Sektio ja kohdun asento?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulle on sanottu ennen sektiota, että mun kohtu on kallistunut taaksepäin. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi kuitenkin, että kohtu on kallistunut eteenpäin. Eli onkohan siellä sektiossa kohtu laitettu eri asennossa takaisin paikoilleen..? Kohdunkaula ja -suu mulla ei kans tunnu samanlaisilta kuin ennen leikkausta, joten sekin 'tukis' tuota teoriaa...

Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja kolme raskautta ja sektiota on takana. Ei kai ne tuollaista tee..tai mistäs minä tiedän.. Voithan ottaa yhteyttä sairaalaan ja kysyä asiaa.

heh mulla sanottiin kaksi kertaa kättärillä että taaksepäin kallistunut kohtu,
neuvola ja neuvolalääkäri sanoivat että kallistunut eteenpäin.
Eli onko sillä jotakin käytännön merkityst..?

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja kolme raskautta ja sektiota on takana. Ei kai ne tuollaista tee..tai mistäs minä tiedän.. Voithan ottaa yhteyttä sairaalaan ja kysyä asiaa.

Mua kylä vähän ihmetyttää kans... Mulla useampi alatiesynnytys ja tämä viimeisin sektio. Täytyy ottaa eka neuvolassa puheeksi.

Mulla on kans taakse päin kallistunut kohtu. Oli ennemmin, sama tilanne myös yhden sektion ja yhden alatiesynnytyksen jälkeen... Luulenpa ettei sitä kohtua ole mahdollista mitenkään tiettyyn asentoon asetella sektiossa... Sehän supistuukin vielä valtavasti sen jälkeen kun vatsa on ommeltu kiinni. Eli hakee varmasti itse oman paikkansa. Mun mielipide olis tämmöinen...

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mulla on kans taakse päin kallistunut kohtu. Oli ennemmin, sama tilanne myös yhden sektion ja yhden alatiesynnytyksen jälkeen... Luulenpa ettei sitä kohtua ole mahdollista mitenkään tiettyyn asentoon asetella sektiossa... Sehän supistuukin vielä valtavasti sen jälkeen kun vatsa on ommeltu kiinni. Eli hakee varmasti itse oman paikkansa. Mun mielipide olis tämmöinen...

Niin no jälkitarkastuksessa sanoi vielä, että kohtu on kookas, eli eikö se sitten olekaan vielä palautunut..?

Mulla on ollut jälk.tark. molemmilla kerroilla noin 8 viikkoa synnytyksen jälkeen ja molemmilla kerroilla kohtu on ollut kutistunut jo "normaalikokoon". Voihan olla, että tuokin vaikuttaa siihen miten se asento tuntuu...

Yhteistyössä