Minkälaiselta tuollainen pano sitten tuntuu?
Naisethan nimenomaan sanovat, että panossa pitää olla tunteita mukana.
Käsitykseni mukaan tuo on melko harvinaista.
Useinmiten luullakseni jompikumpi vähintään vikittelee toisen osapuolen seksileikkeihin.
Vikittelijä ensin ihastuu johonkin henkilöön ja vastapuoli vastaa myöntävästi, eli hänkin ihastuu.
No te korvasitte ihastus sanan sanalla kiinnostua.
Vähän samaa asiaa tarkoittavat nuo sanat.
En mä nykyään enää ketään lähtisi panemaan suoraan kadulta, se oli sitä villiä nuoruutta
Mulle rakkaus on jotain jo melkoisen suurta, että haluaa kaikin puolin vain toisen parasta, on valmis antamaan aika paljon. Ihastuminen on sitä, kun haluaa olla toisen lähellä koko ajan, koko maailma kaatuu pienestäkin asiasta ja toisaalta esimerkiksi yksi katse voi pelastaa koko päivän, toinen on mielessä koko ajan eikä muuta osaa ajatellakaan. Ihastuksen kohteen haluaa omakseen.
Kiinnostus sitten taas on jotakin lievää. Kiinnostava ihminen vain jollakin tavalla erottuu porukasta. Ei siinä sen kummempaa tunnetta ole, uskoisin sen olevan ihan vaan jotain biologista, tiedostamatonta. Kiinnostavasta ihmisestä voi vain kävellä ohi eikä hän jää sen kummemmin mieleen pyörimään.
Sitten on ne tavisihmiset, jotka voi omalla kiinnostuksellaan tai ihastuksellaan saada kiinnostumaan. Yleensä tällaisesta henkilöstä kiinnostuminen on vielä pintapuolisempaa kuin edellä kuvattu "aito" kiinnostus.
Mun panokaverina on henkilö, joka kai jossain määrin kiinnostui minusta (minusta kiinnostutaan hyvin usein). Tunsin jotain kemiaa meidän välillä, mutta hän ei ulkoisesti kiinnostanut minua lainkaan. Tällaista kemiaa tunnen ehkä vähintään yhden miehen kanssa kymmenestä, eli se on hyvin yleistä. Se on sitä, että porukasta joku on aina joku kiinnostavin, vaikkei hänkään olisi kovin kiinnostava. Parin tapaamisen jälkeen päädyttiin samaan sänkyyn kännissä. Hän oli aivan totaalisen taitava sängyssä, joten jäin häneen koukkuun. En halua häneltä muuta kuin seksiä ja seksiäkin vain siksi, että se tuntuu niin hemmetin hyvältä. En ole häneen missään määrin ihastunut, enkä voisi koskaan kuvitella seurustelevani hänen kanssaan. Annan hänen lähinnä tyydyttää itseni enkä yritä edes olla hänen mielikseen. Toki hänkin siinä sivussa saa, mutta en esim. halua suudella häntä tai ottaa häneltä suihin.
Sitten mulla on se ihastus. Ihastuin häneen jo ennen kuin "hankin" tuon panokaverin. Mekin päädyttiin kännissä sänkyyn. Se vaan oli totaalisen erilaista panokaveriin verrattuna. Päädyimme sänkyyn intohimosta, suutelimme intohimoisesti, leikittelimme. Hän sai minut nauramaan ja vapautumaan. Ihastukseni nautinto on minulle tärkeää toisin kuin panokaverini. Nautin antaa suuseksiä hänelle. Ihastukseni ei ole yhtä hyvä sängyssä kuin panokaverini, mutta nautin hänen läheisyydestään koska olen ihastunut häneen. Panokaverini läheisyys ei tunnu kovin kummoiselle, mutta kun hän tekee mitä tekee, en pysty kieltäytymään koska se tuntuu niin hemmetin hyvälle.
Siinä olisi ehkä kuvaus siitä mitä eroa on seksillä ilman rakkautta ja rakkauden kanssa.