Se on hel****i mentävä ensi viikolla poliisin puheille (naapuri asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riivinrauta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Riivinrauta

Aktiivinen jäsen
21.01.2007
4 454
0
36
Ko mulle tuli Edellisyönä ja sitä edeltävänä yönä (joskus puol kakstoista) tekstari mein vuokrakämpän naapurilta.

Ekan viestin sisältö oli: "Vuokra asujat HELVETTIIN"
Tokan viestin sisältö oli: "Perkele elefantti kävelijä ja oven paukuttaja"

No tänään sit soitin vuokralaiselle että ompi taas vissiin aika rauhatonta ollu kämpillä niin joo... oli kolmena iltana tää naapuri taas paukutellu seiniin ja huudellu.
Siis tää naapuri on tehnyt tätä jo vuosi kaudet.
Se on sairas mut kun ei sitä häätääkkään oikeen voi kun omistaapi sen kämpän.

Mä en vaan jaksais taas ettiä uutta vuokralaista kun tää muutti just pari viikkoa sitä tähän tää mikä nyt on.

Mut hitto nyt vinkkejä että mitä tälläselle voi tehä??

Ensi viikolla siis Poliisilaitokselle selvitteleen mitä olis tehtävissä.

Niin ja siis mulla on nyt neljä kirjettä mitä tää tyyppi on kirjoittanu tälle viimeisimmälle vuokralaiselle (ja isännöitsijällä on ainakin yks aikasempi kirje) ja tällä uudella vuokralaisella on kans jo yksi kahjo kirje ja sit siltä toiselta seinänaapurilta sain kans yhestä kopion.
Ne kirjeet on ihan kahjoja.

Kerrostalo? Mene hallituksen kokoukseen ja kysele muilta talossa asuvilta osakkeenomistajilta onko muilla vaikeuksia tämän yhden kanssa. Kyllä osakkaankin saa ulos talosta jos häiriköi, yhtiö lunastaa osakkeen sitten omaan käyttöönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerrostalo? Mene hallituksen kokoukseen ja kysele muilta talossa asuvilta osakkeenomistajilta onko muilla vaikeuksia tämän yhden kanssa. Kyllä osakkaankin saa ulos talosta jos häiriköi, yhtiö lunastaa osakkeen sitten omaan käyttöönsä.

No siis rivarista kyse.
Ja tiedän että muillakin on ollut ongelmia hänen kanssaan, mut lähinnä seinänaapureilla.
Olen tästä puhunut jo isännöitsijän kanssa useampaan otteeseen mutta mitään ei kuulemma vielä voi tehdä taloyhtiön kantilta.
Sanoi että sinne on saatava poliisit todistamaan riehumista kerran tai muutaman ja sit on näyttöä sille että se todellakin häiriköi.

:/

Meilläkin oli sairas naapuri kun olin lapsi. Siis vanha mummeli, mutta sekin paukutti seiniä ja luuli että sitä koetetaan myrkyttää ilmastoinnin kautta. Siitä "päästiin" sillä että se kuoli... Yläkerrassa taas asui pianisti. Ihan hienostihn se soitti, mutta kyllä siihen alituiseen treenaamiseen kyllästyi.

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No siis rivarista kyse.
Ja tiedän että muillakin on ollut ongelmia hänen kanssaan, mut lähinnä seinänaapureilla.
Olen tästä puhunut jo isännöitsijän kanssa useampaan otteeseen mutta mitään ei kuulemma vielä voi tehdä taloyhtiön kantilta.
Sanoi että sinne on saatava poliisit todistamaan riehumista kerran tai muutaman ja sit on näyttöä sille että se todellakin häiriköi.

:/

Kysypä uudestaan. Pyydät seuraavan hallituksen kokouksen asialistalle häirikkönaapuriasian ja menet itse myös kokoukseen. Eihän tuollaisesta tarvitse kärsiä. Asunnon arvohan laskee kun eihän kukaan tuollaista halua omaan naapuriinsa ja vuokraaminenkin hankaloituu. Tietenkin kannattaa poliisiltakin kysyä ohjeita, on sitten poliisinkin kanta esittää siellä hallituksen kokouksessa. Tsemppiä.

Juu mä olen aina kuulunut taloyhtiön hallitukseen ja kaikissa kokouksissa on käyty ja olen asiasta puhunut hallituksen kokouksissa ja asiaa siellä onkin puitu mut kun ei vaan voida tehdä kuulemma mitään.

Mut kysyn nyt sit ens viikolla poliisilta että voiko jotain tehdä.
Ja rikosilmoituksen teen ihan varmasti jos mahdollista.
Asiaa pikkusen hankaloittaa se että en itse asu siinä kämpässä joten en kait voi tehdä itse kotirauhan häirinnästä ilmoitusta.

Niin ja siis lisään vielä että kaksi kertaa kun tämä kahjo on niitä lappujaan rustannu näille mein vuokralaisille, on he ollut lomalla ja siis ihan muualla kuin kämpässä joten se ukko vissiin oikeesti kuulee ihan omiaan.

omistusasunnosta häätö ei ole paljoa isompi juttu kuin vuokralaisenkaan häätö. On aivan toinen asia lähteekö taloyhtiö moiseen peliin.

Kulku on näin:
1) virallinen varoitus/huomautus
2) huoneiston haltuunotto (max 3 vuotta)

Haltuunotto tarkoittaa sitä, että siinä asuvat henkilöt häädetään. Haltuunottopäätöksen tekee yhtiökokous, pelkällä hallituksella sitä ei voi tehdä. Omistussuhde säilyy mutta haltuunotetun huoneiston määräämisvalta menee taloyhtiölle joka voi ottaa siihen esim vuokralaisen. Haltuunotossa on luonnollisesti määräyksiä joita yhtiökokous ei voi ohittaa.

No juu... nyt on laitoksella käyty ja Chrissy oli oikeessa.

Musta nyt vaan jotenkin tuntuu että tuo mein isännöitsijä ei kovin mielellään lähe sille sitä varoitusta antamaan ja saati sitten asunnon haltuunottoa järkkäilemään.
No mut me sitä nyt sit vaadittiin ja lupasi puhua ensin tälle asukkaalle ja sit vissiin varoitusta kehiin ja kaveri pihalle jos mekastus vielä jatkuu.

Yhteistyössä