Sektioarpi kipuillut seuraavassa raskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arpikudos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla oli 15 siis kyllä viisitoista vuotta välissä ja yllättävän vähän oireili arpi. Ihan pinetä kiristyksen tunnetta oli jossain vaiheessa mutta korkeintaan parina päivänä. Etukäteen kyllä pelkäsin, ihan turhaan siis, paljon pahempia oloja. Arpi siis kesti mainiosti raskauden ja synnytin alateitse joten uudelleen sitä ei tarvittu avata. Tosin neuvolan lääkärinkin totesi katsottuaan arpeani että harvinaisen hyvin parantunut eikä yhtäänkovettunut (?tai sitten se oli joku muu termi?). Arpi on hassusti "kuopalla" muuhun ihoon ja läskeihin verrattuna, noin vajaan sentin paksuinen ja lähes 15 pitkä.

Samaa tässä itse jännäilen, sektio tehty tammikuun lopulla ja uusi vauva tulossa nyt rv 12 ja risat. Ilmeisesti jos kipuilua tulee, niin arpea ainakin ultrataan, jotta nähdään, onko sihen tullut muutoksia tms. Mutta mulle ainakin äitipolilla sanottiin, että näinkin lyhyen ajan jälkeen alatiesynnytys on se ensisijainen tapa. Synnytystapa-arvio tehään kuukautta ennen laskettua aikaa.

Mulla nyt rv 25 ja tuntuu sellaista vihlontaa tuolla alavatsalla vaakaruoraan pitkän mallisesti. Oletan sen olevan arpikohta. Minulla on viime sektiosta aikaa nyt 1v7kk.Arpea seuraillaan kyllä tuossa rv 28 alkaen ja suunniteltu sektio on tulossa viimeistään rv 39

Niin minulle lääkäri sanoi että kolme kk riittää sektion ja uuden raskausen väliin ja arpi kestää silloin. 3:ssa kk arpi paranee niin hyvin kun vain arpi yleensä parantua voi, se ei siitä miksikään muutu. Tietty jos tulee jotain ongelmia sektion jälkeen tulehsuksia tai muita niin se on asia erikseen.

Mulla nyt rv 25 ja tuntuu sellaista vihlontaa tuolla alavatsalla vaakaruoraan pitkän mallisesti. Oletan sen olevan arpikohta. Minulla on viime sektiosta aikaa nyt 1v7kk.Arpea seuraillaan kyllä tuossa rv 28 alkaen ja suunniteltu sektio on tulossa viimeistään rv 39

Pakko nyt kysyä, että kuis sitä arpea aletaan seurailemaan tuosta eteenpäin ja miten? Mulle ei oo ees koko arpi tullut mieleen kuin nyt ja edellisestä synnytyksestä viikonloppuna vuosi ja nyt rv17 menossa.

[QUOTE="vieras";22167964]Pakko nyt kysyä, että kuis sitä arpea aletaan seurailemaan tuosta eteenpäin ja miten? Mulle ei oo ees koko arpi tullut mieleen kuin nyt ja edellisestä synnytyksestä viikonloppuna vuosi ja nyt rv17 menossa.[/QUOTE]

No lääkäri sanoi että sen pystyy hyvin aina tsekkaamaan ultralla. Silloin pitää olla virtsarakon tosi täysi että näkee paremmin tai silloin sen näkee tosi hyvin ja pystyy sanomaan missä kunnossa se on.
Jotkut lääkärit väittää että ei sitä pysty kunnolla näkemään, mutta kuulemma pystyy. Lääkäri kuka tästä minule puhui niin osaksi erikoistunut tähän tutkimukseen.

Yhteistyössä