SE TUNNE, kun...

• Viestiketjun aloittaja "minävain"
  • Ensimmäinen viesti
en tajuu
[QUOTE="Äiti";25543480]Aloittaja: Mä ymmärrän täysin sun pointin!! Ei tässä nyt ollu tarkotus tarttua tuohon ylipainoinen -kommenttiin vaan siihen tunteeseen, et on paremman näköinen joku toinen (vaikka tuntee itsensä yleensä lässähtäneeltä, jota ei huoli kukaan) ja varsinki jos se toinen on eksän nykynen! :D[/QUOTE]

Kyllä mäkin sen ymmärrän, että tuommoinen voi lämmittää mieltä. Mutta se on ihan samaa lämpöä kuin jos kusisi housuunsa. Haluaisin kiinnittää huomiota siihen, että jos itsetunto on paskana syystä tai toisesta, niin sitä ei lopultakaan paranna tuollainen vertailu silloinkaan kun sen voittaa, vaan itsensä alistaminen vertailun kohteeksi halventaa molemmat vertailtavat.

Eli ap:llä on väärät lääkkeet, eikä hän ymmärrä sitä itse. Eikä ymmärrä Äitikään. Jos tuntee itsensä lässähtäneeksi jota ei huoli kukaan, niin sitä tunnetta vastaan kuuluu silloin taistella koska se on kuin ilkeä ääni skitsofreenikon päässä. Eikä totella sitä kilttinä tyttönä, ja todeta että hähhää tuollapas kulkee vielä lässähtäneempi.

Aina kun mä kuulen sen kosmetiikkafirman mainoksen, jossa kallis supermalli tai filmitähti voihkaisee milloin mistäkin tökötistä, että koska olet sen arvoinen, minun tuntemus on että tässä myydään naisille paskaa itsetuntoa niin tehokkaasti, että ei edes ymmärrä että on jotain häikkää siinä, jos oma arvo on samppoopullon hintainen. Se ei ole paljon se.

• Tykkää
Reactions: FreeFall
No toi nyt menee himpan yli. Ei varmasti ap:llä tuollaista tarkoitusta ollut. Ja kyllä meistä jokainen joskus tuntee tyytyväisyyttä siitä että näyttää paremmalta kuin toinen, se on täysin inhimillistä. Sairaisiin yms. ihmisiin vertaaminen on sitten jo asia erikseen...
Okei, jos sä otat kaiken ihan kirjaimellisesti niin jatketaas tätä ajatusta sit pikkusen..

Miksi on ok pitää itseään kauniimpana kuin lihava vastaantulija mutta paheksuttavaa kun kyseessä on esimerkiksi syöpäsairas ihminen?

Ja ap:lle...

Ymmärrän mitä tarkoitat..
Eron jälkeen itsetunto saattaa olla koetuksella ja se on hyvä jos se nousee jotenkin..
Ja samalla huomaat ettei entinen miehesi enää kiinnostakkaan..Pääset jatkamaan elämää. :)

"minävain"
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25543602:
Ja ap:lle...

Ymmärrän mitä tarkoitat..
Eron jälkeen itsetunto saattaa olla koetuksella ja se on hyvä jos se nousee jotenkin..
Ja samalla huomaat ettei entinen miehesi enää kiinnostakkaan..Pääset jatkamaan elämää. :)
Niin. Kiitos <3

Olen jatkanut eteenpäin, mulla on ihana mies jonka kanssa en ole vain ulkonäön takia :)

en tajuu
No toi nyt menee himpan yli. Ei varmasti ap:llä tuollaista tarkoitusta ollut. Ja kyllä meistä jokainen joskus tuntee tyytyväisyyttä siitä että näyttää paremmalta kuin toinen, se on täysin inhimillistä. Sairaisiin yms. ihmisiin vertaaminen on sitten jo asia erikseen...
täysin inhimillistä on myös kansanmurhat, sotarikokset, lastenmurhat, jatkanko vielä listaa?

Kyllä varmaan tuommoisia ajatuksia häilähtää milloin kenenkin nupissa. Mutta juju on siinä, että ymmärtääkö hillitä ja hiukan hävetä, vai alkaako juhlia uskoen vakaasti, että nyt on juhlaan aihetta. Kun itsetunto on riittävän lytyssä, niin juhlaa pukkaa. Eikä sitten tajua, että on tehnyt päässään vihollisen ja jotain halveksittavaa ihmisestä, jota pitäisi sääliä ja olla valmis kohta myös tukemaan jos mies kerran oikeasti on narsisti ja karmistus.

Blue
Okei, jos sä otat kaiken ihan kirjaimellisesti niin jatketaas tätä ajatusta sit pikkusen..

Miksi on ok pitää itseään kauniimpana kuin lihava vastaantulija mutta paheksuttavaa kun kyseessä on esimerkiksi syöpäsairas ihminen?
Sun täytyy nyt ymmärtää se että ap ei saa mielihyvää siitä että tuntee olevansa kauniimpi kuin kuka tahansa vastaantuleva. Hänestä vain tuntui hyvältä näyttää sillä hetkellä paremmalta kuin exän nykyinen kun kävelivät vastaan. Mä ymmärrän sen täysin. Kyllä mustakin tuntuu hyvältä näyttää upealta kun exä kävelee vastaan.

Mutta se että tosiaan vertaa itseään siihen exään ei ole kivaa, varsinkaan kun ei tiedä mikä siinä nykyisessä exää kiehtoo (esim. nykyisen luonne voi exän mielestä olla paljon parempi kuin ap:n).

Ja vaikka ei aiheeseen liitykään musta mitenkään niin joo, musta on hyväksyttävämpää pitää itseään kauniimpana kuin tervettä, vaikkakin ylipainoista, ihmistä. Toisin kuin sairauden riuduttamaa ihmistä. Mä olen törmännyt mua kauniimpiin ylipainoisiin ihmisiin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vähän ristiriitainen juttu. Siis aloituksessa puhuttiin ex:stä josta ap ei ole päässyt yli ja sen puolesta ymmärtäisin. Siis jos itselläni olisi ex:ä joka olisi jättänyt minut ja sitten myöhemmin törmäisin häneen tilanteessa missä olisin itse edukseni ja ex:n uusi... vähemmän edukseen niin varmaan sitä tuntisi jotenkin mielihyvää, vaikkakin ajatus siitä ex olisi vaihtanut minut vähemmän hyvännäköiseen voisi herättää kysymyksiä siitä mitä tuossa naisessa on sellaista mitä minulta puuttuu.

Mutta siis tuo että vaikka ap ei ole päässyt yli ex:stä, hän on kuitenkin itse jättänyt miehen, mies on narsistinen sika ja muutenkin viestittelee ap:lle ikäväänsä eikä ap huolisi miestä takaisin niin... Mistä asiasta ap ei ole miehessä päässyt yli?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Blue
Kyllä varmaan tuommoisia ajatuksia häilähtää milloin kenenkin nupissa. Mutta juju on siinä, että ymmärtääkö hillitä ja hiukan hävetä, vai alkaako juhlia uskoen vakaasti, että nyt on juhlaan aihetta. Kun itsetunto on riittävän lytyssä, niin juhlaa pukkaa. Eikä sitten tajua, että on tehnyt päässään vihollisen ja jotain halveksittavaa ihmisestä, jota pitäisi sääliä ja olla valmis kohta myös tukemaan jos mies kerran oikeasti on narsisti ja karmistus.

Tästä olen samaa mieltä.

"minävain"
Vähän ristiriitainen juttu. Siis aloituksessa puhuttiin ex:stä josta ap ei ole päässyt yli ja sen puolesta ymmärtäisin. Siis jos itselläni olisi ex:ä joka olisi jättänyt minut ja sitten myöhemmin törmäisin häneen tilanteessa missä olisin itse edukseni ja ex:n uusi... vähemmän edukseen niin varmaan sitä tuntisi jotenkin mielihyvää, vaikkakin ajatus siitä ex olisi vaihtanut minut vähemmän hyvännäköiseen voisi herättää kysymyksiä siitä mitä tuossa naisessa on sellaista mitä minulta puuttuu.

Mutta siis tuo että vaikka ap ei ole päässyt yli ex:stä, hän on kuitenkin itse jättänyt miehen, mies on narsistinen sika ja muutenkin viestittelee ap:lle ikäväänsä eikä ap huolisi miestä takaisin niin... Mistä asiasta ap ei ole miehessä päässyt yli?

No, yli ja yli päässyt. Sikamaisten temppujen ja vuosien on-off suhteen jälkeen, on tunne ihmisenä aikaavievää kerätä palasia ja kokonaan sanoa päässeensä yli...

"minävain"
Sun täytyy nyt ymmärtää se että ap ei saa mielihyvää siitä että tuntee olevansa kauniimpi kuin kuka tahansa vastaantuleva. Hänestä vain tuntui hyvältä näyttää sillä hetkellä paremmalta kuin exän nykyinen kun kävelivät vastaan. Mä ymmärrän sen täysin. Kyllä mustakin tuntuu hyvältä näyttää upealta kun exä kävelee vastaan.
Amen! :D

"huhhuh"
[QUOTE="minävain";25543547]Mä jötin miehen, enkä ole ottanut takaisin :)

Ja ektä mä olen haukkunut? Onko tosiasian toteaminen haukkumista, jos joku on lihava, hän on lihava?[/QUOTE]

Alussahan sanoit, ettet ole päässyt eksästä yli. Sitten aloit haukkua sekä eksää, että sen nykyistä. Taitaa kateus ja mustasukkaisuus vaan puhua, en edes usko, että se eksä sulle enää tekstailee, taidat toivoa vaan :)

Yhteistyössä