tuleva äiti
kuinka kauan joutuu sektion jälkeen olemaan sairaalassa?
meneekö äidin kunnon mukaan?
meneekö äidin kunnon mukaan?
TYKSissä makuutettiin 1 vrk. Elektiivisen jälkeen siis. Sektion jälkeen sai toki liikutella jalkoja sängyssä, mutta ylös sai nousta vasta seuraavana päivänä.Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 22:58 toista kertaa sektio kirjoitti:Mä olin 4 päivää ekasta. Oman vointini perusteella olisin voinut hyvin lähteä kotiin jo toka päivänä. Muista nousta sängystä ylös HETI kun mahdollista!!! Leikkauspöhnä paranee kuin salamaniskusta kun olet eka kerran kävellyt muutaman metrin. Jostain syystä tätä ei mainosteta sektioiduille. Liikkeelle lähtö tuntuu kammottavalta ensimmäiset puoli minuuttia, mutta sitten kun olet sen tehnyt, olet ikityytyväinen, lupaaan sen.
Ylös saa anestesialääkärin mukaan nousta siinä vaiheessa kun jalat kantaa, eli saat jalat taipumaan polvista, ja selinmakuullasi saat jalkaa nostettua vähintään 30 astetta. Eli ei siis ole olemassa mitään 'pakko maata leikkauksen jälkeen 4 tuntia'-sääntöjä. Tsemppiä matkaan! Muista myös, että vaikka kipupumppu on tosi kätevä vekotin, niin ne peräsuoleen työnnettävät kipulääkkeet on kans tosi tehokkaita, jos siis haluat päästä tipasta eroon mahd. pian leikkauspöhnätunteen takia.
Sama täällä! :wave: Ja äidin voinnin mukaan se sairaalassaoloaika riippuu pitkälti. Ensisynnyttäjät tietty ovat ainakin sen 3pv niinkuin minä.Alkuperäinen kirjoittaja 11.09.2006 klo 21:24 Liiri kirjoitti::wave: mie olin kolme päivää!
Alkuperäinen kirjoittaja 14.09.2006 klo 08:35 vieras kirjoitti:Kertokaas nyt missä sairaalassa pääsitte noin pian jalkeille ja pois??? Itsekin voin aivan hyvin, mutta jalkeille pääsi käytännön mukaan vasta seuraavana päivänä. Ja sen jälkeen kyllä olinkin liikkeellä.
Ja kun sanotte, että pääsitte esim. kolmantena pv pois, siis leikkaus + tämän jälkeen 2 kokonaista päivää ja yötä vai kuinka pian?
Jos nyt tulee toinen sektio ja kaikki menee ok, haluan pian kotiin, erityisesti sen esikoisen takia, ellei saa sitten perhehuonetta.