SE TAPETTI MENI IHAN PIELEEN. MITÄ TEIN VÄÄRIN???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

manna

Vieras
No mää nyt sit tapetoin. Ja siitä yhestä seinästä jonka sain tehtyä TULI HIRVEÄ!! Musta ei ole tähän. Yritin tehä niinku käskitte, ja paskat. Täynnä ilmakuplia, reunat irvistää ja vinossakin on kuvio vaikka kuinka yritin suoraan saada.

Eli mitä enään tehtävissä?? Jos...kun noita nyt joutuu poistaa, ni poistanko koko seinältä vai voiko poistaa esim vain huonot.. pystyykö niin edes tekee, vai joutuuko kaikki vetelee pois.

Onneks tein vaan sen yhden seinän vielä, vaikka sanoitte että leikkaa kaikki kerralla. Empä onneks leikannu.
Ja liisterin laitoin suoraa seinään ku täti kaupassa käski. Menin siis sinne tapetin kasn ja kysyin miten. ELi liisteri ja tapa on ainaki oikea, mut mikä meni pieleen?
Ku yritin saada sitä reunaa kiinni toiseen, ni meni vinoks muualta... eli mikä se taktiikka siinä pitäs olla??

Itkee ja parkuu ja huutaa.. hävettää..

Jotain halpaa tapettia? Itse erehdyin ostamaan halppistapettia ja Vi***u mitä tappelua sen laittaminen oli. Hyvä siitä tuli, mutta hermot meni ja aikaa aivan älyttömästi. Lopuissa huoneissa kallistapetti ja se ei ollut ku "lätkiä" seinään ja siisti ja hyvä tuli =)

Ei, ku ihan helppolaittoista tapettia. Tiedän yhden jolla samaa, ja sanoi että helppoa. Paksua, eli ei mitään höttöpaperitapettia edes. Eli mikä meni väärin??

Oliko se tapetti ohutta ja venyvää, joka sitten kuivuessaan hiukka kutistui? Jos niin en ihmettele, joskus ollaan itse erehdytty näihin ja työn jälki on ollut huono.

Oikeastaan et voi kuin repiä irti ja aloittaa uudestaan, jos vanhaa tapettia jää alle niin se näkyy uuden tapetin kuivuttua. Me ollaan kyllä aina laitettu liisteri tapettiin eikä suoraan seinään vaikka kuinka olisivat neuvoneet toisin. Jotenkin on helpompi saada se sileäksi niin päin.

Tyhmä kysymys ehkä :ashamed:, mutta käytithän tapettilastaa tai harjaa tapetin silottamiseen, kun oli seinässä?

No tuo reunan irvistys ainakin kertoo sen, että liian vähän liisteriä. Laita sormella sitä liisteriä sinne nyt ja painele niitä saumoja kiinni. Näin olen itse saanut irvistelyt pois. Kuplia et saa pois mitenkään enää kuivumisen jälkeen. Vastako tapetoit? Kuplat häviää huomiseen mennessä, ainakin suurin osa. Muistitko vedellä lastalla hyvin kuplat pois tapettia laittaessa? Ja sit jos tapetit menee vinoon, niin lähtö palanen on ollut jo vinossa. Kannattaa aina tarkistaa suoruus vatupassila. Vaikka piirtää seinään viiva, mihin tapetin reunan tähtää.

laitoitko eka ihan ylhäältä kiinni? ja sit sihtasit et menee kuviot oikein enne ku kiinnitit sen koko matkalta? oliko tapettisi kaksinkerroin käsissäsi kun kiinnitit sitä ylhäältä, ettei tartu heti kiinni koko matkalta? mä oon vaan tapetoinut sellasia joihin laitetaan liisteri tapettiin ja must se on helppoo ku mikä.

No joo, laitoin ihan ylhäältä eka. Mut jos reunat sain menee yhteen ni sit kupli, ja jos reunoissa rakoja tai päällekkäin oli keskeltä hyvä. ELi kokoajan oli joku vika.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Mistä tietlää että on liikaa liisteriä? Ei sitä ainakaan yhtään sillee paakkuihin jääny. Maalitelalla vetelin joka puolelle seinää tasasesti.

jos on liikaa pursuilee yli reunojen. kuinka monta vuodallista liisteröit kerralla?

reunoihin nyt vaan liisteriä ja sitten katot huomenna lopputulosta kun tapetti on kuivunut,rutut ja ilmakuplat yleensä aika hyvin häipyy liisterin kuivuttua,Kohdistettavat tapetit on aika hankalia laittaa itse,ja jos nurkasta aloittaa ja ensimmäinen vuota menee vinoon niin seuraavat palat menee myöskin vinoon jolloin reunat on vaikea saada suoraan.Tsemppiä..

No joo, laitoin ihan ylhäältä eka. Mut jos reunat sain menee yhteen ni sit kupli, ja jos reunoissa rakoja tai päällekkäin oli keskeltä hyvä. ELi kokoajan oli joku vika.

reunojenhan pitää mennä ihan hitusen päällekäin ja siten että aloitat aina siitä reunasta mistä katsottuna ikkuna on kauimmaisena.

Siis laitanko liisteriä nyt illalla kaikkiin saumoihin/reunoihin, vaikka tapettti jo kuiviunut tohon takuulla. Aamulla tapetoin eli se on kyl varmaan jo menetetty
Saat ne irvistelyt kuriin, mutta jos muutenki pahan näköinen niin auttaako se irvistelyjen poistaminen mitään?

ei niistä kuplista tarvii siinä kohdistusvaiheessa välittää.ne vedellään sit sillä lastalla pois. oliko sulla ketään apuna?

Yhteistyössä