SE ON NYT OHI.....VIHDOINKIN!!!!!!JESJESJESJESJESJES!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja utelen ap:ltä:
Turkilmas, oletko kenties Kemistä? Tuo Teku vain hyppäsi silmille..

no Tekuksi myös sanottiin Rollossa kyseistä oppilaitosta ja kuin myös täällä turun seuvulla... eli ei se kemi ainua paikka oo... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
miten te ootte kypsyysnäytteen voineet tehä yhessä??? eikös se kirjoteta oppilaitoksessa ihan yksin? tai niin ainaki vielä vuonna 2000 tehtiin.... :o

Miehellä ei ollut sellaista perinteistä kypsyysnäytettä, vaan esitteli lopputyönsä omalla työpaikallaan jossa oli sitten valvoja myös mukana. Eli yhdessä tehtiin sitä esitelmää sinne.

ja siis mies sen lopputyön sisällön teki, mä vaan muokkasin sitä luettavampaan muotoon, samoin tuota esitelmää =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tekniinkan tohtori:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Jaa juu, innoissani unohdin mainita. Siis insinööriksi kaveri nyt valmistui, koulua käynyt reilu viisi vuotta kun tuo motivaatio tökki.
Paitsi että mies jo haaveilee että jatkaa myöhemmin dipiksi, mutta se saa olla vasta joskus kauan mun oman valmistumisen jälkeen =) B)

Heh, niinhän ne kaikki aina sanoo... tradenomitkin aina sanoo jatkavansa KTM:ksi, hoitsut lääkäreiksi jne. Yleensä jäävät puheiden tasolle nuo haaveet, sori vaan ap. Jos miehelläs kesti ihan perus-inssin papereiden saaminen noin kauan, niin tuskin riittää ihan rahkeet dippainssin tutkinnon saamiseen...
En mitenkään halua masentaa.

Ei ollut kyse rahkeista vaan motivaatiosta. Kaverilla kun leikkaa takuulla tarpeeksi, mutta kun on pieni lapsi, niin ei häntä välillä vaan innostanut opiskelu. Toisaalta jatkoi hän jo opintojaan tekusta ylöspäin, joten en mä yhtään epäile etteikö jatkaisi vielä dipiksikin. Vaan eipä tosiaan haittaa pätkääkään vaikka ei jatkaisikaan. Ei tee mun miehestäni yhtään sen huonompaa tai parempaa, oli hän sitten inssi taikka dippi :D

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Saanko mie udella, et minkä ikäsiä työ oote, turkilmas? Meillä olis vielä kouluja molemmilla edessä kait..

Me ollaan jo vanhoja rupsuja, pitkän kaavan mukaan opiskeltu molemmat =) . Eli mies on 31-vuotias ja eka kävi lukion, sitten tekun ja nyt tuon inssipuolen sai päätökseen.

Mä oon 30-vuotias, eka kävin amiksen, sitten lukion ja sen jälkeen kauppiksen. Tällä hetkellä pidän välivuotta tradenomin opinnoista.

Molemmat täytetään tänä vuonna taas lisää vuosia ja molemmat ollaan koko ajan oltu vakituisesti työelämässä. Eli opinnot on käyty työn ohella =)

Alkuperäinen kirjoittaja utelen ap:ltä:
Turkilmas, oletko kenties Kemistä? Tuo Teku vain hyppäsi silmille..

Ei kun Turkkusen kupeessa asutaan. Tuo Teku on lyhenne jostain teknillisestä opistosta tai vastaavasta. Se oli siihen aikaan ammattikorkeakoulu kun mies siellä opiskeli ja valmistui teknikoksi. Nykyisin tuo on kai opistotasoinen koulu.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaarouva:
Alkuperäinen kirjoittaja Tekniinkan tohtori:
Jaa juu, innoissani unohdin mainita. Siis insinööriksi kaveri nyt valmistui, koulua käynyt reilu viisi vuotta kun tuo motivaatio tökki.
Paitsi että mies jo haaveilee että jatkaa myöhemmin dipiksi, mutta se saa olla vasta joskus kauan mun oman valmistumisen jälkeen =) B)

Heh, niinhän ne kaikki aina sanoo... tradenomitkin aina sanoo jatkavansa KTM:ksi, hoitsut lääkäreiksi jne. Yleensä jäävät puheiden tasolle nuo haaveet, sori vaan ap. Jos miehelläs kesti ihan perus-inssin papereiden saaminen noin kauan, niin tuskin riittää ihan rahkeet dippainssin tutkinnon saamiseen...
En mitenkään halua masentaa.

Eipä ole tälle tohtorille koulutus ainakaan sydämen sivistystä tuonut. Itsekin väitelleenä tutkijana tiedän, että osa tohtoreista on tyyppejä, jotka oppivat se, mikä on kirjoissa ja kansissa, yhtään enempää he eivät kykene vastaanottamaan, esim. juuri asioita tunneälyn puolelta.

Ap:n miehelle onnitelut :flower: ja koko perheelle auringonpaistetta suuren urakan jälkeen. On selvää, että mitään estettä miehelläsi ei ole jatko-opinnoille. Kenellä tahansa ja millä opiskeluasteella hyvänsä voi olla välillä motivaatiovaikeuksia - etenkin, jos vielä on muuta tärkeää ajateltavaa ja tekemistä niinkuin esim. perheenperustaminen. :)

Voi kiitos sulle viestistäsi, ihanasti kirjoitettu

:hug: .

Onnea paljon! Tiedän mitä on opiskella lasten kera, huh! Itse olen nyt kolmatta kertaa koulun penkillä perheellisenä ja toista kertaa työn ohessa. Joku viisi vuotta sitten olin viimeksi ja silloin jäi kytemään ajatus lisä opinnoista vaan "rankkuus" mietitytti. Sit viime keväänä päätin hakea kouluun ja kokeilla. Kyllä se on ollut rankkaa (päivät töissä, illat koulussa) vaan jokainen käyty viikko, jokainen käyty kuukausi, jokainen suoritettu tentti ja jokainen suoritettu näyttö kasvattaa "arvoani" työpaikalla :D ja ei tule lopetettua niin helposti Nyt on eka vuosi käyty a kesä huilataan.

Kyllä perheellinen tekee tosi ison työn, samoin puoliso. Sanoinkin että jos minä paperit saan, paperista osa kuuluu puolisolleni. On pitänyt mökin kasassa, hoitanut lapset, kysellyt minulta tentti aiheita ja ruotsia ja enkkua :D

Onnea vielä kerran teille molemmille, kakku kahvit olette ansainneet! Ja lemmenloman (vaan ei taida olla niin helppo järjestää) :D

Kiitos viestistäsi Timantit ja onnea vaan matkaan opinnoissa. Niin se on että perheessä molemmat tekee töitä kun toinen opiskelee. Vaan kaikki on mahdollista kun vaan tarpeeksi haluaa. Nyt on mies valmis ja mun vuoro alkaa satsaamaan omiin opintoihini...kun vaan saadaan tää masukki maailmaan ja vähän isommaksi =)

miten te ootte kypsyysnäytteen voineet tehä yhessä??? eikös se kirjoteta oppilaitoksessa ihan yksin? tai niin ainaki vielä vuonna 2000 tehtiin.... :o

Miehellä ei ollut sellaista perinteistä kypsyysnäytettä, vaan esitteli lopputyönsä omalla työpaikallaan jossa oli sitten valvoja myös mukana. Eli yhdessä tehtiin sitä esitelmää sinne.

ja siis mies sen lopputyön sisällön teki, mä vaan muokkasin sitä luettavampaan muotoon, samoin tuota esitelmää =)

aaa... okei... meillä se kypsyysnäyte oli ns. esseemuotonen "tentti" siittä omasta opinnäytteestä ja se piti kirjottaa oppilaitoksessa opettajan valvonnan alla, ihan niinku normaalitki tentit. eli ei se ollu mikään esitelmä siittä opinnäytteestä, se oli ihan erikseen viellä.

aaa... okei... meillä se kypsyysnäyte oli ns. esseemuotonen "tentti" siittä omasta opinnäytteestä ja se piti kirjottaa oppilaitoksessa opettajan valvonnan alla, ihan niinku normaalitki tentit. eli ei se ollu mikään esitelmä siittä opinnäytteestä, se oli ihan erikseen viellä.

Juu näin olis ollut miehelläkin. Mutta jostain syystä sitten riitti tuo opinnäytetyön purku ja esitys. Taisi olla valvoja hövelillä tuulella :D . Toisaalta taatusti tuon esitelmän perusteella pystyttiin näyttämään toteen että mies on ihan itse opinnäytetyönsä tehnyt ja tietää mistä puhuu. Ja sehän kai tuon kypsyystestin tarkoitus onkin =)

Juu näin olis ollut miehelläkin. Mutta jostain syystä sitten riitti tuo opinnäytetyön purku ja esitys. Taisi olla valvoja hövelillä tuulella :D . Toisaalta taatusti tuon esitelmän perusteella pystyttiin näyttämään toteen että mies on ihan itse opinnäytetyönsä tehnyt ja tietää mistä puhuu. Ja sehän kai tuon kypsyystestin tarkoitus onkin =)

juu, se se justiinsa on se tarkotus. ja kyllä on ollunna hövelillä päällä se valvoja, tai sitte vaan täälä tehhään eri tavalla. joka koulullaku on ne omat kommervenkkinsä :D

Uusimmat

Yhteistyössä