sektio ja uusi raskaus

eli oisin kiinnostunut tietämään että miten on mennyt raskaus sektion jälkeen.siis sellaisissa tapauksissa josta sektiosta on kulunut 6kk-1 vuosi.itse tein eilen positiivisen testin ja kuopus nyt 7.5kk vanha.ikäeroa siis 1v3kk tulossa jos kaikki menee hyvin.lääkärit ainakin minulle suositteli ettei uutta vauvaa ainakaan vuoteen sektion jälkeen.olen kuullut että samanlaisia tapauksia on kuin itselläni.miten siis teillä muilla?
äippä ja tytöt
 
minulla oli esikoisen ja toisen välissä just 1 vuosi ja 6 kk. Eka syntyi raskausmyrkytyksen takia sektiolla. Toinen raskaus oli täysin normaali ja syntyi ihan normaalisti. Muistaakseni yhden ylimääräisen ultran sain loppuajasta äippäpolilla. Seuraavaa ei ruveta käynnistämään ainakaan meidän sairaalassa lääkkeillä, vain tipalla tai vedenpäästöllä. Tässä muutama päivä sitten oli ihan vastaava ketju, käyppäs lukemassa sekin, (koska toinen raskaus sektion jälkeen?).
 
Minulla esikoinen syntyi 4/99 sektiolla kun itselläni tulehdusarvot kohosivat miltei 300:n pitkittyneen synnytyksen vuoksi (42h), toinen poikani syntyikin sitten 12/00, myös sektiolla, mutta tällä kertaa suuren kokonsa vuoksi. Kolmannella ei edes annettu vaihtoehdoksi alatiesynnytystä toiveista huolimatta, vaan kolmas sektio oli minulla sitten 6/06 ja nyt sitten viimeistä sektiota odottelen syksymmällä jolloin kaksoseni syntyvät.
Minullekin suositeltiin sairaalassa kolmannen jälkeen noin 5-6vuoden väliä, mutta kun kerran tuplat ovat nyt tulossa niin sanoivat ettei niitä sisällekään voida jättää, tuplat kuitenkin lasketaan riskiraskaudeksi ja eritoten kolmen aiemman sektion jälkeen. Tarkkailtavana saa juosta miltei kerran viikossa.
 

Yhteistyössä