Seksi synnytyksen jälkeen-> ahdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sude
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sude

Vieras
Onko täällä muita joita seksi synnytyksen jälkeen ahdistaa?
Mä olen toipunut tosi hyvin synnytyksestä fyysisesti ja ollaankin kerran paneskeltu. Mutta hirvee ahdistus on päällä. Olo on kuin raiskatulla.
Synnytys meni muuten hyvä, mutta ponnistusvaihe oli aika pitkä, 1.5 tuntia ja kivut oli silloin kovat, vauvan pää jumittui niin että osa päästä oli ulkona.
Kuitenkin sain vauvan itse ponnistettua ja repeämiäkään ei pahemmin tullut.

Onko muita joilla on/ on ollut samanlaisia tuntemuksia? Miten näistä tuntemuksista pääsee eroon?

Olo on tosi outo, haluan kyllä miestäni, mutta sitten kun ajattelen että oikeasti pitäis ottaa toinen sisään tai antaa toisen koskea niin iskee ahdistus.
En edes bikiini rajaa pysty sheivaamaan.
Tuntuu tosi oudolta koska olen aina ollut aika aktiivinen tyyppi petipuuhissa..

Vai pelkäätkö uudelleen raskaaksi tulemista? Sitä meinaan itse pelkäsin ja pelkää edelleen.. mutta nyt hiljakseen kaikki onnistuu.

Ja tosiaan, peesaan tota toista älä sano noin "olo on kuin raiskatulla, jos sinua ei ole koskaan raiskattu!
"

Arvasin että sananvalinnoistani tulee kritiikkiä, mutta tuo !olo kuin raiskatulla" kuvaa parhaiten oloani, vaikka en koskaan uhriksi ole joutunutkaan. Muuten en osaa tuntojani kuvailla.
En tosiaan tarkoita loukata ketään joka uhriksi on joutunut, en tiedä miltä se tuntuu. Mutta kuitenkin kuvailisin omaa oloani noilla sanoin.

Alkuperäinen kirjoittaja sude:
Arvasin että sananvalinnoistani tulee kritiikkiä, mutta tuo !olo kuin raiskatulla" kuvaa parhaiten oloani, vaikka en koskaan uhriksi ole joutunutkaan. Muuten en osaa tuntojani kuvailla.
En tosiaan tarkoita loukata ketään joka uhriksi on joutunut, en tiedä miltä se tuntuu. Mutta kuitenkin kuvailisin omaa oloani noilla sanoin.

Tietääkö miehesi tuon kaiken? Etenettekö liian nopeasti? tarkoitan että heti itse varsinaiseen seksiin? ja tosiaan.. kysyinkin aiemmin että pelkäätkö tulla uudestaan raskaaksi?

Synnytyksen jälkeen en ol kyennyt seksiin. Pelottaa millon mies tekee aloitteen ja ahdistaa, että mies koskisi alakertaani yhtään millään. Omakuvakin muuttunut synnytyksen myötä inhottavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Synnytyksen jälkeen en ol kyennyt seksiin. Pelottaa millon mies tekee aloitteen ja ahdistaa, että mies koskisi alakertaani yhtään millään. Omakuvakin muuttunut synnytyksen myötä inhottavaksi.

Suosittelisin että kävisit juttelemassa jollekkin.. vaikka neuvolatädille ja hän sit tarpeen vaatiessa ohjaa sinut jollekkin asiantuntevalle auttajalle

Hei mulla oli samanlaista ja edettiinkin mun tahtiin että ekan kerran hommailtiin vasta puoli vuotta synnytyksestä. Siitä se sitten kuitenkin pikkuhiljaa lähti ja kun vauva täytti vuoden, oli meno jo entisenlaista, tai oikeastaan vielä parempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miiuska- harmaana:

Suosittelisin että kävisit juttelemassa jollekkin.. vaikka neuvolatädille ja hän sit tarpeen vaatiessa ohjaa sinut jollekkin asiantuntevalle auttajalle

Ei neuvolassa tälläisistä asioista puhuta. Ihmetteli kyllä miksi en halua ehkäisystä keskustella. Ei tämä millään keskustelulla muutu. Koen olevani auki revitty hirviö ja vaikka miehen kanssa puhuttu tästä, ei se ole muuttunut miksikään. Katsellaan.

Mulla oli aika traumaattinen synnytys ja olo sen jälkeen kuin raiskatulla (minä vissiin saan käyttää tätä, kun mut on raiskattu 18-vuotiaana...).

Mulla auttoi kun sain juurta jaksain käydä synnytyksen läpi, niin että mies vaan kuunteli. Jos vielä synnyttäisin niin valmistautuisin erilailla synnytykseen.

"olo kuin raiskatulla", se tarkoittaa nimenomaan sitä että kun on siinä synnyttäessä ollut niin avoimesti alapää käpälöitävänä on jotenkin se oma koskemattomuus ja itsemääräämisoikeus viety samalla.

Täällä samanlaisia tuntemuksia. En osaa olla luonnollinen, minua nolottaa ja hävettää olla seksuaalinen nainen, kai olen liiaksi omaksunut äidin roolin.

Mulla ihan sama. Jos oma kroppa ällöttää mua itseänikin niin miten voisin antaa jonkun toisen siihen koskea?

Täällä päin sit tosiaan kutsutaan raiskaukseksi, synnytys raiskaukseksi.

http://www.thefword.org.uk/features/2008/03/not_a_happy_bir

(niin tämä kys. artikkeli on uk:ista, mutta on erittäin hyvä aiheesta.

Mulla oli myös ensimmäisen synnytyksen jälkeen tuollainen tunne. Seksielämä ei ole vieläkään (12 vuoden jälkeen ) palautunut siihen, mitä se oli ennen lasta. En saa enää samanlaista nautintoa seksistä kuin ennen synnytystä. Ei ole aika parantanut :(

Yhteistyössä