Sektio - hermokipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sectioäite
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sectioäite

Vieras
Leikkauksesta kohta 4 viikkoa, nyt vaivana oudot vihlaisut ja kiristävä/polttava tunne samalla. Haava nätti. crp alle 8. kohtua klö tänään paineli, mahan päältä..mitään outoa ei tuntunut. (eikä oo aiemmassa ultrassa näkynytkään.) särky säteilee välillä ihan häpyluuhun tm asti? kiinnikkeet? hermovaurio? miten ne vasta nyt alkoi ? jossain vaiheessa kun jo lähes oireeton olin... voiko olla hermosärkyä? Haluis jo olla ok..kohta joulukin ja kaikki... :( pitääkö huolestua? kertokaa te viisaammat. Thanks :)

Omalla kokemuksella voin sanoa että saattaa jatkua kauankin. Itsellä leikattiin helmikuun alussa ja hermosärkyä ensimmäiset 6kk johon onneksi sain lääkkeet. Vieläkin ajoittain vihloo, ei kuitenkaan joka päivä. Haavassa ei mitään, se parani kyllä hienosti.. Tsemppiä ja kunnon lääkärin puheille !!

Voi tosiaan jatkua kauan tai sitten ei. Mut on sektioitu kahdesti ja toisella kerralla toipuminen oli raskaampaa kuin ensimmäisen sektion jälkeen. Kolme muuta lasta on syntynyt alatietä ja nyt odotetaan kuudetta lasta ja kovasti haluaisin alatiesynnytyksen mutta ei taida kai olla mahdollista. Sektioilla on väliä yli 10 vuotta.

kiitos! :) ihmetyttää vaa kun nyt vasta alkanu tuntumaan. alamahassa..haavan seudula ja varsinkin vas.puolella vatsassa ihme tuntemuksia. kunpa vaan kaikki ok ja asia normaali niin kyllä tänkestä mutmut... :)

Jos ihmettelet että kun kipua vasta nyt, nii mää ajattelisin, että vasta nyt sielä alkaa hermot ja kudokset ja suonet taas yhdistyy ja verenkierto palauttamaan, nii se sitä kipua tekee. Arpikudos myös kokoajan muovaantuu.. joillekin neuvotaan sellasta haavan kevyttä venyttävää hierontaa?
Itellä nyt vuosi sektiosta, ja viimeks eilen "juili" pohjia myöten..

Minulle jäi hermokipu sektiosta, ja alkoi aivan järkyttävänä noin 4 päivää sektiosta. Aina kun liikahti tuntui että tulista keppiä työnnettäisi vatsan sivusta läpi. Lieveni ajanmyötä, mutta yhä on kipuja 6,5kk sektiosta ja hermokipulääkettä syön. Sen lääkkeen vuoksi en saanut imettääkkään. Tsemppiä! Tilanne ei varmaan ole paha jos vasta 4 viikkoa kulunut ja jos olet suunnilleen toimintakykyinen. :) Itse makasin vielä 4 viikkoa sektiosta sängyssä jääpalapussit vatsalla. Kävelin vasta 2kk sektion jälkeen.

Yhteistyössä