Section yhteydessä sterilisaatio ??

Laina elämää

Aktiivinen jäsen
07.03.2013
1 523
2
38
Oli tuota joutavaa aikaa miettiä hetkisen..Mä "joudun" sectioon,kohan h-hetki on lähellä (kolme tehty aikasemmin,ahdas lantio) ja lisää lapsia mä en tahdo.Onnistuukohan section yhteydessä sterilisaatio?Tehdäänkö niitä ylipäätään synnytyksien yhteydessä?Kun mun "rojuni joutaa hyvinkin jo romukoppaan"..

Nykyään tehdään yleensä essure-mentelmällä, jonka voi tehdä alakautta ilman leikkausta noin puolessa tunnissa buranan voimin. Eli siinä mielessä turha tehdä sektion kanssa samaan aikaan.

Sun olis pitänyt saada tää idea pikkusen aikasemmin. Mulle tehtiin synnytyksen yhteydessä (normisynnytys tosin) sterilisaatio 6 vuotta sitten. Siihen tarvii lähetteen. Toki jos sen saat ennen synnytystä, niin sit.

Nykyään tehdään yleensä essure-mentelmällä, jonka voi tehdä alakautta ilman leikkausta noin puolessa tunnissa buranan voimin. Eli siinä mielessä turha tehdä sektion kanssa samaan aikaan.

Oh, kun siinä kerran on maha auki, kohtu ja munasarjat saatavilla miksi ihmeessä ei kannattaisi tehdä sektion yhteydessä? Itse sterilisaatio ei ole kuin muutman minuutin homma, munanjohtimet sidotaan langalla "tukkoon". Nyt en ymmärrä, minkä takia pitäisi tulla toisen kerran saman asian takia sairaalaan? Joten vastaus ap:lle; ONNISTUU, ota asia puheeksi sairaalassa ENNEN leikkausta, täytyy täyttää paperit.

• Tykkää
Reactions: Laina elämää
Mulle tehtiin synnytyksen jälkeen, pari päivää synnytyksestä samalla sairaalareissulla, etukäteen olin lääkärin kans jutellut, ei mulla mitään lähetettä ollut, kai mä jotain papruja täyttelin, (kohta 8 vuotta aikaa)

Ja saat siis sen lähetteen sieltä sairaalasta lääkäriltä, kun vaan otat puheeksi tosiaan ennenkin oot maha auki siellä leikkurissa:) ehdottomasti kannattaa tehdä asionä "samalla vaivalla", kun operoidaan!

• Tykkää
Reactions: Laina elämää
Viimeisessä lääkärineugolassa täytät lääkärin kanssa sterilisaatio lomakkeet jotka menecät synnytyssairaalaan lähetteenä. Tällöin tekevät sterilisaation sektion yhteydessä, muutoin eivät sitä tee, koska neuvolasta täytyy olla lähete.

Kannattaa miettiä tarkkaan, voit vielä katua kun pahimmat hormonihöyryt on hälvenneet. Kohtuusi on kajottu muutenkin ja sitten vielä steri päälle. Itse en teetättäisi vaan antaisin ajan kulua ja sitten vasta puntaroin asiaa huolella.

Onnistuu samalla kerralla. Kunhan vaan muistat mainita lääkärille siitä, että tekee lähetteen ja saat allekirjoittaa paperit. Itelle tehtiin nyt viimeisen sektion yhteydessä.

Yhteistyössä