Seksi pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jozu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jozu

Vieras
Menetin neitsyyteni n. 14 vuotiaana (vai 13 vuotiaana, en edes muista) ja sen jälkeen olen harrastanut vain ja ainoastaan yhden illan juttuja varmaan 20-25-30 miehen kanssa. Vain Kerran harrastin seksiä seurustellessani, mutta siitä en saanut suurempaa nautintoa se oli vain jtn mitä tein koska poikaystävänikin halusi ja teeskentelin jopa nauttivani siitä.
Olen tainnut saada seksistä jo alkujaan väärän kuvan, kuin se olisi vain jtn mitä pitäisi tehdä toista tyydyttääkseen ja olen itse saanut siitä jotain sairasta hyväksyntää ja tyydytystä ja voiman tunnetta tuntiessani olevani haluttu. Kuitenkin n. puoli vuotta sitten itselleni päätin etten enää harrastaisi yhden illan juttuja, koska ne alkoi aina kuvottamaan jälkeen päin enkä kokenut saavani niistä muuta irti kuin likaisen tunteen.
Nyt olen 19. Olen seurustellut 3 kk 21 vuotiaan miehen alun kanssa. Olemme kovin kiintyneitä toisiimme ja ensimmäistä kertaa olen uskaltanut suhteessa olla täysin oma itseni, omilla ehdoillani ja tunnen olevani hyväksytty ja rakastettu. Nukumme yhdessä, saunomme yhdessä ja teemme kaiken yhdessä...paitsi seksin. Ongelmaksi kuitenkin nousee seksi. Tuon puolen vuoden seksittömyyden jälkeen olen alkanut olemaan hyvin hyvin epävarma itsestäni. Jotenkin en tiedä miksi, mutta pelkään seksin aloittamista suhteessa. Koska en koskaan ole orgasmia saanut ja sen syyksi olen aina laittanut sen etten vain tunne miehiä tarpeeksi olen alkanut pelkäämään että olenkohan frigidi, entä jos en kelpaakaan miehelleni. entä jos se saa kuulla kaikista menneistä miessuhteistani...
Mieheni luulee minua kovin kokemattomaksi, luultavasti jopa neitsyeksi enkä tiedä miten paljastaa asian oikea laita hänelle. en myöskään uskalla paljastaa kaikkia minulle tapahtuneita asioita mm. sitä että olen tullut hyväksikäytetyksi. Pelkään, että jollen saa avauduttua miehelleni asioista jotka jylläävät sisälläni en myöskään tule nauttimaan seksistä vaan se alkaa minua ahdistamaan ja annan hänelle kenkää. jo kerran aikaisemmin annoin miehelle, josta välitin kovasti kenkää vain siksi että seksi alkoi ahdistamaan enkä pystynyt purkautumaan ahdistuksestani hänelle.
Miten saisin puhuttua ahdistuksestani ja seksin pelosta poikaystävälleni ilman, että hän loukkaantuu. Hän todellakin tulee loukkaantumaan jos/kun kuulee kuinka monen merkitsemättömän pojan kanssa olenkaan harrastanut seksiä. Pelkään että kuullessaan sen hän alkaa epäillä että en olekaan se tyttö johon hän rakastui.

Minä en kertoisi. Mutta itse tiedät miten sinun on toimittava.
Minusta menneet seksisuhteet tai se kuinka monen kanssa on ollut ei tarvitse kuulua nykysuhteeseen, nehän ovat menneitä. Minusta sellaista ei pitäisi edes koskaan toiselta kysyä, niin ei tarvitse valehdella. Tosin vihan sitä vastata kysyttäessä, ettei halua kertoa koska ne eivät kuulu nykytilanteeseen ja ne haluaa unohtaa kokonaan, joten niistä ei tarvitse puhua.'

Mutta tuskin saatkaan orgasmia heti.. ei se naisilta niin helposti käy. Sinun pitää oppia tuntemaanhäen paremmin myös fyysisesti, vähitellen. Opetella molemmin puolin mista itse ja mistä toinen nauttii.. sitä kautta se löytyy vähitellen. Älä hätäile sen asian kanssa. Nauti nyt vain tunteesta että kaikki on kuitenkin hyvin nyt.

Hei Jozu

Epailen, etta neuvo "ala kerro" ei ole se mita kaipaat, silla uskon etta se sinua juuri kaivelee, etta _itse_ tiedat mita on tapahtunut, ja pelko on siina etta niin paljon kun haluaisitkin tulla hyvaksytyksi taysin itsenasi, tulisit hylatyksi jos toinen tietaisi naista asioista.

Sanoisin sinulle etta _ala aloita seksia_ hanen kanssaan, ennekuin olet voinut kertoa hanelle tasta ahdistuksesta. Siina olen samaa mielta aiempien vastaajien kanssa, etta sinun ei tarvitse kertoa miesten lukumaaraa. Tarkeinta on puhua ajatuksistasi, siita etta sinulla _on_ seksuaalihistoria, joka sinua havettaa, ja sanoa suoraan miehelle etta sinua pelottaa miten han siihen suhtautuu, koska hanen hyvaksyntansa on tarkea sinulle.

Tiedan etta tama saattaa tuntua jopa kammottavan suoralta asialta tehda, mutta olen varma etta vain kun uskallat "olla alasti henkisesti toisen edessa, ja tulet hyvaksytyksi, vain sitten voit olla alasti hanen kanssaan tyydyttavassa ja turvalliselta tuntuvassa seksisuhteessa.

Tallaiset suuret rohkeuden hypyt ovat juuri niita asioita jotka kasvattavat meita ihmisina ja joita kasitellessamme syntyy _oikea_ mahdollisuus aitoon laheisyyteen, ihmissuhteeseen, rakkauteen, ja kaikkeen siihen hyvaan ja eheyttavaan, mita siita voi parhaimmillaan syntya.

Ehka sinun ei tule kertoa montako miesta sinulla on ollut, mutta kerro jos sinua on hyvaksikaytetty, ja etta sinulla on kokemuksia seksista jotka eivat ole olleet positiivisia/tyydyttavia (ei ole ihmekaan etta nain on irtosuhteissa!), ja etta koko seksi jannittaa ja pelottaa sinua, ja siksi haluat lahestya asiaa henkisesti, jakamalla ja puhumalla, silla arvostat hanta, itseasi ja suhdettasi, etka halua vain sivuuttaa itseasi ja hypata oikeiden aitojen tunteidesi ja pelojesi ohi kuten tekisit jos vain peloistasi huolimatta "vakisin" aloittaisit seksin.

Mina naen sinut ikaankuin neitsyena: ikava kylla olet tullut hyvaksikaytetyksi ja ollut seksin ja itsesi suhteen taysin hakoteilla (rehellisesti), mutta neitsyt siina mielessa, etta se mita seksi terveella pohjalla voi olla, toisistaan valittavien ihmisten kesken, on sinulle taysin uusi asia, henkisesti olet neitsyt. Sinulla ei ole positiivisia kokemuksia kahden ihmisen seksuaalisesta laheisyydesta, siksi sinua niin pelottaa. Ymmarrettavaa. Seksin suorasukaisella harrastamisella asia _ei_ parane. Siita olen varma ja sen olet itsekin huomannut.

Kerro hanelle peloistasi, usko siihen, etta jos han on oikea ihminen sinun rinnallesi, han kuuntelee myos ahdistustasi, ja tama vain lisaa suhteenne syvyytta ja sita mita han sinua kohtaan tuntee, ja sina hanta. Kerro etta sinua kaduttaa, ahdistaa, pelottaa. Mutta tee tama vasta sitten kun olet valmis, tunnet kylla koska on oikea hetki.

Voit myos kirjoittaa hanelle kirjeen. Mutta muista, ala katke itseasi, ala selittele, miesten lukumaara ei myoskaan ole tarkea, kunhan kerrot aidosti oikeista tunteistasi. Se on kaunista. Ja sen kauneuden ja herkkyyden poikaystavasi tulee myos nakemaan. Tahan han ei koskaan tule tutustumaan jos vain nielet pahan olosi, siita ei voi seurata mitaan hyvaa sinulle, tai suhteellesi.

Alaka _missaan nimessa_ aloita seksia, ennenkuin olette kasitelleet taman asian, ja ahdistuksesi on lieventynyt. Olen aivan varma, etta kun sen olette tehneet, helpotuksen ja liikuttuneisuuden tunne on niin suuri, etta seksinnekin voi onnistua kauniisti ja tulet oppimaan mita ns oikea seksi on.

Uskon vakaasti etta jos vain koet etta tama ihminen on arvokas sinulle, hyva ihminen rinnallesi, niin avoimuutesi siita kuka olet, mita oikeasti tunnet, ainoastaan vahvistaa sita mita voit hanen kanssaan kokea. Ehka han ei uskonut sinusta sellaista, mutta se tytto, joka myos on peloissaan, ja nain ajattelevainen asian suhteen kuitenkin, on varmasti se tytto johon han rakastui. Anna sen siis nakya! Olet enemman kuin sekava menneisyytesi, etenkin kun itse haluat sita olla, ja kasvaa ja kehittya.

Toivon todella rohkeutta sinulle, ja etta siita seuraa kaikkea hyvaa! Mutta muista kuitenkin, etta minakaan en todella tunne tilannettasi tai sinua, joten suhtaudu tahankin varauksella: sina _itse_ tiedat mita on parasta tehda. Nama viestit talla on tarkoituksena vain saada sinua ajattelemaan, eivat "ehdottomia oikeita" ratkaisuja. Kuulostele rauhassa itseasi. Kannustan sinua kuitenkin avautumaan peloistasi!

Onnea ja tsemppia! :)

Elody~
Kiitos tosi kauniista viestistäsi. Se oli oikeasti mitä tarvitsin kuulla. Kiitos, se oli todella kannustava!!! Olet varmasti aivan oikeassa siitä kuinka minun tulisi miesystäväni kanssa jutella ja sen myös aion tehdä, heti kun saan kerätyyä itseeni tarpeeksi rohkeutta.
Kirje olisi muuten hyvä idea, mutta jollain tapaa näen että mun on parasta pystyä puhumaan näistä asioista kasvotusten.
Ihanaa kun välillä saa kunnollisia ja asiallisiakin vastauksia.

Hyvä Elody-, olen täysin samaa mieltä!

Jozu, mitä jos kirjoittaisit kirjeen, ja sitten hän voisi lukea sen sinun läsnäollessasi. Sehän olisi melkein sama kuin puhuisit kasvotusten. Minulla ainakin käy vaikeista asioista puhuessa usein niin, etten saa asiaa ulos ihan niinkuin halusin, tarkoitin ja suunnittelin ja helposti myös jotain jää sanomatta mikä oli tarkoitus sanoa.

Niin ja mitään seksikumppania määriä on turha paljastaa. Miehillä on taipumus takertua sellaiseen vaikkei se ole olennaista. Olennaista on se, että pelkäät seksiä huonojen kokemustesi vuoksi ja pyydät häneltä ymmärrystä ja kärsivällisyyttä.