Sektio-äiti. Kuinka pian sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietin vaan

Vieras
tuli uudestaan raskaaksi? Oliko suunniteltu ja kuinka arpi kesti raskauden? Mitä lääkärit sanoivat raskauduttuasi ts. olivatko ns. hyvillään vai pahoillaan puolestasi sektion takia?

Noh,syystä että olen siis sektio-äiti ja haluan toisen lapsen mahdollisimman pian ja kun lääkäri ei maininnut mitään sektion jälkeen tulevaisuudesta eli esim. uudesta raskaudesta jne. Pitääkö tässä vuosi tolkulla ootella jne. Ja siis raskaaksi tulo on mulla äärimmäisen hankalaa..
Niin aattelinpa vaan että mites muilla on kroppa kestäny jne. Ja saa kai sitä kysyä ilman mitään varsinaista syytä?

Ensimmäisen kerran välissä oli vuosi eli lapsien ikäero on 1v9kk ja toisenkerran 1v3kk lapsien ikäero siis n. 2v

Itse kokemuksesta sanon,että käynnistykseen en kähtisi sektion jälkeen muuten ei ole ongelmaa arven kestävyyden kanssa.

Minulle 2009 lääkäri Tapio Kurki sanoi,että 3 kk on se ns raja vaikka puolta vuotta ja vuotta suositellaankin useimiten. 3kk arpi kuulemma parantuu sen minkä on parantuakseen. Kävin nimenomaan keskustelemassa arven kestävyydestä hänen kanssaan. Minulla oli vielä kohdunrepeämäarvet sektioarven lisäksi

Kukaan ei ole maininnut edellisestä sektiosta yhtään mitään. Miksi moinen kysymys?
Tai ainut mitä nyt viimeisen sektion jälkeen lääkäri snoi,että seuraavassa raskaudessa tarkkailu on yhtä tiuhaa kuin tässäkin raskuadessa ja sektio luultavammin jo rv 35

Viimeksi muokattu:
Ensimmäisen kerran välissä oli vuosi eli lapsien ikäero on 1v9kk ja toisenkerran 1v3kk lapsien ikäero siis n. 2v

Itse kokemuksesta sanon,että käynnistykseen en kähtisi sektion jälkeen muuten ei ole ongelmaa arven kestävyyden kanssa.

Minulle 2009 lääkäri Tapio Kurki sanoi,että 3 kk on se ns raja vaikka puolta vuotta ja vuotta suositellaankin useimiten. 3kk arpi kuulemma parantuu sen minkä on parantuakseen. Kävin nimenomaan keskustelemassa arven kestävyydestä hänen kanssaan. Minulla oli vielä kohdunrepeämäarvet sektioarven lisäksi

Okei. Kiitos tästä tiedosta. Tutkittiinko tms. arpeasi/kohtuasi? :)

mulla on kolme sektiota, vuosina -94, -96 ja -09. Molemmilla kerroilla ensimmäisen jälkeen on sanottu että se vuosi pitäisi olla väliä, ekan ja tokan välissä oli hiukan vajaat 2 vuotta ja 2. ja 3. välissä sitten reippaammin 13 vuotta :) 3. jälkeen myös sanottiin että se vuosi vähintään, mutta kyllä rivien välistä oli luettavissa ettei olis enää niin väliksi raskautua neljättä kertaa, vaikka ei mitään fyysistä estettä olekaan. Ei kyllä ole enää aikomustakaan eipä silti.

Meillä lapsilla ikäeroa 1v4kk. Eli esikoinen oli n. 6kk kun tulin uudestaan raskaaksi. Ei kukaan missään vaiheessa maininnut mitään että oisin liian aikaisin raskautunut tms, se on kovin yksilöllistä miten arpi kestää. Miulla ei sen erikoisemmin toista raskautta seurattu tai arpea tutkittu. Hyvin arpi kesti myös toisen synnytyksen käynnistyksen, toki se aloiteltiin varovaisemmin kun takana sektio. Toinenkin raskaus kuitenkin päätyi sektioon koska synnytys ei edennyt käynnistyksestä huolimatta.

[QUOTE="hih";27368381]"Sektio-äiti"? :D olenko minä sitten "alatiesynnytys-äiti"?[/QUOTE]

Justjust.. No oli aika luonteva kirjottaa sektio-äiti kuin että "Sinä äiti joka olet synnyttänyt sektiolla/jolle tehty sektio..."

Yhteistyössä