seinien maalaamisesta.. tapetoinnista ja noin sisustuksesta yleensäkin.

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
onko se joku "sääntö", että ikkunaseinä on aina maalattu valkoiseksi ja muut seinät tapetoitu? entä jos revin tapetit irti ja maalaan seinät muulla kuin maalarinvalkoisella, jollain hiukan lämpimämmän sävyisellä vaalealla ja yhden seinän tehostemaalilla, kuuluuko ikkunaseinän olla edelleen valkoinen?!

*rapsuttaa päätään*

No ei meillä ainakaan mikään ikkunaseinä ole valkoinen. Että maalaa sellaiseksi kuin hyvältä tuntuu. Monet tapetoivat vain "ehjät" seinät, koska on hieman vaativampaa tapetoida sellaisia seiniä joissa ikkunoita ja ovia.

Rukoilijasirkka
Ikkunaseinä jätetään varmaan valkoiseksi sen takia, että siinä on usein patteri, joka on valkoinen, eikä sitä tapetoida, koska se on hankalaa, kun pitää sitten huomioida ikkunan sijainti ja patteri.

Tosin meillä makuuhuoneessa on tapetoitu ihan kaikki seinät semmoisella feikki-puulauta-tapetilla. Ja patteri on punainen. (ja katto sininen)

Oikeastaan valkoinen seinä meillä on ainoastaan keittiössä.

Ei ole olemassa mitään sääntöjä, sehän on teidän koti ja maalaatte siellä ihan miten tykkäätte.

Armiliina
Meillä tulee kaikki ikkuna- ja oviseinät olemaan joko valkoisia tai vaaleita, hirsiseinät nääs...

Muita seiniä sitten tapetoidaan tai maalataan värikkäämmiksi.

Mutta voit vallan mainiosti maalata ikkunaseinät muillakin väreillä kuin valkoisella! Tapetoiminen tosiaan saattaa olla hankalampaa, kun siinä on ne ikkunat, mutta kyllä sekin varmasti onnistuu, kun huolella tekee. :)

maalari
Meillä on ainoastaan yhdessä huoneessa valkoinen ikkunaseinä. Muissa on maalattu ruskean eri sävyillä. Mun mielestä näyttää upealta ruskealla seinällä valkoiset ikkunapokat ja olen jättänyt myös patterit valkoisiksi.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja maalari:
Meillä on ainoastaan yhdessä huoneessa valkoinen ikkunaseinä. Muissa on maalattu ruskean eri sävyillä. Mun mielestä näyttää upealta ruskealla seinällä valkoiset ikkunapokat ja olen jättänyt myös patterit valkoisiksi.
Aivan! Kellastuneetkin "valkoiset" asiat näyttävät puhtailta ja hienoilta kun pohjaväri on rusehtava. Näin meillä myös.

Yhteistyössä