Sectiohaava ja tikkien poisto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Kuinka nopeesti teillä on tikit poistettu? Onko noita poistettavia kovinkin erilaisia? Muistan et mun piti jälkeenpäin käydä tk:ssa poistaa ekakerralla, sitä en tarkkaan muista että koska, mut oisko ollu pari viikkoa tms..

Nyt on sectio tehty viime ke ja tikit ottaa pois neuvolatäti kotikäynnillä nyt torstaina. Tuntuu jotenki et pysyykö se haava nyt varmasti kuosissa :o Eilen irrotin teipin siitä ja se vuotaa ihan vähäsen niin että pikkarit meinaa tarttua aina kiinni siihen :x Koskakohan nää kivut helpottas, en muistayhtään miten oli edellisen kanssa. Mut eilen kävelin ihan hissukseen tohon lähimpään apteekkiin ja takasin. Ja kyllä olin kipee ja väsynyt sen jälkeen. Ei tässä oikeen muuta jaksa kuin köllötellä vuorotellen vauvan ja esikoisen kanssa sohvalla, vaihtaa vaippaa ja imettää.. Ulos tekis kauheesti taas mieli mutta ei vaan jaksa. Joo vali vali, mitään en silti kadu :D Nyt on vaan vähän kurja olo ja heikko hetki kun ei voi tehdä mitään.

Mulla oli ne tikit liian kauan, 8 päivää. Osa oli jo mennyt sillain kipeästi ihon alle :x
Kävin neuvolassa poistamassa, samalla kun käytettiin poikaa ekaa kertaa.
Ei mulla tainnut olla mitään teippiä siinä?

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mulla oli ne tikit liian kauan, 8 päivää. Osa oli jo mennyt sillain kipeästi ihon alle :x

Hyi kauhee, mullahan tulee just tuo 8päivää torstaina. Tuo on vielä niin kipee, et en millään kyl kaipais mitään tuntemuksia lisää sinne :x Pitäskö soittaa asiasta neuvolaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Hyi kauhee, mullahan tulee just tuo 8päivää torstaina. Tuo on vielä niin kipee, et en millään kyl kaipais mitään tuntemuksia lisää sinne :x Pitäskö soittaa asiasta neuvolaan?

Teki se aika häijyä kun terkkari sieltä kaiveli :kieh: väitti vielä että on tulehduksen alkua siinä. No kappas, miksiköhän punoitti...?? Rauhoittui se iho kyllä onneksi heti kun kotiin pääsi.

Toisaalta jos ne ottaa ne tikit liian aikaisin pois kuten mulla tehtiin, niin sitten alkaa haavan reuna nauraa, ja se ei näytä kivalta.

Kipu tulee muualta kuin siitä pintakerroksesta, tikit ei siihen vaikuta. Buranaa vaan nassuun ja vältät rasitusta haava-alueelle.

Alkuperäinen kirjoittaja sektiotu x2:
Toisaalta jos ne ottaa ne tikit liian aikaisin pois kuten mulla tehtiin, niin sitten alkaa haavan reuna nauraa, ja se ei näytä kivalta.

Kipu tulee muualta kuin siitä pintakerroksesta, tikit ei siihen vaikuta. Buranaa vaan nassuun ja vältät rasitusta haava-alueelle.

Totta. Mulla oli se alue vielä tosi arka ja tulehusta, mutta tikkien otto vain vähän nipisti. Samajuttu nyt kesällä kun otsasta otettu kahdet tikit samasta kohtaa ja ollu tosi kipeä vielä se paikka. Kyl se kipu on syvemmällä.

Yhteistyössä