Se on nyt sitten yksikorvainen kissa

• Viestiketjun aloittaja niinpä
  • Ensimmäinen viesti
niinpä
Meidän uusi perheenjäsen. Poika oli trimmeröimässä ryteikköä talon takaa ja aidan kulmaa trimmeröi kun yhtäkkiä kauhukseen huomasi että siellä on kissa ja leikkuri oli typistänyt kissan korvan. Itse olin vieressä kitkemässä ja kuulin vaan kamalan mouraisun. Ilmeisesti kisu meni jotenkin sokkiin, koska veti maukaisun jälkeen ihan veteläksi. Lähdettiin äkkiä eläinlääkäriin joka putsasi korvan ja antoi kisulle nesteitä ja antibiootteja ja sitten saatiin kisu mukaan. Alueen löytökissavastaavalle ilmoitettiin, eläinlääkärille jäi tieto löydetystä kissasta ja laitoimme jopa markettien seinille ilmoituksia, mutta kukaan ei ottanut yhteyttä. Kissalla ei ollut sirua eikä kaulapantaa. Se nyt sitten jää ilmeisesti meille, kuukauden päivät on omistajaa yritetty löytää. Jokohan nimetä uskaltaisi? Kisukin on jo melko luottavainen, vaikka aluksi oleili vain eteisen lipaston alla, nyt se tulee jo aamulla vastaan ja kaipaa ruokaa ja illalla makoilee sohvalla vieressä siliteltävänä. Syliin ei anna ottaa. Liekö joku puolivilli.

niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
taas yksi syy pitää kissat kiinni.
Vähän luulen, että tämä oli saanut jonkun aikaa vapaana vaaeltaa ennen kuin "jäi kiinni". Mutta oikeasti kyllä jokainen joka kissaa ulos päästää voisi kyllä huolehtia, että kissalla on siru tai kaulapanta. Ihan nätisti tuo korva parani, mutta tosiaan, olisi voinut lähteä vaikka koko pää.

Enpä antaisi välttämättä enää takaisin omistajalle, kun kerran olette nähneet noin suuren vaivan levittämällä ilmoituksia ym. eikä kukaan ole sitä kuitenkaan kaivannut. Se tuntuu jo kovasti tottuneen teidän hoivaanne! Itse pelastin juuri kuukausi sitten kissanpennun keskeltä vilkasta tietä, vein eläinlääkäriin samantien tutkittavaksi ja pidän sitä nyt itselläni enkä pois anna. Kaikki kun ei tunnu välittävän eläimistään eikä kaipaa niitä, vaikka kadoksissa olisikin.

Tässä tosin saattaa olla niinkin, että mahdollinen omistaja ei ole noteerannut ilmoituksianne, mene ja tiedä. Mutta tsemppiä uusille omistajille, antakaa kissalle rakkautta ja hellyyttä!

:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Vähän luulen, että tämä oli saanut jonkun aikaa vapaana vaaeltaa ennen kuin "jäi kiinni". Mutta oikeasti kyllä jokainen joka kissaa ulos päästää voisi kyllä huolehtia, että kissalla on siru tai kaulapanta. Ihan nätisti tuo korva parani, mutta tosiaan, olisi voinut lähteä vaikka koko pää.
Itse en koskaan laittaisi kissalle kaulapantaa. :eek:

porissa
Näin kalevanpuiston ilmoitustaululla ilmoituksen mustavalkoisen kissan olevan hukassa.
en sitten katsonut oliko ilmoituksen laittanut löytäjä vai omistaja... jos se nyt edes Porissa on...

niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja torture:
Niitä saa sellaisia, joissa on turvalukko tai kuminauhapätkä, jolloin ei kuristu jos jää kiinni.

dfdf
Niitä saa sellaisia, joissa on turvalukko tai kuminauhapätkä, jolloin ei kuristu jos jää kiinni.
Jep. Meidän kissalla on juuri tällainen, jossa on kuminauhaa välissä. Lisäksi olen laittanut sen niin löysälle, että on hukannut jo kaksi pantaa neljässä vuodessa. Kolmas panta nyt käytössä.

niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Jep. Meidän kissalla on juuri tällainen, jossa on kuminauhaa välissä. Lisäksi olen laittanut sen niin löysälle, että on hukannut jo kaksi pantaa neljässä vuodessa. Kolmas panta nyt käytössä.
Ajattelin, että jos tätä ei pian joku kaipaa, sirutetaan se ja ostetaan vielä lisäksi panta johon laitetaan puhelinnumero, koska kaikki ei tajua että kissalla voi olla siru. Vaikkakaan ei kyllä olla kissaa ulos päästetty, eikä varmaan päästetäkään, ettei taas katoa. Vähän kutkuttaisi jo nimetä kissa ja ostaa sille kivoja varusteita, mutta jos sitä sitten joku kaipaakin, niin tuntuu pahalta luopua jostakin, jolla on jo nimi ja paikka meidän perheessä.

Jenni
Hei! Meillä on ollut kissa kadoksissa jonkin aikaa jo.. Ei mahdollisesti olisi meidän?

Kuva alla olevassa linkissä.

http://www.karkulaiset.fi/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=4947&catid=6

Yhteistyössä