Seksuaalinen ahdistelu ja hyväksikäyttö 80-90-luvuilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kasariltakajahtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kasariltakajahtaa

Vieras
Mä en millään tavalla puolustele tätä mamu-raiskaajaporukkaa. Linnaan ja sitten takaisin kotimaahan vaan. Silti sanoisin, että kyllä Suomessakin meno oli ihan kantasuomalaisten voimin aika karmeeta vielä 20-30 vuotta sitten.

Ainakin kun itse olin yläasteella, ns. autojannut kyllä käyttivät kaikkia mahdollisia keinoja saadakseen seksiä. Aika yleistä oli se, että jossain paikassa (kuten Lallintalo Satakunnassa) juotettiin pikkutyttöjä känniin ja käytettiin seksuaalisesti hyväksi. Pääosin tytöt oli varmaan 15-16v mutta oli siellä paljon nuorempiakin.

Lisäksi oli kovin yleistä, että aikuisella miehellä oli alta 15v tyttöystävä. Eikös se ole aina seksuaalista hyväksikäyttöä silloin? Laki oli tuolloin vähän eri, mutta laitonta touhua se oli jo silloin. Aika lailla katottiin sormien lävitse.

Tää on varmasti vähentynyt kantasuomalaisten keskuudessa, mutta kyllä mä ite muistan muutaman nuoremman kanssa jutelleen, että 2000-luvun alussa metsästäjiä jo netissä piisasi ja pääosin oli ihan kantasuomalaisia. Sitä mä ihmettelen, että mihin ne ovat kadonneet? Menevätkö ulkomaille tekemään tekosiaan vai hukkuuko tämä homma näiden mamujen juttujen taakse?

Vastatkaapas 80-90-luvun lapset/nuoret, mimmoisia kokemuksia. Itse olin kiltti tyttö, mutta useampi ahdistelukokemus oli minullakin. Yksi oli semmoinen, että yläastelaisena aina joku auto seurailua mua. Kerran se pysähtyi ja tyyppi sieltä huusi, että "tuu käymään täällä". Olin tyhmä ja sinisilmäinen ja menin... ukko runkkasi... Aina muistan ne vääristyneet kasvot. Kaikkea muutakin vihjailevaa kommenttia (ja suoraakin) sai kyllä kestää. Ja en ollut ainoa.

Niin, kyllä tommosta touhua oli paljon siihen aikaan. Ja kukaan ei puuttunut. Loppujen lopuksi eikö tää Oulun juttu ole vähän samankaltainen?

Ja kyllähän tuohon aikaan oli just niin, että jos juotettiin tyttö känniin ja silti se pisti hanttiin, niin kyllähän se sitten aika usein raiskattiin ihan pakolla. Mutta ei sitä oikein tulkittu raiskaukseksi ja tyttö oli siinä se joka tunsi syyllisyyttä.

Kun tilastoja katsoo, käy ilmi, että suomalaisten teot ovat vähentyneet, ulkomaalaisten tekemät lisääntyneet. Eli juuri kun ”metästä kaupunkiin” siirtyneet suomalaiset on saatu sivistettyä ja kasvatettua tavoille, saatiin uusi joukko metsäläismäisesti käyttäytyviä.

• Tykkää
Reactions: Echo ja AivanSama
Mä uskon, että 80-90-luvulla kaiken maailman hyväksikäyttöä yms. oli paljon enemmän. Se oli lähes arkipäivää. Mutta asiat eivät tulleet samalla tavalla esille. Tilanne on sittemmin parantunut paljon, mutta yhä sitä on todella paljon. Varmaan kantasuomalaisten miesten suorittama hyväksikäyttö on vähentynyt (tai siirtynyt muualle???), mutta tilalle sitten tullut tätä mamujen harjoittamaa.

Kun tilastoja katsoo, käy ilmi, että suomalaisten teot ovat vähentyneet, ulkomaalaisten tekemät lisääntyneet. Eli juuri kun ”metästä kaupunkiin” siirtyneet suomalaiset on saatu sivistettyä ja kasvatettua tavoille, saatiin uusi joukko metsäläismäisesti käyttäytyviä.

Näin se on. Mutta periaatteessa voisi sanoa, että ei nää mamut ole loppujen lopuksi pahempia kuin omatkaan. Mutta jäljessä vaan kehityksessä.

Ei oo yksinkertaista keinoa tähän, mutta mun mielestä voitais ihan tasa-arvon takia ottaa tästedespäin vain lapsia ja naisia. Nimittäin miehillähän on näissä turvapaikanhakijoissa ollut valtava enemmistö. Ainakin 10 vuotta voitais mennä vaan naisilla ja lapsilla. Mies vain erikoistapauksessa, jos tulee perheen kanssa tms.

Täytynee sanoa, että itse en ole ollut erityisen kiltti tyttö ja römynnyt ties missä, mutta, en kyllä koe tulleeni seksuaalisesti ahdistelluksi tai hyväksikäytetyksi. Sensijaan olen törmännyt mitä tökeröimpiin pokausyrityksiin koko ikäni.

Yhden tapauksen muistan, jossa eräs poika olisi kovasti halunnut ystäväni iholle ja homma alkoi mennä sen verran rumaksi, että tilanteeseen puuttui ikätoverit. Kyseinen poika sai melkoisen sakinhivutuksen ja hänet kyllä eristettiin porukasta sen jälkeen. Todennäköisesti opetus oli tehokkaampi kuin poliisin nuhtelu.

Yleisesti ahdistelusta tai mistään vastaavasta ei paljoa puhuttu noihin aikoihin.

Seksuaalista ahdistelua ja hyväksikäyttöä on ollut aina. Nykyaika on tuonut mukanaan ulkomaalaisten käyttämän groomingin ja lapsiin sekä nuoriin saa nykyään helpommin kontaktin somessa.

Se mikä erottaa suomalaisten ja ulkomaalaistaustaisten ahdistelut ja raiskaukset on se, että ulkomaalaiset ovat hakeneet itselleen TURVAA Suomesta ja aiheuttavat TURVATTOMUUTTA kiitokseksi. Suomalaisia mätämunia on aina ollut ja tulee aina olemaan, mutta heistä emme eroon pääse. Miksi silloin pitää haalia ja hyväksyä *kyllä ne suomalaisetkin argumentilla* lisää mätämunia "turva"paikanhakijoina.

Se mikä erottaa suomalaisten ja ulkomaalaistaustaisten ahdistelut ja raiskaukset on se, että ulkomaalaiset ovat hakeneet itselleen TURVAA Suomesta ja aiheuttavat TURVATTOMUUTTA kiitokseksi. Suomalaisia mätämunia on aina ollut ja tulee aina olemaan, mutta heistä emme eroon pääse. Miksi silloin pitää haalia ja hyväksyä *kyllä ne suomalaisetkin argumentilla* lisää mätämunia "turva"paikanhakijoina.

TÄytyy nyt kuitenkin muistaa, että aika pieni osa noista turvaa hakeneista on mihinkään syyllistyneet. Joten niitä muita ei tarvitse syyllistää. Ihan sama kuin syyllistäisi kaikkia suomalaismiehiä edellämainituista menneisyyden rikoksista.

Mun mielestä tässä ei ole tarkoitus kääntää keskustelua toisaalle. Pikemminkin on tarkoitus korostaa seksuaalisen hyväksikäytön laajuutta tässä ja nyt sekä menneisyydessä.

Itse olen sitä mieltä, että etenkin miehille pitäisi olla todella tiukat kriteerit, että voisivat saada turvapaikan Suomesta. Silti mua pidetään jonain suvakkina, koska en ole heti lähettässä kaikkia naaman värin perusteella takaisin.

TÄytyy nyt kuitenkin muistaa, että aika pieni osa noista turvaa hakeneista on mihinkään syyllistyneet. Joten niitä muita ei tarvitse syyllistää. Ihan sama kuin syyllistäisi kaikkia suomalaismiehiä edellämainituista menneisyyden rikoksista.

Mun mielestä tässä ei ole tarkoitus kääntää keskustelua toisaalle. Pikemminkin on tarkoitus korostaa seksuaalisen hyväksikäytön laajuutta tässä ja nyt sekä menneisyydessä.

Itse olen sitä mieltä, että etenkin miehille pitäisi olla todella tiukat kriteerit, että voisivat saada turvapaikan Suomesta. Silti mua pidetään jonain suvakkina, koska en ole heti lähettässä kaikkia naaman värin perusteella takaisin.
Ai pieni osa mamuista? Puhutaan kuitenkin mamujen syyllistyvän seksuaalirikoksiin jopa 40 kertaa useamin kuin suomalaiset.

Mä en ollut mikään enkeli nuorena, mutta koin kaikki seksikokemukset erittäin positiivisena nautintona, halut kun heräsi jo yläasteiässä. Mä olin se joka käytti tilanteen hyväksi. :) Silloin kyllä muut jätkät pisti kuriin, jos joku jätkä yritti kähmiä meitä tyttöjä ilman meidän suostumusta. Nykyäänhän äijät toimivat porukalla jossain syrjässä, johon houkuttelevat tytön.

Nykyään meininki on se, että tyttäreni luokalla (hänen kertomansa mukaan) suurin osa on menettänyt neitsyytensä juuri ulkkismiehille.

Mitä tilastoja luet?

No jos Helsingissä raiskaukset ovat vähentyneet 60 tapauksella, mutta mamut tehtailevat niistä yli 50 %, niin voidaan päätellä, että suomalaisten tekemät raiskaukset ovat vähentyneet.

Vähentyneet vuodesta 80 60tapauksella.

Asiallista keskustelua.

Ei, vaan edellisvuodesta.

Poliisille ilmoitettujen raiskausten lukumäärä oli Helsingissä viime vuonna 254. Edellisvuonna tapauksia oli ollut 60 vähemmän.

niin.. Ketju taisi kuitenkin olla jotain muuta. Onko palstapesut niin jämähtäneet yhden aatteen politiikkaansa, etteivät osaa enää edes ajatella out of the box = itse?

No kerropa, mitä haluaisit, että ajattelen?

Perushyökkäys, tunnistettu. Käännät aiheen muualle ja yrität saada jonkin vastauksen, mitä voit sitten haukkua. ÖYH!

Okei. Luulin jo hetken, että sinä olit kiinnostunut, miten ajattelen outside of the box, mutta ilmeisesti erehdyin.

My mistake.