SEINÄN MAALAUS/TAPETOINTI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rekku

Vieras
Eli muutama kysymys pienestä sisustamisesta. Seinässä on nyt tapetti, joka pitää ottaa pois ennen kuin mihinkään ryhtyy. Mistä sen tietää,onko tapetti vinyyliä vai ihan tavallista paperitapettia? Onko kukaan kokeillut esim. Kiilto tapetinpoistoainetta? Sitten kun tapetti on saatu irti, millä seinä pitää tasoittaa jos jää epätasaiseksi? Voiko maalatun seinän suoraan tapetoida?Riittääköhän kaksi päivää tapetin poistoon ja seinän maalaukseen?

Juu tiedän,että voisin mennä johonkin maalikauppaan näitä kyselemään, mutta niissä kovin helposti tuntee itsensä huijatuksi ja lähtee puljusta mukanaan paljon "turhaa" tavaraa, jota ilmankin pärjää.

me irrotettiin tuolla kiillon irrotus aineella tapetit. ihan hyvin lähti. pakkelilla vaan tasotat kolot ja hiot. sit pohjamaalia (jos ei jo ole, teillä tais olla niin uus tapetti vaan päälle). riippuu kuin tiukassa tapetit on, ja kuin isoja koloja pitää pakkeloida. pakkelin pitää antaa kuivua, kuivuu aika äkkiä jos vaan pieniä koloja... jos kaikki onnistuu nappiin niin luulis 2 päivään onnistuvan (tapetit pois, maali, kuivua yön yli ja seuraavana päivänä uus tapetti).

Tuolla tapetinpoistoaineella ei tee yhtään mitään. Mulla Tolu -käsitiskiainevesi auttaa parhaiten, paitsi tuohon ällötys kukkatapettiin.. Se ei meinaa irrota millään, homma seisoo kun hermot menee |O

Mulla on Rakennuskemia -merkkinen pikasilote jolla korjaan seinän "reiät".. Kun on kuiva pitää vielä hioa tasaiseksi. Maalattuun seinään voi laittaa tapetin.

Heh, mulla ensikertalaisena (ja ton hemmetin tapetin takia) meni yhteen huoneeseen viikko, josta kävin yhden päivän välillä töissä :whistle:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t992810

Yhteistyössä