seksin jälkeen virtsaputkentulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HÖ!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HÖ!

Vieras
Johan on helvetti, turhan usein tämä sama vaiva sänkyhommien jälkeen. Kaikki yritetään tehdä, että tätä ei tulis. Alapesu ja pisut ennen ja jälkeen, paljon liukuvoidetta, juon vettä runsaasti ennen sekstailun ja sen jälkeen, otan runsaasti C-vitamiinia, käytän probiootteja, ei harrasteta mitään 2. reikän juttuja koskaan, (hyi helvetti!) mutta karvastelu vaan alkaa. Mitä ihmettä tässä voi enää kokeilla, paitsi pidättäytyä seksistä. Mielellään en käyttäysi koskaan antibiootteja, mutta tähän kierteeseen olen joutunut. Antibiootit pistää koko kropan bakteerikannan ihan persiillen. Joten haluis välttää niitä.

Kondomia käytetään, joten ei johdu siitäkään. Välillä olen juonut karpalomehua + tabletteja, nyt en kyllä kuukausiin, niitä kait pitäis muistaa käyttää jatkuvasti.

Karpalomehu auttaa oikeesti, ku se pitää ph:n oikeena (pöpöt ei pääse lisääntymään). Kokeile pari viikkoa, josko se auttais =)
Mä juon karpalomehua aina, ku vähänki tuntuu pissatulehduksen oireita. Ei oo aikoihin tarttenu mitään antibioottei syödä.

Juon aina sitruunanmehua veden kera, jos alkaa tuntua oireita (eli käytännössä hyvin pian seksin jälkeen), en ole kans antibiootteja käyttäny enää vuosiin. Sitruunamehutiiviste on kätevää, säilyy jääkaapissa vaikka kuinka kauan ja sieltä voi lorauttaa vesilasillisen sekaan. Neutraloi, eli ajaa saman asian kuin karpalomehu, mutta kätevämmin.

Mulle tulee joskus jonkin aikaa uuden kumppanin kanssa, joku eri bakteerikanta juttu. Tasoittuu sitten.
Joskus hiivatulehdus tabletti (apteekista ilman reseptiä) auttaa. Myös miehelle! Ettei enää kanna sitä hiivaa.
Kerran mies petti. Kun oireet alkoivat yhtäkkiä, hän oli käynyt muualla - mistä taasen tuli niitä vieraita bakteereita tai hiivaa.
On se keho herkkä.