Sektio nukutuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Onko kellekkään tehty sektiota nukutuksessa? Miten se "käytännössä" tapahtuu? Kauanko siinä nukutaan? Itselläni on kokemusta spinaalissa tehdystä joka ei ollu kiva kokemus, pahoinvointi oli kamalaa ja se kun kuuli mitä tapahtui....ihanaa oli kun näki vauvan heti

mulle on tehty sekä epiduraalissa että nukutuksessa, ja täytyy sanoa että nukutuksesta toipuminen oli rankempaa,pää ja hartiasärky, pahaolo monta päivää, ihan kuin pahaa krapulaa olisin sairastanut, ja liikkeelle lähtö kesti kauemmin kun aina vaan pyörrytti.Epiduraalissa ei mitään noita. minut nukutettiin hätäsektion takia ja aineet lykättiin matkalla leikkuriin, joten en paljoa muista itse tapahtumasta, noin puolen-tunnin kuluttua herätettiin.

Eli parempi on on hereillä? Tosin mä oon molemmissa menettäny aika paljon verta (1600ml) että huono ja hutera olo oli siitäki pari päivää. Inhottaa vaan ku tulee "merisairaaksi" siinä leikkauksen aikana, oksettaa eikä pysty oksentaan...oisko siihen jotakin "ohitusta"?

Siis on se ihme että nykyään on vain suurin tarve päästä kaikesta mahdollisimman helpolla! Mitä kerrotte lapsillenne synnytyksestä? "Sain hyvän palvelun, en tullut kipeäksi kuin pikkuisen niskasta. KUn sinun aikasi koittaa synnyttää, lääketiede toivottavasti kehittyy niin että voimme vain hautoa munia ja sitten tulee vain hiukan makuuhaavoja".

Kerron omalta kokemukselta... :)

Sairaala vuolteelta piti ite "kiivetä" leikkaus pöydälle. Olin vähän aikaa toisella kylellä ja mun päälle laitettiin peitto ettei tulisi kylmä. Sitten ku piti kääntyä selälleen tuli huono olo. Siinä sit olin monen hoitajan ympäröimänä. Pari hoitajaa laittoi pissakatetrin ja yks hoitaja laittoi tiputuksen ja kyllähän se kävi kipiää ku ekana laiitoivat tiputuksen tulemaan nopiampaa ja se tuntui nii kylmältä. Sitte ne vaihtoivat lämpimään ja laittoivat tulemaan hitaammin. Siinä kohtaa missä kanyyli on ollu, tuli se kohta kipeeksi (pojan kohalla). Oli mun päällä jo paljon lämpymiä peittoja mitä sitä ennen... Aika pian olin sit jo unessa. Toisen tytön kohalla mulle laitettiin happimaski ja pojan kohalla happiviikset.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 06:43 vieras kirjoitti:
Kun nukutetaan sektion ajaksi, niin kauanko siinä nukutaan sen jälkeen?Eli koska sen vauvan sitte pääsee näkemään?

En tiiä kaunko "nukutaan", mies toi vauvan vajaan kahen tunnin päästä heräämöön. Mulla 2 hätäsectiota takana, eli kahteen kertaan nukutettu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 07:45 ellivaara kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 06:43 vieras kirjoitti:
Kun nukutetaan sektion ajaksi, niin kauanko siinä nukutaan sen jälkeen?Eli koska sen vauvan sitte pääsee näkemään?

En tiiä kaunko "nukutaan", mies toi vauvan vajaan kahen tunnin päästä heräämöön. Mulla 2 hätäsectiota takana, eli kahteen kertaan nukutettu.

Esikois tyttöä en saanu viereen vasta ku osastolla, toisen tytön sain viereeni heräämössä vähäksi aikaa ja pojan toivat vain näytille ja paremmin näin sit osastolla. En tiiä itekkää kui kauan on "nukutuksessa". Mulla oli kaikki kolme suunniteltuja sectioita.

Yhteistyössä