Sektio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Synnärillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Synnärillä

Vieras
Hei!

Olen tällä hetkellä vielä sairaalassa toipumassa sektiosta kun suurinpiirtein kaikki samana päivänä alateitse synnyttäneet ovat jo kotiutuneet. Olen edelleen kipeä ja leikkaushaavaa kivistää, syön paljon lääkkeitä.

Olen kokenut myös monta alatiesynnytystä ja olen sitä mieltä että jos vaan pystyy alateitse synnyttämään niin eikun vaan, on se vaan paljon helpompaa!

Itse toivoin alatiesynnytystä mutta lääkäri ei suostunut vauvojen asennon vuoksi. Joten siksi sektio.

Olen

Riippuu sektiosta miten menee. Itselläni ei ollut paljoa kipuja, kipupumppu meni protokollan mukaisesti 2 pv, ja mitään ylim. en tarvinnut, vain liikkuessa hiemna kiristi. Olin osastolla pidempään kuin alateitse vauvan saaneet pari pv, sillä vauvan paino laski yli sallitun ja sokerit samoin ja maidon tulo oli niukkaa (ei johtunut sektiosta, vaan ei myöhemminkään käynnistynyt kunnolla). halusin, että ne kunnossa ja varma olo hoidon suhteen (vauvan) kun lähdetään kotiin.

Ei voi yleistää, tapauskohtaista miten menee. Ja tuttavapiirissä ne, joilla elektiivinen sektio, toipuneet nopeasti enemmittä kivuitta.

:hug:
Itsellä yritettiin viimeksi kolme päivää ja sitten leikattiin. Sai olla kyllä ihan tarpeeksi sairaalassa, mutta kyllä ne siut sieltä viel laskee vapaalle jalalle!

Täällä viikolla 40+4 ja jännätään, että mitä ja milloin tapahtuu, kun ei mitään hajua. Että hengessä siis ollaan, siinä miun pointti!

Onnea vauvasta! :flower:

Mulle tehtiin toukokuussa kiireellinen sektio, vauva syntyi perjantaina klo 0.20. Ylös nousin heti seuraavana aamuna suihkuun. Kipulääkkeitä en tarvinnut kuin ekana yönä (siis tuona syntymäyönä). Vauvaa pystyin hoitelemaan sujuvasti heti kun ylös pääsin, ja kotiin päästiin sunnuntaina puolen päivän aikaan. Eli todella yksilöllistä on tuo toipuminen.

No, minäkin kyllä sitä alatiesynnytystä toivoin, mutta kävi niin, ettei käynnistynyt yrityksistä huolimatta ja sitten tehtiin kiireellinen sektio. Oli kyllä aika rankkaa ja sairaalasta pääsin vasta viidentenä päivänä leikkauksen jälkeen, kun leikkauksen aikana vatsanpeitteiden sisään oli mennyt ilmaa, jota ei meinattu millään saada pois.

mulle tehtiin sektio tiistai iltana myöhään ja ke puolilta pvin oli ylhäällä jalottelemassa ja suihkussa..kipulääkkeitten varassa kylläkin.. ke iltana pitempi jalottelu lenkki jäi kesken kun tuli niin kipeeks et mies joutu lähtiä hakeen huoneesta kipulääkkeitä et pääsen takas huoneeseen :laugh: nyt naurattaa mut ei silloin.. to ei tarvinnu enää paljon lääkkeitä ja pe iltana pääsin kotiin! haava parani todella hyvin, alin tikki märki hieman mutta parani sekin pian! todella yksilöllistä... siskollani 7v. sektiosta ja edelleen välillä kipua haavassa! :/

Hei
Minulle tehtiin suunniteltu sektio elokuussa -04 ahtaan lantion takia. Poika syntyi klo 10.32. Noin klo 12.30 siirryin osastolle. klo 15.00 otettiin kipupumppu kokonaan pois ja klo 17.00 nousin jo vuoteesta. Tämän jälkeen jo poikani hoitelin buranan ja panadolin avulla. Tiistaina leikattiin ja torstaina päästiin kotiin. Joten toipuminen todella yksilöllistä. :wave:

Nyt raskausviikkoja 36 ja toivon että tämän saisin synnyttää ns. normaalilla tavalla. Todella hyvät kokemukset jäi sektiosta mutta ns. normaalitapa olisi minulle se mieluisempi, edes kokeilla. :ashamed:

mulle tehtiin kiireellinen sektio nukutuksessa, vauvan yllättävän perätilan takia!vauva oli maailmassa aamulla klo4.45, kahdeksalta mut siirrettiin osastolle!yhdeksältä oli jo jaloillani!pökerryksissä olin kyllä, muttakun en osaa olla paikallani!
minut leikatiin lauantaina, maanantaina lähdin kotiin!täytyy sanoa et olin tosi kipeä,mut sisulla ja särkylääkkeen voimalla sinnittelin!nyt sektiosta 2kk, maha vieläkin arka!

Yhteistyössä