seuraavana päivänä, ellei sitten jotain ihmeellistä tule...

Yhteistyössä