Sektio millä viikolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sanni

Jäsen
03.03.2004
324
0
16
Kysyn kokemuksia äideiltä joille on tehty suunniteltu sektio. Mille viikolle sektio on ajoitettu, eli kuinka paljon ennen laskettuaikaa lapsenne on syntynyt? Ensimmäinen synnytykseni päätyi hätäsektioon ja toinen synnytys tehdään suunnitellulla sektiolla.

Minulle tehtiin suunniteltu sektio rv 39 + 2 lantion ahtauden vuoksi. Syy näin "myöhäiseen" suunnitelluun sektioon menee näin; Minulla oli lievä raskausmyrkytys, jonka jälkitarkastuksess toinen lääkäri (ei siis se joka tutki minua myrkytyksen aikana) määräsi lantiokuviin, joista kävi ilmi tämä lantion ahtaus. Kyseessä oli siis ensimmäinen lapseni, seuraavaa raskautta ei edes päästetä näin pitkälle!

Minulle tehtiin suunniteltu sektio rv 39 + 2 lantion ahtauden vuoksi. Syy näin "myöhäiseen" suunnitelluun sektioon menee näin; Minulla oli lievä raskausmyrkytys, jonka jälkitarkastuksess toinen lääkäri (ei siis se joka tutki minua myrkytyksen aikana) määräsi lantiokuviin, joista kävi ilmi tämä lantion ahtaus. Kyseessä oli siis ensimmäinen lapseni, seuraavaa raskautta ei edes päästetä näin pitkälle!

Minulle tehtiin sektio raskausviikolla 39+6 Näin myöhään sen vuoksi, koska minulla synnytystapa oli auki viime hetkeen asti. Vauva istui masussa ja synnytys alkoi veden menolla. Paikat ei ollut auki kuin 1 cm ja painoarviokin oli siinä rajoilla synnytetäänkö alakautta vai sektiolla...sektioon päädyttiin!!!

Onko kokemuksia millä viikoilla pelkosektio on tehty. Voiko sekin mennä vasta vko:lle 40+ kun olin käsittänyt, että ne tehdään pääsääntöisesti vko:lla 39+. Onko leikkausaika annettu monia viikkoja etukäteen vai voiko sen saada esim. viikon sisälle viimeisestä lääkärikäynnistä?

Yhteistyössä