Se on sitten sentistä kiinni

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gabriela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja vies:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Meniskö liiallisuuksiin jos ostais jotkut parvekevaunut erikseen? Monet antavat ilmaiseksi esimerkiksi tuolla lahjoitetaan palstalla... :)

Kaunis ajatus, mut tarttis olla kaksosten rattaat.

Niin? Miksei kaksosten rattaitakin vo ottaa ilmaiseksi vastaan?

Joo mut ei ole tullut paljoa vastaa kirpputoreilla kaksosten rattaita..

Kerros miksei niitä rattaita voi kasata välillä? ikös ne muksut ole kopassa jotka voi nostaa siksi aikaa pois?

Ajatus oli se, että tähän mennessä ainakin nukkuminen sadepäivinä yms.. mennyt parhaiten niin, et käynyt pienen lenkin heittämässä ulkona et nukahtanut, ja sen jälkeen hipsinyt partsille vaunujen kanssa ja jättänyt nukkumaan rattaissa. Tällöin ei tarvii kävellä sateessa, mut saa nukahtaan, kun ei oikein partsille meinaa ilman kävelyä nukahtaa (lue onnistunut kerran). Sisällä tietty liian kuuma jos joutuu alottaa ulkokävelyllä.

Ja jos nostan välillä pois niin herää ihan takuulla, kun herää joskus jo rappukäytävässäkin jos esim. hissinovi kolahtaa kun tullaan sisään.. Ei mikään maailman paras päiväuni nukkuja laisinkaan..

Jos se siihen herää että kopassaan nostetaan hetkeksi sivummalle, niin heräisi se siihen parvekkeen oven aukaisuun ja kynnyksen ylitkseenkin. Vai?

Ei oon ainakaan vielä herännyt.. tutkimattomia ovat lasten tiet.. ja niin kauan kun vaunut liikkeellä ei herää vaik pommi tippuisi.. mut auta armias jos pysähdyt ja joku ääni tulee kesken kaiken
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja vies:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Meniskö liiallisuuksiin jos ostais jotkut parvekevaunut erikseen? Monet antavat ilmaiseksi esimerkiksi tuolla lahjoitetaan palstalla... :)

Kaunis ajatus, mut tarttis olla kaksosten rattaat.

Niin? Miksei kaksosten rattaitakin vo ottaa ilmaiseksi vastaan?

Joo mut ei ole tullut paljoa vastaa kirpputoreilla kaksosten rattaita..

Kerros miksei niitä rattaita voi kasata välillä? ikös ne muksut ole kopassa jotka voi nostaa siksi aikaa pois?

Ajatus oli se, että tähän mennessä ainakin nukkuminen sadepäivinä yms.. mennyt parhaiten niin, et käynyt pienen lenkin heittämässä ulkona et nukahtanut, ja sen jälkeen hipsinyt partsille vaunujen kanssa ja jättänyt nukkumaan rattaissa. Tällöin ei tarvii kävellä sateessa, mut saa nukahtaan, kun ei oikein partsille meinaa ilman kävelyä nukahtaa (lue onnistunut kerran). Sisällä tietty liian kuuma jos joutuu alottaa ulkokävelyllä.

Ja jos nostan välillä pois niin herää ihan takuulla, kun herää joskus jo rappukäytävässäkin jos esim. hissinovi kolahtaa kun tullaan sisään.. Ei mikään maailman paras päiväuni nukkuja laisinkaan..

No voi että, eikä sit varmaan onnistu jos veis pelkän kopan sinne partsille? Toivottavasti keksitte jonku ratkaisun! :)

Kiitos :) Täytyy kokeilla keksiä jotain kieroa.. Ollut koliikin jälkeen aina niin herkkis nukkuja, et kyl täs on keksitty jo vaik mitä keinoja, et jos sit viel yhen niksin jostain takataskusta tempasis..
 
no eiks emmaljungissa ole kopassa pyöreä pohja keinuttelet lasta sen aikaa kun heität rungon parvekkeelle? Heijaat koppaa ja lapsi luulee olevansa edelleen liikkeessä?

Tai sit osta ne vähemmän kivat mutta kapeammat.
 
Onko sulla kaksoset vai sisarrukset?
Jos on kyse sisarruksista, niin hanki parveke vaunuihin sisaristuin / seisomalauta ja heitä niin se lenkki..
Meillä oli aikanaan lapsilla Emmaljunga Double Grizzlyt + seisomalauta vanhimmalla ( 3 v ). Ne Emmaljungan tuplavaunut oli niin heikkoa tekoa, että runko romahti jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no eiks emmaljungissa ole kopassa pyöreä pohja keinuttelet lasta sen aikaa kun heität rungon parvekkeelle? Heijaat koppaa ja lapsi luulee olevansa edelleen liikkeessä?

Tai sit osta ne vähemmän kivat mutta kapeammat.

Ei oo kaksosten rattaissa, kun vain noissa edgeissä, jotka yden lapsen rattaat, muuten olis ollut toimiva idea..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no eiks emmaljungissa ole kopassa pyöreä pohja keinuttelet lasta sen aikaa kun heität rungon parvekkeelle? Heijaat koppaa ja lapsi luulee olevansa edelleen liikkeessä?

Tai sit osta ne vähemmän kivat mutta kapeammat.

Ei oo kaksosten rattaissa, kun vain noissa edgeissä, jotka yden lapsen rattaat, muuten olis ollut toimiva idea..

Okei, polttaa polttaa... Tekaise sellainen keinuva alusta, jossa heijaat sen hetken? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Onko sulla kaksoset vai sisarrukset?
Jos on kyse sisarruksista, niin hanki parveke vaunuihin sisaristuin / seisomalauta ja heitä niin se lenkki..
Meillä oli aikanaan lapsilla Emmaljunga Double Grizzlyt + seisomalauta vanhimmalla ( 3 v ). Ne Emmaljungan tuplavaunut oli niin heikkoa tekoa, että runko romahti jne.

tää tuntuu tosi tylsältä kumota kaikki, mut kysyttiin kaupasta, niin ei saa enää sisaristuimia, noihin meidän ekan vaunuihin ja seisomalauta on liian vaikea vielä tuolle vähän yli vuoden ikäselle sisarukselle..
 
No se on totta, että juurikaan alle 2 v ei voi seisomalautaa käyttää.
Käy mittaamassa tuon Oran tuplavaunujen todellinen leveys tai pyydä, että saat kokeilla kotona mahtuuko.
 
Entäs jos jostain löytäisit brion twinetet? Leveys 74cm vain. niitähän ei enää valmisteta, ja double wayn leveys on 77cm....mutta twineteissä on ehdoton plussa erittäin pitkä makuutila. Meillä 3.5v nukkui vielä unensa makoisasti ulkona niissä =)
Saattaa löytyä ihan siistejä pelejä käytettynäkin.
Miinuspuoli toki se, että ei ole kääntyvää työntöaisaa, mutta kantokopassa vauva on todella hyvin suojassa, ja meillä viihtyivät isompana hyvin jo kasvot menosuuntaan.

Itse tykkäsin tosi paljon noista twineteistä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
No se on totta, että juurikaan alle 2 v ei voi seisomalautaa käyttää.
Käy mittaamassa tuon Oran tuplavaunujen todellinen leveys tai pyydä, että saat kokeilla kotona mahtuuko.

Joo kaupas sanoivat et kolme vuotta.. mut riippuu lapsesta.. ja meil on kyl tosiaan hyvät yhden hengen rattaat, ja nyt pitäs vaan jotenkin selvitä siihen asti et toi eka tosiaa nukkus jossain muualla (1-2vuotta ?)

Mut nois Orassa olis kyl hyvä kuosi tuo army kuosi.. mies tykkäis, vois mennä "tappaja" staffinsa kanssa ihan rauhassa päivät poluilla ;) täytyykin stekata tarkemmin ja eihän siinä muu auta kun ottaa ne jotka ovesta mahtuu jos ovelle ei mitään voi tehdä (*käy kaivamassa sirkkeliä* :kieh: .. )
 
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Entäs jos jostain löytäisit brion twinetet? Leveys 74cm vain. niitähän ei enää valmisteta, ja double wayn leveys on 77cm....mutta twineteissä on ehdoton plussa erittäin pitkä makuutila. Meillä 3.5v nukkui vielä unensa makoisasti ulkona niissä =)
Saattaa löytyä ihan siistejä pelejä käytettynäkin.
Miinuspuoli toki se, että ei ole kääntyvää työntöaisaa, mutta kantokopassa vauva on todella hyvin suojassa, ja meillä viihtyivät isompana hyvin jo kasvot menosuuntaan.

Itse tykkäsin tosi paljon noista twineteistä :wave:

Kiitos :) Joo Brioja käytiin kyselemäs kans ja ovat just saman levyset kun noi Emmaljungat, noit kapeempii ei enää ollut, soittelin liikkeitä läpi. Kirpparillakaan en oo nähnyt vaik käynyt Vauvapalstoista meilk. kaikki läpi.. Briot on kyl kuulemma laadukkaat ja näppärät jos onnistuu löytämään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Entäs jos jostain löytäisit brion twinetet? Leveys 74cm vain. niitähän ei enää valmisteta, ja double wayn leveys on 77cm....mutta twineteissä on ehdoton plussa erittäin pitkä makuutila. Meillä 3.5v nukkui vielä unensa makoisasti ulkona niissä =)
Saattaa löytyä ihan siistejä pelejä käytettynäkin.
Miinuspuoli toki se, että ei ole kääntyvää työntöaisaa, mutta kantokopassa vauva on todella hyvin suojassa, ja meillä viihtyivät isompana hyvin jo kasvot menosuuntaan.

Itse tykkäsin tosi paljon noista twineteistä :wave:

Kiitos :) Joo Brioja käytiin kyselemäs kans ja ovat just saman levyset kun noi Emmaljungat, noit kapeempii ei enää ollut, soittelin liikkeitä läpi. Kirpparillakaan en oo nähnyt vaik käynyt Vauvapalstoista meilk. kaikki läpi..


Katseleppas jos huutiksessa on vielä jossain vaiheessa vuoden 2006 tai 2007 kärryjä. Myin omani kesällä pois ja menivät kyllä "kuumille kiville".
Meillä toimi loistavasti ja tuo kapeus oli aika ratkaiseva tekijä!
Tällä hetkellä ei huutiksessa näyttänyt olevan kuin yhdet tummansiniset vm 06...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Entäs jos jostain löytäisit brion twinetet? Leveys 74cm vain. niitähän ei enää valmisteta, ja double wayn leveys on 77cm....mutta twineteissä on ehdoton plussa erittäin pitkä makuutila. Meillä 3.5v nukkui vielä unensa makoisasti ulkona niissä =)
Saattaa löytyä ihan siistejä pelejä käytettynäkin.
Miinuspuoli toki se, että ei ole kääntyvää työntöaisaa, mutta kantokopassa vauva on todella hyvin suojassa, ja meillä viihtyivät isompana hyvin jo kasvot menosuuntaan.

Itse tykkäsin tosi paljon noista twineteistä :wave:

Kiitos :) Joo Brioja käytiin kyselemäs kans ja ovat just saman levyset kun noi Emmaljungat, noit kapeempii ei enää ollut, soittelin liikkeitä läpi. Kirpparillakaan en oo nähnyt vaik käynyt Vauvapalstoista meilk. kaikki läpi..


Katseleppas jos huutiksessa on vielä jossain vaiheessa vuoden 2006 tai 2007 kärryjä. Myin omani kesällä pois ja menivät kyllä "kuumille kiville".
Meillä toimi loistavasti ja tuo kapeus oli aika ratkaiseva tekijä!
Tällä hetkellä ei huutiksessa näyttänyt olevan kuin yhdet tummansiniset vm 06...

Täytyy pitää silmät auki.. ja peukut pystyssä.. paljonko sulla oli pyynti silloin? Miksköhän Brio lopetti niiden valmistuksen?
 
Taisin pyytää niistä 250?, eli siis puolet uuden hinnasta. Tosin multa ostaja sai käytännössä täysin uudet kärryt, viimeisellä lomareissulla primera airin lennolla ruumassa runko meni solmuun joten sain sitten täysin uuden rungon, ja kun siihen laitoin pestyt kankaat ja kuomun kiinni niin kärryt olivat ihan kuin uudet =)
En osaa sanoa miksi valmistus lopetettiin, ainakin paljon noita kärryjä näkee vieläkin käytössä. Olisivatkohan päivittäneet uudempaan malliin jossa on juuri se heitto aisakin? Mutta kuten sanoin meillä se ei ollut ongelma vaikkei voinutkaan lennosta kääntää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Ei teillä pysty pikkuista jättämään ikkunanalle nukkumaan ja tuoda kärryineen sisälle kun herää? Näin mä oon tehnyt.

Olis kyllä ihanaa, mutta uskon että tällä seudulla se olisi enemmän heitteillejättö, kun mahdollisuus.. kun ei ole ihan rauhallisinta seutua Suomessa..
 

Yhteistyössä