Tsemppiä matkaan
Mun oma kokemus oli, että puudutuksen laitto oli tosi helppo homma, tuskin huomasin, ja itse leikkauskin oli aika leppoisa elämys ja minun olotilastani välitettiin kovin (jossain vaiheessa paleli vähän ja toisessa hetkessä kuvotti, mutta molemmat hoidettiin tehokkaasti heti kun mainitsin). Itseä ei muu jäänyt harmittamaan kun leikkauksen jälkeinen erossaolo lapsesta, ja seuraavalla kerralla aionkin pyytää, että haluaisin nähdä lapsen kunnolla ja ehkä koskeakin ennen kuin hänet viedään pois, viime kerralla kätilöllä oli kiire (vaikka siis lapsella tai minulla ei ollut mitään hätää). Joissain sairaaloissahan lapsen voi saada jopa syliin siinä vaiheessa. Ai niin, ja seuraavalla kerralla haluan, että minullekin kerrotaan että vauva on nyt otettu mahasta, ettei sitä tarvitse erikseen kysellä ja arvailla
Keskiviikkona oli leikkaus, sairaalasta kotiuduin hyvävointisena lauantaina (olin ensisynnyttäjä), vaikka aikaisempien leikkausten takia sektio oli tosi vaikea ja leikkuupintaa mahassa oli selvästi tavallista enemmän. Oltaisiin päästy jo perjantaina, mutta sirona syntyneen ja painoaan menettävän lapsen painoa haluttiin seurata vuorokausi lisää. Etukäteen pelottelivat 5-7 vuorokaudella.
Hei, toinen apua, soita äitiyspolille ja kysy mahdollisuuksia esilääkitykseen/rauhoittavaan lääkkeeseen leikkauksen aikana! Ensimmäisellä taitaa olla jo vähän myöhäistä, onko leikkaus siis jo huomenna? Kysy paikan päällä. Vauva jonkin verran rajoittaa, mitä tahansa ei voida antaa, ettei se mene lapseen, mutta kysyä kannattaa. Ja itselläni oli leikkauksessa sellainen euforinen, erittäin seesteinen ja hetkittäin jopa hilpeä olo (oli hassua seurata miehen levottomuutta niissä omissa fiiliksissään), joka ilmeisesti oli puudutuksen sivuvaikutus. Kysyinkin, että onko mulle annettu jotain rauhoittavaa, kun tuntuu tältä. Ei oltu

Toivotaan teille samaa!